• VadåTålamod

Försöker bli gravid naturligt PCOS

Hej!

Finns här någon mer som försöker bli gravid naturligt med PCOS?

Jag var på utredning och skulle påbörja Letrozolstimulering men dagarna innan start fick jag mens naturligt tack vare ändrad kost och kände att nu är nog kroppen igång! Nu har jag haft 2 cyklar ca35 dagar långa och kämpar på.

Slutade med preventivmedel i februari 21, och fick mens först 6 månader senare ca. Så jag sökte mig till vården då cykeln inte kom igång och all acne gjorde mig och partner fundersamma på om något var fel.

Nu i dagarna har vi gjort ett gäng med graviditetstest som var negativa. Ganska låg pga det, men nu kom mensen med besked och då är vi iaf lite glada över en regelbunden cykel :)

Vore kul om vi var flera som kunde följas åt och peppa varandra här :D

Och kanske tips på kost/livstil!

Jag har frångått all koffein, sötningsmedel, socker (ej överviktig) men det gjorde verkligen susen!!

PCOS PCO bli gravid
  • Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS
  • Anonym (Kringlan86)

Muren: jag har ätit kosttillskott. D-vitamin, folsyra, zink och magnesium sedan i januari. Testade inositol månaden innan jag blev gravid (missfall tyvärr) men det kanske gjorde tricket att bli gravid iaf, svårt att veta. Har inte riktigt orkat börja med det igen dock men skall nog hoppa på det igen faktiskt. 

Ikväll fick jag mens, tyvärr inget plus alltså, tänker dock att det ju är 50/50 chance så kanske nästa månad. Nog lika bra att kör igång med inositolet igen. 

Borde definitivt ta tag i sockret och kolhydraterna, något jag också gjorde månaden innan min graviditet. Har länge tänkt att jag skall börja ta dagliga promenader men har lite svårt att komma igång igen. Behöver dessutom börja träna styrka, inte gjort på många år nu. Kör cardiopass 3-4 ggr i veckan varje vecka sedan 7 år tillbaka men min kropp har liksom vant sig så minsta sockret som åker ner i min tarm sätter sig på buken.

Tur att min kropp jobbar med mig istället för mot mig? not! lol! Åh vi barnlösa PCOS folk, fan vad vi får kämpa!

• LJM91

Tack för all info Kringlan, jag får googla vidare och se om jag hittar något liknande :) jag bor i Skåne så lite långt för att boka tid på samma ställe tyvärr :P jag har läst en del av Vulverine och kämpar med att ändra min kost, har en del övervikt så tror absolut att det är en bidragande faktor för mig.

• Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-09-07 19:36:38 följande:

Hur går det för dig Hedvig123? har ni haft paus under sommaren?

Det går bra! Vi har haft paus hela sommaren vilket har varit såå välbehövligt. Har inte haft några bra cykler men kunde faktiskt inte brytt mig mindre. Nu tänkte vi starta igång igen så skulle börjat med provera igår för att få mens? MEEEN, dubbelkollade såklart innan att jag inte är gravid - OCH DET ÄR JAG!!! Så himla sjukt.  Vet  inte när jag haft ägglossning men testet säger 1-2 veckor så det är ju fortfarande väldigt tidigt. 

Hur går det för dig?

• LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-09-10 09:40:55 följande:

Det går bra! Vi har haft paus hela sommaren vilket har varit såå välbehövligt. Har inte haft några bra cykler men kunde faktiskt inte brytt mig mindre. Nu tänkte vi starta igång igen så skulle börjat med provera igår för att få mens? MEEEN, dubbelkollade såklart innan att jag inte är gravid - OCH DET ÄR JAG!!! Så himla sjukt.  Vet  inte när jag haft ägglossning men testet säger 1-2 veckor så det är ju fortfarande väldigt tidigt. 

Hur går det för dig?

Men skojar du????? GRATTIS!!!! Åh vad glad jag blev. Fick rysning genom hela kroppen. Wow vad stort!!!! Tänk att den irriterande gamla skrönan ?när man slutar stressa och slappnar av så kommer det gå? faktiskt funkade för er!! åh vad spännande!

Jo men det går bra, är i vecka 26 nu. Väntar en liten pojke som är så aktiv och sparkar på därinne hela tiden. BM säger att han är en riktig liten piggelin. Alla värden är perfekta och vi följer tillväxtkurvan precis på linjen så kunde inte ha bättre förutsättningar. 

tänk av vi båda blev gravida tillslut Hjärta

• Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-09-10 10:33:11 följande:

Men skojar du????? GRATTIS!!!! Åh vad glad jag blev. Fick rysning genom hela kroppen. Wow vad stort!!!! Tänk att den irriterande gamla skrönan ?när man slutar stressa och slappnar av så kommer det gå? faktiskt funkade för er!! åh vad spännande!

Jo men det går bra, är i vecka 26 nu. Väntar en liten pojke som är så aktiv och sparkar på därinne hela tiden. BM säger att han är en riktig liten piggelin. Alla värden är perfekta och vi följer tillväxtkurvan precis på linjen så kunde inte ha bättre förutsättningar. 

tänk av vi båda blev gravida tillslut Hjärta

Tack!! Ja det är helt sjukt, har verkligen inte brytt mig om att hålla koll på någonting. Druckit alkohol varje helg, inte tagit temp, inte följt sekret, bara ätit det jag varit sugen på och definitivt inte tagit några som helst kosttillskott och DÅ av alla gånger så går det?? Förstår det inte riktigt själv än tror jag.

Åhh, låter ju helt underbart!! När är det bf?
  • Hedvig123

Tänkte bara uppdatera igen, har ingen annan att dela med mig om detta än (förrutom sambon då). Tog två nya tester imorse bara för att se att det ökar i styrka och bekräfta för mig själv att det faktiskt är något i magen. Känns fortfarande helt overkligt, men såå skönt att det ökat sedan helgen.
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-09-15 18:33:54 följande:
    Tänkte bara uppdatera igen, har ingen annan att dela med mig om detta än (förrutom sambon då). Tog två nya tester imorse bara för att se att det ökar i styrka och bekräfta för mig själv att det faktiskt är något i magen. Känns fortfarande helt overkligt, men såå skönt att det ökat sedan helgen.

Åh här har jag gått och väntat på uppdatering och så har jag helt missat att du skrivit! klart du ska dela med mig, Tänker på hur det går för dig nästan varje dag haha! 

Vad härligt att det ökar så fint i styrka, det kommer gå super det här. Vilken vecka är du i nu?

BF är 17e eller 21a december beroende på om man går på KUB eller RUL haha. Vården räknar med 21a. Har du några symtom? 

• Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-09-16 08:23:43 följande:

Åh här har jag gått och väntat på uppdatering och så har jag helt missat att du skrivit! klart du ska dela med mig, Tänker på hur det går för dig nästan varje dag haha! 

Vad härligt att det ökar så fint i styrka, det kommer gå super det här. Vilken vecka är du i nu?

BF är 17e eller 21a december beroende på om man går på KUB eller RUL haha. Vården räknar med 21a. Har du några symtom? 

Ja jag hoppas verkligen att det har vänt och blåser lite tur i seglena nu så att vi får behålla den som gömmer sig där inne!! Har ju ingen koll på när äl var men enligt clearblue är jag ju ungefär i v4-5 då. Ska på inskrivningssamtal nästa vecka så får väll se om jag kan få ett tidigt vul om några veckor för att se ungefär vart vi befinner oss!

Åhh, då har ni förhoppningsvis lillen hemma på jul då!! Såå mysigt ju! 

Jag har inga jättetydliga symptom förutom lite svag molvärk och ömmande bröst. Hoppas att det kan hålla sig så ;)

• LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-09-16 17:31:26 följande:

Ja jag hoppas verkligen att det har vänt och blåser lite tur i seglena nu så att vi får behålla den som gömmer sig där inne!! Har ju ingen koll på när äl var men enligt clearblue är jag ju ungefär i v4-5 då. Ska på inskrivningssamtal nästa vecka så får väll se om jag kan få ett tidigt vul om några veckor för att se ungefär vart vi befinner oss!

Åhh, då har ni förhoppningsvis lillen hemma på jul då!! Såå mysigt ju! 

Jag har inga jättetydliga symptom förutom lite svag molvärk och ömmande bröst. Hoppas att det kan hålla sig så ;)

Ja det hoppas verkligen jag också! Nej just det såklart.. men ja 4-5 låter ju rimligt ungefär. Jag tänker att du borde få VUL eftersom du inte vet riktigt när du hade ÄL. Det fick jag iaf men har förstått att det är väldigt beroende på både region men även BM. 

Ja och just nu är känslan att han blir tidig, min mamma har fått alla sina 3 barn några veckor tidigt och hittills har vår son varit tidigt med allt, sparkade i v16 och magen kom fort + att han är sååå aktiv och spark. Men det är bara en hobby teori haha? klipp till att han blir 2v sen.

Åh men det låter ju lovande ändå. Ja var glad så länge du slipper illamående haha
Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS