Hade du berättat?
Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?
Motivera gärna
Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?
Motivera gärna
Jag hade varit knäpptyst. Inte min ensak
Just nu är det 61 personer som har röstat i tråden.
Endast 6 säger ja.
Det är fakta.
Oavsett om någon inte gillar det,
oavsett om någon försöker inbilla sig annat,
oavsett om något försöker påstå att det är lögn så är det:
Fakta och sakligt.
Det beror i och för sig lite på omständigheterna (t.ex. med vem vännen hade varit otrogen och hur förhållandet till partnern sett ut), men jag tror att jag mest sannolikt inte hade berättat det. Däremot hade jag kanske försökt övertala min vän att avsluta otroheten.
Just nu är det 61 personer som har röstat i tråden.
Endast 6 säger ja.
Det är fakta.
Oavsett om någon inte gillar det,
oavsett om någon försöker inbilla sig annat,
oavsett om något försöker påstå att det är lögn så är det:
Fakta och sakligt.
Jag hade absolut inte berättat det om jag hamnade i den sitsen igen.
Att jag berättade för honom att hon vänstrade och att det ledde till skilsmässa blev på nåt sätt MITT fel. Inte bara från henne utan från andra gemensamma vänner också.
Jag var osolidarisk, ofeministisk (wtf???), och det var mitt fel att barnen blev skilsmässobarn, mitt fel att hon förlorade sitt livs kärlek (men bitch varför vänstrar du upprepat mot ditt livs kärlek?). Jag förlorade en hel bekantskapskrets och blev paria efter det.