• VadåTålamod

Försöker bli gravid naturligt PCOS

Hej!

Finns här någon mer som försöker bli gravid naturligt med PCOS?

Jag var på utredning och skulle påbörja Letrozolstimulering men dagarna innan start fick jag mens naturligt tack vare ändrad kost och kände att nu är nog kroppen igång! Nu har jag haft 2 cyklar ca35 dagar långa och kämpar på.

Slutade med preventivmedel i februari 21, och fick mens först 6 månader senare ca. Så jag sökte mig till vården då cykeln inte kom igång och all acne gjorde mig och partner fundersamma på om något var fel.

Nu i dagarna har vi gjort ett gäng med graviditetstest som var negativa. Ganska låg pga det, men nu kom mensen med besked och då är vi iaf lite glada över en regelbunden cykel :)

Vore kul om vi var flera som kunde följas åt och peppa varandra här :D

Och kanske tips på kost/livstil!

Jag har frångått all koffein, sötningsmedel, socker (ej överviktig) men det gjorde verkligen susen!!

PCOS PCO bli gravid
  • Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-06 12:11:39 följande:
    Ja, det har alltid varit så tydliga höjningar så har aldrig känt att jag behöver två decimaler men om det ska fortsätta såhär så får jag ju skaffa en sån haha

När tänker du testa? :)
    Nej jag fattar det, haha ja då kanske det hade varit bra.

tänkte testa imorgon. ÄL+9-10. Får hem testa tidigt test idag. Börjar dock bli rätt säkert på att jag inte är gravid. Har inga alls symtom förutom att jag möjligen behöver kissa ofta. Förra gången fick jag ömma bröstvårtor och molvärk några dagar innan BIM och det har jag inte nu. Men läste att ömma bröstvårtor kan bero på progresteronbrist så då är det väl positivt oavsett att jag inte har det nu haha. Jaja vi får väl se imorgon. 
  • LillaSam

Fan också? vaknade redan 05.15 imorse för att jag var så nervös över testet, och tempen visade då 36.46 så redan där kände jag väl att det var kört. Tog ett testa tidigt test sedan som var tvärblankt, inte ens det minsta lilla tecknet av ett sträck hur mycket jag än vrider och vänder?

Jag vet att det inte är konstigt och inget att deppa ihop över, men temperaturen var så fin innan och känns som att ?alla? plussar så lätt direkt efter MF/MA och vi blev ju ändå gravida på första försöket förra gången. Så varför inte nu? När kommer jag få chansen igen nästa gång? 

Enda lilla hopp jag har är att min kurva såg likadan ut när jag var gravid förra gången, en tempdipp som nuddade coverline typ ÄL+9-10 och sedan sköt tempen i höjden och jag plussade. Men känns som att det redan nu borde synas något svagt på tester i alla fall. 

jaja? bara att vänta in mensen och hoppa att det inte dröjer 49 dagar till nästa ÄL. 

• Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-04-07 07:27:44 följande:

Fan också? vaknade redan 05.15 imorse för att jag var så nervös över testet, och tempen visade då 36.46 så redan där kände jag väl att det var kört. Tog ett testa tidigt test sedan som var tvärblankt, inte ens det minsta lilla tecknet av ett sträck hur mycket jag än vrider och vänder?

Jag vet att det inte är konstigt och inget att deppa ihop över, men temperaturen var så fin innan och känns som att ?alla? plussar så lätt direkt efter MF/MA och vi blev ju ändå gravida på första försöket förra gången. Så varför inte nu? När kommer jag få chansen igen nästa gång? 

Enda lilla hopp jag har är att min kurva såg likadan ut när jag var gravid förra gången, en tempdipp som nuddade coverline typ ÄL+9-10 och sedan sköt tempen i höjden och jag plussade. Men känns som att det redan nu borde synas något svagt på tester i alla fall. 

jaja? bara att vänta in mensen och hoppa att det inte dröjer 49 dagar till nästa ÄL.  //

Äl+9-10 är ju fortfarande väldigt tidigt. Har läst att genomsnittliga dagen som ägget fäster är äl+9, så kanske är det en implantations-dipp du har? Tycker inte du ska deppa ihop helt än iallafall. Och skulle det inte bli positivt denna cykeln så kanske det blir ett januari-barn nästa cykel Hjärta 
  • Hedvig123

Min mens varade bara i två dagar, alltså är jag fortfarande förvirrad haha. Jag funderar på om det kan vara så att om ägget är dålig och hormoner därmed inte droppar lika stort när mensen börjar, kan det då vara så att man inte blöder ut fullt? Eller kan det vara att slemhinnan inte hunnit bygga upp dig ordentligt? Jag vet verkligen inte men det är skönt att denna mesiga cykel är över iallafall!

• Anonym (Älvan)
    LillaSam skrev 2022-04-07 07:27:44 följande:

jaja? bara att vänta in mensen och hoppa att det inte dröjer 49 dagar till nästa ÄL. 

Äl 9-10 är tidigt, du kan absolut vara gravid. Jag har aldrig plussat förrän äl+12 som tidigast :)
  • Anonym (Älvan)
    Hedvig123 skrev 2022-04-07 10:16:38 följande:

Min mens varade bara i två dagar, alltså är jag fortfarande förvirrad haha. Jag funderar på om det kan vara så att om ägget är dålig och hormoner därmed inte droppar lika stort när mensen börjar, kan det då vara så att man inte blöder ut fullt? Eller kan det vara att slemhinnan inte hunnit bygga upp dig ordentligt? Jag vet verkligen inte men det är skönt att denna mesiga cykel är över iallafall!

Min sista mens var också jättekort (2-3 dagar) och blödde knappt nånting heller... och jag blöder i vanliga fall jättemycket första två dagarna och sedan lite lagom ytterligare några dagar... Har också tänkte att det måste ha varit en dålig cykel med utebliven ägglossning eller nåt... Verkar bli en lång och dålig cykel även denna gång. Cd 16 och inga ägglossningsflytningar eller nånting än... 
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-07 10:16:38 följande:

Kan inte citera ditt tidigare inlägg. Men tack snälla för ditt fina peppande. Så konstigt att man kan få stöd av någon som man egentligen inte vet något om haha. När jag fick negativt på stickan imorse så tänkte jag direkt att jag behövde skriva av mig till er eftersom jag visste att ni förstår bättre än någon annan just nu. Så tack Hjärta

Men vad konstigt ang mensen? hade med varit så förvirrad jaha. Ja det med att det kanske var ett dåligt ägg låter ju som den mest rimliga förklaringen, ja nu blir det nya tag med en förhoppningsvis tydlig och lagom lång cykel för din del haha!! 
  • LillaSam

Älvan kan inte citera dig heller, men tack för ditt peppande!

hoppas verkligen att din ÄL kommer igång snart, hur går det med kosten? Hittar du motivationen?

• Anonym (Älvan)
    LillaSam skrev 2022-04-07 11:42:57 följande:

Älvan kan inte citera dig heller, men tack för ditt peppande!

hoppas verkligen att din ÄL kommer igång snart, hur går det med kosten? Hittar du motivationen?

Har gått dåligt med motivationen haha, men jag har iaf dragit ner rejält med socker och vete. Har så mkt runtomkring mig så jag orkar inte tänka på kosten också jättenoga. Försöker peppa mig själv att det är bra att jag dragit ner, tänker att det kanske är bra att ta lite i taget :) 

Längtar efter våren, bar mark och lite värme så jag lättare tar mig ut och promenera och springa. Hatar att springa och promenera på vintern. 
  • Hedvig123

Hur har tempen sett ut nu LillaSam?

Min mens kom igång igen igår. Blir inte klok alltså hahaha

Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS