• Anonym (Anonym)

Hade du berättat?

Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?

Motivera gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du berättat?
  • Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-12 15:33:02 följande:
    Klart att det är samma visa när du tolkar lite som det passar dig och påstår sen att andra har skrivit det du påstår.

Om jag skriver äpple i 15 olika trådar och du får för dig att göra om det till citron, vattenmelon, päron eller aprikos så är det snarare ditt problem. Sluta gör om vad folk skriver till vad du tror och utgår ifrån vad folk faktiskt skriver så ska du se att det löser sig för dig Tomte

Jag är övertygad om att de allra flesta människor inte gillar att leva i en lögn och bli ljuga för år efter år utan att ha någon möjlighet att göra något åt det. Om du vill tro något annat så är det upp till dig.
    Återigen, det handlar inte om vad du tror. Inte heller om vad jag tror.

Det du inte verkar klara av att ta in är att av alla 55 personer som svarat i omröstningen är det endast fem som svarar ja.

Jag förstår att du inte gillar det.
    Men för den sakens skull kan du ju inte säga att alla dessa människor har fel.
    .

Sedan att du känner dig tvingad att flytta fokus från ditt eget misstag till att i stället börja blanda in andra helt andra och ovidkommande saker, som frukter eller lögner, är bara så talande.Foten i munnen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svaret givet) skrev 2021-10-12 15:54:53 följande:

Det du inte verkar klara av att ta in är att av alla 55 personer som svarat i omröstningen är det endast fem som svarar ja.

.

Sedan att du känner dig tvingad att flytta fokus från ditt eget misstag till att i stället börja blanda in andra helt andra och ovidkommande saker, som frukter eller lögner, är bara så talande.Foten i munnen
    Och jag har som sagt inte ifrågasatt att de tycker man inte ska berätta för någon, jag ifrågasätter hurvida de själva skulle acceptera att sanningen undanhölls från dem själva.... med du verkar tydligen ha väldigt svårt att fatta skillnaden. 

Allt annat är meningslöst att svara på eftersom du bevisligen har jävligt svårt att förstå vad folk skriver utan tolkar lite som du vill och sen babblar du på utifrån dina egna felaktiga tolkningar istället för vad andra faktiskt skrivit.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svaret givet) skrev 2021-10-12 15:54:53 följande:

.

Dessutom sitter du och ljuger när du påstår att 91% röstat för att man INTE ska berätta

51% har röstat för att man INTE ska berätta

9% har röstat för att man SKA berätta

14% har röstat för att ge personen en chans att berätta själv annars berättar man (hur fan du lyckas få det till att INTE berätta är ju väldigt intressant, men du har väl som vanligt tolkat lite som det passar dig)

21% Vet inte, dvs de kan absolut inte räknas till att INTE berätta som du gjort.

Kort sagt, du ljuger tolkar lite som det passar dig. Kom tillbaka när du lärt dig debattera sakligt och framför allt ärligt.
  • Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-12 16:24:26 följande:
    Dessutom sitter du och ljuger när du påstår att 91% röstat för att man INTE ska berätta

51% har röstat för att man INTE ska berätta

9% har röstat för att man SKA berätta

14% har röstat för att ge personen en chans att berätta själv annars berättar man (hur fan du lyckas få det till att INTE berätta är ju väldigt intressant, men du har väl som vanligt tolkat lite som det passar dig)

21% Vet inte, dvs de kan absolut inte räknas till att INTE berätta som du gjort.

Kort sagt, du ljuger tolkar lite som det passar dig. Kom tillbaka när du lärt dig debattera sakligt och framför allt ärligt.
    Tack för att du bekräftar att jag har rätt och det som alla kan förstå, ja utom du då.
    Precis så som du själv skriver så har jag bara sagt att:
    "Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta."

Jag har förtroende för människor i allmänhet och jag tror att de 55 som svarat vet mera om vad de själva tycker än vad du vet när du försöker påstå att de har svarat fel för att de inte förstår.

För oss som har sett många av dina inlägg är det mycket uppenbart att du i allmänhet inte har förtroende för människor och du försöker inbilla dig själv och andra att du vet mera om vad människor i allmänhet tycker än vad de själva vet.

Det spelar ingen roll vilka slingrande försök du gör. Fortfarande gäller, som du själv också har bekräftat, att:
    Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta.
    Visa gärna sakligt att jag ljuger om detta.

Jag vågar påstå att jag är långt mycket sakligare i debatten än vad du är och till skillnad från dig respekterar jag trådämnet.

Lägg av nu och återgå till trådämnet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svaret givet) skrev 2021-10-12 17:30:37 följande:
    Tack för att du bekräftar att jag har rätt och det som alla kan förstå, ja utom du då.
    Precis så som du själv skriver så har jag bara sagt att:
    "Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta."

Jag har förtroende för människor i allmänhet och jag tror att de 55 som svarat vet mera om vad de själva tycker än vad du vet när du försöker påstå att de har svarat fel för att de inte förstår.

För oss som har sett många av dina inlägg är det mycket uppenbart att du i allmänhet inte har förtroende för människor och du försöker inbilla dig själv och andra att du vet mera om vad människor i allmänhet tycker än vad de själva vet.

Det spelar ingen roll vilka slingrande försök du gör. Fortfarande gäller, som du själv också har bekräftat, att:
    Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta.
    Visa gärna sakligt att jag ljuger om detta.

Jag vågar påstå att jag är långt mycket sakligare i debatten än vad du är och till skillnad från dig respekterar jag trådämnet.

Lägg av nu och återgå till trådämnet.
    Du sitter och ljuger om att 91% röstar för att INTE berätta och när man presenterar fakta på hur det VERKLIGEN förhåller sig och att det inte alls är 91% så påstår du att man "bekräftar det du sagt".... alltså, vad ska man säga, detta är ju bara bisarrt.

Låt mig förtydliga:

Att säga att du ljuger är INTE att bekräfta det du sagt, det är att bekräfta att dina påståenden är rena förfalskningar och att du därmed inte går att ta på allvar. Att du sen påstår att du varit "mycket sakligare" är bara ännu ett exempel på samma sak. Att förfalska saker och argumentera ifrån rena påhitt är INTE att vara saklig.

Att diskutera med någon som argumenterar på det sättet är totalt meningslöst, Kom tillbaka när du mognat så pass att du kan diskutera som en vuxen.
  • Anonym (Svaret givet)

Just nu är det 61 personer som har röstat i tråden.
    Endast 6 säger ja.

Det är fakta.

Oavsett om någon inte gillar det,
    oavsett om någon försöker inbilla sig annat,
    oavsett om något försöker påstå att det är lögn så är det:
    Fakta och sakligt.

• Anonym (troligen inte)

Det beror i och för sig lite på omständigheterna (t.ex. med vem vännen hade varit otrogen och hur förhållandet till partnern sett ut), men jag tror att jag mest sannolikt inte hade berättat det. Däremot hade jag kanske försökt övertala min vän att avsluta otroheten.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Svaret givet) skrev 2021-10-13 11:22:12 följande:

Just nu är det 61 personer som har röstat i tråden.
    Endast 6 säger ja.

Det är fakta.

Oavsett om någon inte gillar det,
    oavsett om någon försöker inbilla sig annat,
    oavsett om något försöker påstå att det är lögn så är det:
    Fakta och sakligt.

Ja men men det är väl inte samma sak som att 91% röstat NEJ?
    Hur lyckades tex du få alla de som röstat för "vet inte" till att vara NEJ?

Sluta slingra dig, dina 91% var ren förfalskning och inte det minsta "sakligt" som du påstår.
  • Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-13 12:26:14 följande:
    Ja men men det är väl inte samma sak som att 91% röstat NEJ?
    Hur lyckades tex du få alla de som röstat för "vet inte" till att vara NEJ?

Sluta slingra dig, dina 91% var ren förfalskning och inte det minsta "sakligt" som du påstår.
    Jag förstår inte vad du pratar om och förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra.
    Om du ska citera och kommentera mitt inlägg så gör gärna det.
    Men kom inte dragande med en massa ovidkommande, påstå inte saker, som jag inte har skrivit något om.

Det jag faktiskt har skrivit står jag för. Det är fakta och sakligt.

Du är bara pinsam.
    Lägg av nu och återgår till trådämnet!
  • Anonym (AF)
    Anonym (Absolut inte!) skrev 2021-10-03 15:51:08 följande:

Jag hade absolut inte berättat det om jag hamnade i den sitsen igen.

Att jag berättade för honom att hon vänstrade och att det ledde till skilsmässa blev på nåt sätt MITT fel. Inte bara från henne utan från andra gemensamma vänner också.

Jag var osolidarisk, ofeministisk (wtf???), och det var mitt fel att barnen blev skilsmässobarn, mitt fel att hon förlorade sitt livs kärlek (men bitch varför vänstrar du upprepat mot ditt livs kärlek?). Jag förlorade en hel bekantskapskrets och blev paria efter det.

Inte så konstigt, du hade ingen rätt att lägga dig i deras förhållande. Tänk om hon insett att hon älskade sin man och inte tänkte vara otrogen mer. Dom hade kunnat leva lyckliga i decennier framåt. Så förstörde du det.
    Det är absolut ditt fel, du var inte inblandad utan bara en elak skvallertant.
Svar på tråden Hade du berättat?