• VadåTålamod

Försöker bli gravid naturligt PCOS

Hej!

Finns här någon mer som försöker bli gravid naturligt med PCOS?

Jag var på utredning och skulle påbörja Letrozolstimulering men dagarna innan start fick jag mens naturligt tack vare ändrad kost och kände att nu är nog kroppen igång! Nu har jag haft 2 cyklar ca35 dagar långa och kämpar på.

Slutade med preventivmedel i februari 21, och fick mens först 6 månader senare ca. Så jag sökte mig till vården då cykeln inte kom igång och all acne gjorde mig och partner fundersamma på om något var fel.

Nu i dagarna har vi gjort ett gäng med graviditetstest som var negativa. Ganska låg pga det, men nu kom mensen med besked och då är vi iaf lite glada över en regelbunden cykel :)

Vore kul om vi var flera som kunde följas åt och peppa varandra här :D

Och kanske tips på kost/livstil!

Jag har frångått all koffein, sötningsmedel, socker (ej överviktig) men det gjorde verkligen susen!!

PCOS PCO bli gravid
  • Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS
  • Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-05-13 11:12:31 följande:

Det verkar tyvärr som att det inte fick gå bra den här gången heller. Idag i 8+3 så har jag börjar blöda rätt mycket och en liten klump i. Nu verkar det dock ha avstannat men kommer säkert komma igång igen när som helst. Är så jävla ledsen. Vad är vitsen med allt kämpande när man kan bli gravid enkelt men ändå inte kan behålla barnet. 

NEJ inte igen!! Fyyy vad hemskt. Lider verkligen med dig. Att livet ska vara så himla Orättvist alltså..
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-05-13 11:20:24 följande:
    NEJ inte igen!! Fyyy vad hemskt. Lider verkligen med dig. Att livet ska vara så himla Orättvist alltså..
    Ja det är så jävla jävla orättvist. 3% var risken nere i tröstade överläkaren när jag var på gynakuten och fick se hjärtat slå. Hur fan kan man få se hjärtat slå både graviditeterna men det ska ändå gå åt helvete?? Börjar tro att det är något som är fel hos mig nu. Hur ska jag inte kunna tro det?
  • LJM91

Beklagar verkligen LillaSam, så tråkigt att höra :( Har du fått göra missfallsutredning?

• Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-05-13 12:13:12 följande:
    Ja det är så jävla jävla orättvist. 3% var risken nere i tröstade överläkaren när jag var på gynakuten och fick se hjärtat slå. Hur fan kan man få se hjärtat slå både graviditeterna men det ska ändå gå åt helvete?? Börjar tro att det är något som är fel hos mig nu. Hur ska jag inte kunna tro det?
    Förstår att det känns så men det behöver inte betyda att det är så! Det kan ju även bara vara optimal otur eller kanske att kroppen trotts allt inte ännu var redo efter förra graviditeten. Finns säkert många olika anledningar som inte behöver betyda att du inte kommer kunna få en fullgången graviditet i framtiden! Ta din tid och sörj förlusten tillsammans med din sambo, prata med gyn om hur ni ska gå vidare osv, men ge inte upp!!! Jag är stensäker på att både du och jag någongång i framtiden kommer få njuta av en graviditet och ett levande barn Hjärta 
  • Anonym (Hemlig)

Har dom kollat om du har lätt och få blodproppar . De kan vara orsaken ibland att Moderkakan får små blodpoppar och barnet inte överlever i tidigt i graviteten oxså . Oftas vill dom ju inte kolla sånt för man inte har gått in i nån spec vecka men bara ett blodprov som kan man se om du har de .

• LillaSam
    Anonym (Hemlig) skrev 2022-05-13 16:46:01 följande:

Har dom kollat om du har lätt och få blodproppar . De kan vara orsaken ibland att Moderkakan får små blodpoppar och barnet inte överlever i tidigt i graviteten oxså . Oftas vill dom ju inte kolla sånt för man inte har gått in i nån spec vecka men bara ett blodprov som kan man se om du har de .

Oj nej det har de inte kollat? men sköterskan lovade att jag skulle få utredning om detta inte går vägen. Har tagit blodprov men inte för att kolla upp blodproppar. Tack för tipset!
  • LillaSam

Hedvig123,

tack för ditt stöd. Det känns som att vi är kompisar som gått igenom så mycket tillsammans redan. Otroligt vilket stöd man får i den här gruppen. Är på gynakuten nu bara för att få reda på vad det är som händer egentligen. nu har blödningen helt avstannat så vet inte om den kommer komma igång på riktigt snart eller vad som försiggår. 

Ja jag hoppas så innerligt att vi både ska få en lyckad graviditet snart, vi förtjänar det så mycket verkligen Hjärta

jag heter förresten Helena, känns konstigt att du inte vet det!

• Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-05-13 17:04:02 följande:

Hedvig123,

tack för ditt stöd. Det känns som att vi är kompisar som gått igenom så mycket tillsammans redan. Otroligt vilket stöd man får i den här gruppen. Är på gynakuten nu bara för att få reda på vad det är som händer egentligen. nu har blödningen helt avstannat så vet inte om den kommer komma igång på riktigt snart eller vad som försiggår. 

Ja jag hoppas så innerligt att vi både ska få en lyckad graviditet snart, vi förtjänar det så mycket verkligen Hjärta

jag heter förresten Helena, känns konstigt att du inte vet det!

Hoppas allt går bra på gynakuten! 

Haha, jag tänker också på dig som en kompis som jag känt länge och gått igenom mycket med! Oj vad konstigt det känns att du inte heter lilla Sam i verkligheten hahaha. Erika heter jag, inte jättelikt Hedvig heller kanske ;)

• LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-05-15 20:40:52 följande:

Hur har det gått Lillasam?

LillaSam kom bara till när jag skulle skapa ett alias och vi har sagt att får vi en son kommer han nog få heta Sam. Hej Erika! haha nej det var inte så likt Hedvig!

Tyvärr fick jag inte träffa läkare i fredags, det var jour och hon var fullbokad hela natten. Ska till läkaren hos min BM idag kl9. Det blödde bara ett tag i fredag sedan har det inte kommit mer, vara lite brunt när jag torkar mig. Så antingen har det gått bra eller så är det ett nytt MA. Jag tror tyvärr det senare? 

Hur går det för dig? 
Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS