• VadåTålamod

Försöker bli gravid naturligt PCOS

Hej!

Finns här någon mer som försöker bli gravid naturligt med PCOS?

Jag var på utredning och skulle påbörja Letrozolstimulering men dagarna innan start fick jag mens naturligt tack vare ändrad kost och kände att nu är nog kroppen igång! Nu har jag haft 2 cyklar ca35 dagar långa och kämpar på.

Slutade med preventivmedel i februari 21, och fick mens först 6 månader senare ca. Så jag sökte mig till vården då cykeln inte kom igång och all acne gjorde mig och partner fundersamma på om något var fel.

Nu i dagarna har vi gjort ett gäng med graviditetstest som var negativa. Ganska låg pga det, men nu kom mensen med besked och då är vi iaf lite glada över en regelbunden cykel :)

Vore kul om vi var flera som kunde följas åt och peppa varandra här :D

Och kanske tips på kost/livstil!

Jag har frångått all koffein, sötningsmedel, socker (ej överviktig) men det gjorde verkligen susen!!

PCOS PCO bli gravid
  • Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS
  • LillaSam

Alltså den här lille gör oss redan oroliga. Allt såg super ut idag. bebis och slemhinna var helt intakta och hjärtat pickade på. Den har dessutom växt på sig och mäter nu vara en dag mindre än vad NC säger, så vi är helt otroligt lättade. 

• LJM91
    LillaSam skrev 2022-05-16 10:17:06 följande:

Alltså den här lille gör oss redan oroliga. Allt såg super ut idag. bebis och slemhinna var helt intakta och hjärtat pickade på. Den har dessutom växt på sig och mäter nu vara en dag mindre än vad NC säger, så vi är helt otroligt lättade. 

Åh vilken gullig liten krabat! Så skönt att allt såg bra ut, det måste vara en otrolig lättnad :) kunde de säga vad blödningen berodde på?
  • LillaSam
    LJM91 skrev 2022-05-16 14:39:08 följande:
    Åh vilken gullig liten krabat! Så skönt att allt såg bra ut, det måste vara en otrolig lättnad :) kunde de säga vad blödningen berodde på?

Ja visst är den söt. Ser ut som en liten groda! 

Ja jag kunde knappt sova inatt och var så nervös innan besöket idag så jag kräktes, så det var en enorm lättnad och chock när hon sa att allt såg bra ut. Vi var inställda på ett nytt MA. Nej hon kunde se att livmodertappen kanske var lite irriterad men sa bara att det är vanligt och var en helt ofarlig blödning, kanske ett blodkärl som brustit eller något. 

hur går det för dig? Börjar du känna av några tecken på ÄL? Har du lyckats göra om din kost lite?

• LJM91
    LillaSam skrev 2022-05-16 16:45:04 följande:

Ja visst är den söt. Ser ut som en liten groda! 

Ja jag kunde knappt sova inatt och var så nervös innan besöket idag så jag kräktes, så det var en enorm lättnad och chock när hon sa att allt såg bra ut. Vi var inställda på ett nytt MA. Nej hon kunde se att livmodertappen kanske var lite irriterad men sa bara att det är vanligt och var en helt ofarlig blödning, kanske ett blodkärl som brustit eller något. 

hur går det för dig? Börjar du känna av några tecken på ÄL? Har du lyckats göra om din kost lite?

Fy sjutton kan riktigt känna nervositeten, underbart att allt var bra!

Inga ägglossningstecken än så länge, men är bara på CD12 idag så räknar med att det kommer dröja ett tag. Har gjort lite små förändringar med kosten, tänker till ett varv extra innan jag äter något och har köpt hem lite nyttiga mellanmål för att försöka motverka sötsug. Rör på mig oftare och undviker att hamna i soffan hela kvällarna :)
  • LillaSam
    LJM91 skrev 2022-05-17 20:52:18 följande:
    Fy sjutton kan riktigt känna nervositeten, underbart att allt var bra!

Inga ägglossningstecken än så länge, men är bara på CD12 idag så räknar med att det kommer dröja ett tag. Har gjort lite små förändringar med kosten, tänker till ett varv extra innan jag äter något och har köpt hem lite nyttiga mellanmål för att försöka motverka sötsug. Rör på mig oftare och undviker att hamna i soffan hela kvällarna :)
    Ja det var verkligen hemskt, så nu hoppas vi så mycket att allt går vägen! 

låter ju bra med lite småändringar, tror också att det ofta tar ca 2-3 innan man märker någon skillnad så ge inte upp om det inte kommer direkt! Tempar du eller håller koll på din cykel på något annat sätt? 
  • Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-05-16 10:17:06 följande:

ÅHHHHH!!! STOOOORT GRATTIS!!! Vilken lättnad, en tuff unge som gömmer sig där inne! Nu får vi hålla tummarna att allt går vägen! 

Jag tror att jag är på äl+3 nu men eftersom kroppen och tempen varit lite svajig det senaste så är jag inte helt hundra haha. Men hade ägglossnings-flytningar i söndags och tempökning på tisdagmorgonen så tror äl skedde under måndagen. 

• LJM91

Kan inte citera dig LillaSam, jag räknar också med att det kommer ta några månader innan jag märker någon skillnad. Varje liten förändring är ett steg i rätt riktning :) jag tempar och använder clear blue advanced ägglossningstest så har ganska bra koll på cykeln.

Jag har läst att ägglossningstest inte alltid är pålitliga när man har PCOS då de ger positivt utslag typ hela tiden, är det något ni känner igen? Det stämmer verkligen inte på mig så tänker att jag kanske inte har PCOS ändå. Det är såklart ingen diagnos man kan sätta själv men försöker ändå samla på mig så mycket information som möjligt :P

• LJM91

Ingen ägglossning för mig än så länge.. Fick ett ganska starkt streck på stickan för ett par dagar sedan så trodde den var på gång, men det var falskt alarm. Har haft en lite deppig helg pga det, fick upp förhoppningarna om en tidig ägglossning denna cykeln..

• Hedvig123

Jag är på cd 5 nu! Fick ägglossning cd 15 och sen mens på dag 29 förra cykeln så det börjar verkligen bli mer regelbundet nu. Ska tillbaka till gyn om några veckor och kolla läget igen och sambon har lämnat in spermaprov som han får svar på snart. Känns skönt att få ytterligare svar så att man vet att man inte försöker i onödan.

Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS