Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-03-02 19:48:44 följande:

Ja man kan ju "hoppas". 
    Ja under utredningen så är det väl klart att man skärper till sig och visar sitt bästa jag.. 
    De borde ju märka att det inte funkar utan någon som är med.

Jag ligger lågt nu fram till advokaten är på plats så rådgör jag med denne hur man ska göra. 
    Det verkar som om att soc inväntar på att han ska vända sig till TR. eftersom han har nämnt det flera ggr både till dem och famrätt.
    Och advokaten sa att det är ju upp till honom om han vill ha utökad tid. Och jag tror nog att han inte kommer mäkta med det. Det är nog mycket snack från hans sida. Han lägger över det på mig varje gång! 
    Vänder jag mig till TR kan de ju komma att fastslå ett schema som blir helt upp åt väggarna! Så det är jag också försiktig med.. 

Jag funderar dock på att försöka få utökad tid på fsk för äldsta och då kommer det att drabba hans umgängestid. Det är för barnets bästa. Stimulans på fsk, rutiner och riktig mat & omsorg.
    Ska kolla upp det iaf å se hur man ska göra. Motsätter han sig det tänker han inte på barnets bästa utan enbart på sitt eget umgängesbehov. 

Som jag skrev nyss så borde dessa samtal osv till soc nästan vara som trakasserier och att han orosanmäler om osanning så det heter ju nåt speciellt som man kan polisanmäla.. Ska kolla upp det iaf. 

Falsk tillvitelse, möjligen. Men då ska det också bevisas att personen medvetet lämnar osanna uppgifter och inte att det handlar om att han rapporterar det han genuint misstänker/känner oro för...

Med reservation, är inte helt säker, fråga din jurist
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-04 06:58:45 följande:

Okej! Tack. 
    Ja inte spelar då barnet tv spel, har skitiga kläder och det finns då mat så det räcker och blir över. 

Han står och håller koll på oss sedan ringer han till soc när han ser något som han anser är fara för hans barn.. 

Men jag ska rådgöra med advokaten. Tack igen

Sen finns tydligen också vårdslös tillvitelse, det verkar vara ett mildare brott och det verkar som att det handlar om att anmälaren typ har anledning att tro att personen är oskyldig till anklagelserna men ändå lämnar dem som om det är sanna uppgifter. Men jag har svårt att tolka exakt vad det innebär, så som sagt fråga juristen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-17 19:17:04 följande:

Nu så är svaret på brevet på gång att skickas in under nästa vecka.

Det känns som om han inte har varit ärlig till sin jurist ang sin bakgrund.
    Och vad jag förstår så är det enbart jurist han har anlitat och ingen advokat. Jag visste inte att det var skillnad på den benämningen fören nu. Jag trodde det var samma sak. 

Men jag känner mig faktiskt ganska lugn ändå.
    Han får gå runt här och tro att han har ett övertag fram tills svaret kommer som en käftsmäll som min advokat så fint uttryckte det. Det finns så mkt i anteckningarna som talar emot hans lämplighet, även från fam.behandlaren som han hade uppgett. 

Man märker det vid överlämningarna att han tror att han har "vunnit" med sin skrämseltaktik. Men jag låter han tro det. Jag kör på i samma spår. 

Ang anmälningarna så ligger det hos åklagaren och det tyckte advokaten var bra. Att det ännu är under utredning iaf. Det är ju mycket att gå igenom. 

Och det är kanske inget man ska nämna heller i ev tvist om misshandel osv då det kan vändas mot en.  

Så det pyr i elden iaf!

Ja, bäst att vara tyst istället för att argumentera, det vinner du mest på i slutändan.

Tack för att du uppdaterar tråden!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-17 19:57:47 följande:
    Ja jag känner samma!

Tack för att ni orkar följa och ge så mycket fantastiska råd och tips efter vägen! Det ger energi 
    Fortsätter du spela in honom? Kanske kan du rigga kamera där i hallen också? Inte alls säkert att du behöver materialet, och inte avslöja att du har det, men kan vara bra att ha framöver.

Det är bra om du känner du kan hämta kraft från tråden! Men du verkar också fantastiskt stark i dig själv på egen hand!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-21 16:38:55 följande:

Nu så är svaret skickat till hans jurist. Han kommer inte bli glad. Det står om våldet mot både mig och ssoc.damerna och att han blir aggressiv när han inte får som han vill. 

Han var irriterad vid överlämningen idag. Småbarnens syskon hade sett dem ute och ropat på dem. Det fick de tydligen inte göra för honom för det var HANS tid med sina barn så de skulle hålla sig undan. 
    Har han svårt att hålla fokus på sina egna små? 
    Han kan inte neka deras syskon att prata med dem..  

Han nämnde också att fredag var "sista dagen".. 

Men jag ignorerade honom totalt i både syskonanklagelsen och sista dagen.. 
    Alltså sista dagen på svar till jurist.

Men nu ska han få sitt håll käften svar..

Verkligen jättemycket att du orkar vara tyst. Många hade inte klarat det. Jag tror stenhårt på att du vinner mest genom att inte säga något. Finns inget som helst att vinna på att låta honom veta vad du tänker i det läget.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-21 19:49:49 följande:

Ja det är lugnast så i detta läget.
    Börjar jag argumentera så tankar jag honom bara... 

Det är nog min styrka, att kunna vara lugn och grymt tålamod.. 
    Men innerst inne är det annat.. 

Visst, och ev. vinna en argumentation där och då är ändå inte värt något i längden. Bra att du inte känner behovet att du måste argumentera och bevisa honom att han har fel, vilket många andra inte hade kunnat låta bli. Ja, förstår att det är jobbigt på insidan men du verka hantera det bra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-23 14:52:04 följande:
    Den tanken har faktiskt slagit mig Hyra nån! Har en kollega som är jäkligt stor som inte backar för något och verkligen ger svar på tal! Men tror han vet vem det är och tyvärr är han bög så det skulle nog xet inte gå på. 

Han höll på med sin skrämseltaktik idag vid lämning och hoppades på att jag hade anlitat en bra jurist eftersom han hade berättat allt till sin om hur jag beteer mig! 
    Och sedan KRÄVDE han svar på hur det var med dagis för den yngsta, hur länge han ska vara hemma osv då dagis inte heller visste hur han låg till i kö..

Nej det kan jag förstå att de inte gör.. vi har liksom inte ansökt om nån plats ännu..

Men jag sa inget.. 
    Han hade väldigt svårt att avlägsna sig idag..
    Om han pratar skit och lögner om hur du beter dig så får du isåfall sedan om det blir aktuellt att försvara dig mot det, mena på att det inte finns några bevis på det och att det. Han måste ha bevis för sina anklagelser om de ska vara giltiga.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-24 18:03:24 följande:
    Ja så tänker jag med.. Jag följer bara överenskommelsen om att INTE föra diskussioner. 

Han började ju prata med barnen igår om att jag var så omöjlig att ha och göra med osv..
    Spelade du in när han sa det så kan du visa vad olämpli han är. Fast då kanske du kan få det emot dig att du inte gick därifrån för att skydda barnen från sånt?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-04-13 14:16:13 följande:

Idag när han lämnade dem så började han tjafsa om påsken och jag sa att det är inget bestämt om detta och jag tänker inte ta den diskussionen. 
    Sedan tycker jag att man inte kan komma och bestämma det någon dag i förväg.. Jag urgår och planerar efter grundschemat.

Han skulle ha dem 9-17 vilken dag det nu var.. 

Det enda som är bestämt som finns skriftligt är förra årets jul och nyår. 

Inget schema över detta årets storhelger alls utan grundschemat 9-14 3 dgr/v.. 

Gick jag inte med på det så skulle jag minsann få höra att det var sabotage..

Argumentet du får köra om det skulle behövas i efterhand är att det fanns ingen överenskommelse.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-04-13 14:50:33 följande:
    Ja det finns ju inget ök om det..

Men har en känsla att han behåller dem till 17 på fredag..
    Behåller han dem utan att ha rätt till det så får du vända dig till polisen om han inte dyker upp på överenskommen tid. Då blir ännu mer dokumenterat till hans nackdel.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?