• Anonym (Anonym)

Hade du berättat?

Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?

Motivera gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du berättat?
  • Klartsomvatten
    Anonym (Absolut inte!) skrev 2021-10-03 15:51:08 följande:

Jag hade absolut inte berättat det om jag hamnade i den sitsen igen.

Att jag berättade för honom att hon vänstrade och att det ledde till skilsmässa blev på nåt sätt MITT fel. Inte bara från henne utan från andra gemensamma vänner också.

Jag var osolidarisk, ofeministisk (wtf???), och det var mitt fel att barnen blev skilsmässobarn, mitt fel att hon förlorade sitt livs kärlek (men bitch varför vänstrar du upprepat mot ditt livs kärlek?). Jag förlorade en hel bekantskapskrets och blev paria efter det.

Det är snarare din väns fel att barnen blev skilsmässobarn. Hennes otrohet förstörde förhållandet. Om hon inte ville förlora sin man så borde hon inte ha varit otrogen. Det är hennes fel och inte ditt. Är nyfiken på vad du menar med ofeministisk?
  • Anonym (Absolut inte!)
    Klartsomvatten skrev 2021-10-03 15:57:43 följande:
    Det är snarare din väns fel att barnen blev skilsmässobarn. Hennes otrohet förstörde förhållandet. Om hon inte ville förlora sin man så borde hon inte ha varit otrogen. Det är hennes fel och inte ditt. Är nyfiken på vad du menar med ofeministisk?
    Jag är också nyfiken på det, så kan inte svara på det.
  • Anonym (Kalle)

Förmodligen inte. Ibland finns det bra skäl till otrohet.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-10-02 19:11:14 följande:

Nej. Springer inte runt och skvallrar på folk normalt sett. Sånt får andra hålla på med.

Tja med tanke på att du är konstant otrogen (om jag minns rätt) så förstår jag absolut att du inte vill att sånt kommer fram... det skulle ju kunna vara dig någon "skvallrade" på Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-10-04 05:05:55 följande:

Förmodligen inte. Ibland finns det bra skäl till otrohet.

Jasså? För vem?
    För den som är otrogen är ju ALLT alltid "ett bra skäl".
    För den drabbade finns det inget som är ett bra skäl.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Absolut inte!) skrev 2021-10-03 15:51:08 följande:

Jag hade absolut inte berättat det om jag hamnade i den sitsen igen.

Att jag berättade för honom att hon vänstrade och att det ledde till skilsmässa blev på nåt sätt MITT fel. Inte bara från henne utan från andra gemensamma vänner också.

Jag var osolidarisk, ofeministisk (wtf???), och det var mitt fel att barnen blev skilsmässobarn, mitt fel att hon förlorade sitt livs kärlek (men bitch varför vänstrar du upprepat mot ditt livs kärlek?). Jag förlorade en hel bekantskapskrets och blev paria efter det.

.Jag skulle tippa på att de har smutsiga små hemligheter i bagaget allihopa och tar därför varandra i försvar, kan en åka dit så kan ju alla det coh så kan man ju inte ha det så då måste man ju göra sig av med den "riskabla" personen som råkar vara född med ett samvete.

Du får väl snarare se det som att det var väl bra att du slapp den bekantskapskretsen för de verkar ärligt talat vara dumma i huvudet hela bunten. En positiv sak med såna kriser är att det blir väldigt tydligt vilka som var ens verkliga vänner och vilka som inte var det.
  • Anonym (jaha)
    Glinda från Oz skrev 2021-10-03 15:18:50 följande:

Absolut inte, det är inte min sak att lägga näsan i blöt.

Ja, det är väl klart att det inte är din sak att hjälpa någon slippa bli blåst och förnedrad, du kan ju skita i att hjälpa andra om du vill. Men sen finns det ju kanske andra som vill hjälpa sina medmänniskor?

Hur har du tänkt dig att den som blir blåst och förnedrad ska kunna slippa det om alla resonerar som du gör?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (...) skrev 2021-10-03 15:17:18 följande:

Jag tror faktiskt inte att jag hade berättat. Har en gång under min tonårsperiod gjort just detta och jag fick all skit och förlorade massor av vänner. Så nä, av egoistiska skäl är det inte värt det.

Jag har en relation med någon som är upptagen och funderar själv på att berätta för partnern. Men det är också av egoistiska skäl... Min kompis vet om vad jag gör, lägger sig inte i men säger samtidigt att tankarna ibland kommer om det verkligen går att lita på mig.

Men OJ vad otippat att en egoistisk person som ligger med upptagna röstar för att inte berätta Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Nej nej) skrev 2021-10-02 20:38:18 följande:

Det hade varit elakt mot din vän att berätta. Det är ju din väns problem och inte ditt, så varför lägga sig i? Det låter som om du vill förstöra för din vän. Däremot kan du ju uppmuntra din vän att berätta, men du ska absolut inte göra det.

På vilket sätt menar du att det är "elakt" att hjälpa någon slippa bli lurad och förnedrad?

Den som förstör är ju den som är otrogen inte den som berättar sanningen, för hade idioten inte varit otrogen så hade det ju inte funnits något att berätta... hur tänkte du där?
Svar på tråden Hade du berättat?