Hade du berättat?
Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?
Motivera gärna
Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?
Motivera gärna
Jag hade absolut inte berättat det om jag hamnade i den sitsen igen.
Att jag berättade för honom att hon vänstrade och att det ledde till skilsmässa blev på nåt sätt MITT fel. Inte bara från henne utan från andra gemensamma vänner också.
Jag var osolidarisk, ofeministisk (wtf???), och det var mitt fel att barnen blev skilsmässobarn, mitt fel att hon förlorade sitt livs kärlek (men bitch varför vänstrar du upprepat mot ditt livs kärlek?). Jag förlorade en hel bekantskapskrets och blev paria efter det.
Jag hade berättat. Den som blir bedragen förtjänar att få veta.
Förmodligen inte. Ibland finns det bra skäl till otrohet.
Nej. Springer inte runt och skvallrar på folk normalt sett. Sånt får andra hålla på med.
Förmodligen inte. Ibland finns det bra skäl till otrohet.
Jag hade absolut inte berättat det om jag hamnade i den sitsen igen.
Att jag berättade för honom att hon vänstrade och att det ledde till skilsmässa blev på nåt sätt MITT fel. Inte bara från henne utan från andra gemensamma vänner också.
Jag var osolidarisk, ofeministisk (wtf???), och det var mitt fel att barnen blev skilsmässobarn, mitt fel att hon förlorade sitt livs kärlek (men bitch varför vänstrar du upprepat mot ditt livs kärlek?). Jag förlorade en hel bekantskapskrets och blev paria efter det.
Absolut inte, det är inte min sak att lägga näsan i blöt.
Jag tror faktiskt inte att jag hade berättat. Har en gång under min tonårsperiod gjort just detta och jag fick all skit och förlorade massor av vänner. Så nä, av egoistiska skäl är det inte värt det.
Jag har en relation med någon som är upptagen och funderar själv på att berätta för partnern. Men det är också av egoistiska skäl... Min kompis vet om vad jag gör, lägger sig inte i men säger samtidigt att tankarna ibland kommer om det verkligen går att lita på mig.
Det hade varit elakt mot din vän att berätta. Det är ju din väns problem och inte ditt, så varför lägga sig i? Det låter som om du vill förstöra för din vän. Däremot kan du ju uppmuntra din vän att berätta, men du ska absolut inte göra det.