Försöker bli gravid naturligt PCOS
Hej!
Känner igen mig i allt du beskriver. Har en väldigt liknande historia. Slutade med p-piller vid årskiftet och fick då mens i tre cykler direkt. Sedan försvann mensen i mars och acnen kom som ett brev på posten. Har fortfarande inte fått igång mensen efter det så nu är jag inne på månad 7 utan mens.
Var hos gyn förra veckan som misstänkte PCOS, men efter att jag har läst på om det så tror jag inte att det stämmer. Har varken övervikt eller mycket hårväxt så tror snarare det handlar om att något är fel efter p-pillret. Har lyssnat mycket på Jenny Koos som kallar det för ?post-pill syndrom? eller ?post-pill PCO? så känns snarare som att det är det jag har då min cykel var regelbunden innan jag började med piller för 12 år sedan.
Det känns väldigt peppande för mig att du fått igång din cykel med ändrade kostvanor, jag ska precis börja med att utesluta gluten, vitt socker och koffein och jag tar redan massa vitaminer som ska vara bra. Vill gärna höra allt om hur du gått tillväga. Hoppas att jag precis som du ska få igång cykeln på naturlig väg innan jag behöver ta massa onaturliga tabletter.
Hoppas att du lyckas bli gravid snart!