• Anonym (Vikt)

Han tycker jag är fet

Under graviditeten gick jag upp från cirka 70 kg och 174 cm lång till 90 kg. 3 kg gick jag ner efter förlossning och nu har jag gått ner ytterligare 10 kg och väger några månader efter förlossning 77 kg.

Trots att jag tycker att jag jobbat på bra så kritiserar barnets pappa mig och kallar mig slö, fet, m.m. och att han skäms att visa sig tillsammans med mig och vän/föräldrar och kritiserar mig för jag gick upp för mycket under graviditeten.

Varje dag tjatar han på mig om jag tränat, ska träna eller varför jag inte tränat och får utbrott om jag inte tränat, skäller ut mig, säger att jag är lat etc.

Till saken hör att jag har barnet 99,99 procent av all tid och måste träna tillsammans med barnet alternativt hemma samt lider av sömnbrist med ständiga uppvak med bebis. Trots det har jag tränat varannan dag sedan en månad efter barnets födelse.

Sedan hotar han med att ställa till problem för mig, snacka skit om mig för barnet t.ex. om jag inte gör som han tycker.

Förslag eller tankar om det här. Vad göra?

• Svar på tråden Han tycker jag är fet
  • Anonym (M)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 02:50:09 följande:

Han har ju rätt i att du är fet. Du väger alldeles för mycket i förhållande till din längd.

Men träning varannan dag är för lite.

Nu framgår det inte vilken typ av träning du gör ? Men kosten är viktigare för att gå ner i vikt än träning.

Jag vill bara be dig ts att inte lyssna på sånt här. Din vikt är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Vad du än väger är det ett djupt osunt beteende av din man som är problemet här.Ert problem har alltså ingenting som helst med din vikt att göra utan med din partners destruktiva beteende. Endast.
  • velig13

Trollet Pelle är inget att bry dig om. Kvinnohatare och incel.

Hur tänker du vidare? Hur går dina tankar TS?

Vi är många som tycker att du är utsatt för misshandel.

• velig13
    Anonym (.) skrev 2021-09-19 03:43:20 följande:

Nej, Pelle. Din definition av övervikt och fetma är helt åt helvete. Man kan vara frisk och sund även med underhudsfett. Att du inte tycker att det är sexigt handlar bara om din personliga smak. TS har ett par kilos övervikt. Det är allt.

Ja det handlar om ett fåtal kilo. Inget anmärkningsvärt när man precis fött barn och ammar.

Jag väger 73 till samma längd ett år efter förlossningen. Hyfsat BMi och kroppsmått som visar på hälsosamma värden.

Hon kommer garanterat gå ner i vikt och det är ett ICKE problem. Mannen använder hennes svaga punkter till att misshandla och kontrollera henne, där är problemet
  • Muse

Det finns ett väldigt effektivt sätt att bli av med onödig vikt som du släpar runt på- gör slut med honom! Det är inte ok på något sätt att bete sig på det sättet han gör.

• Anonym (Idiot!!!!)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 02:50:09 följande:

Han har ju rätt i att du är fet. Du väger alldeles för mycket i förhållande till din längd.

Men träning varannan dag är för lite.

Nu framgår det inte vilken typ av träning du gör ? Men kosten är viktigare för att gå ner i vikt än träning.

Det sjukaste jävla svaret efter denna trådastarten. Vad är fel i huvudet på en del? Sjuka förbannade Idioter.

Ts. Din sambo misshandlar dig och du ska inte acceptera detta en enda dag till. Var rädd om dig och ta hjälp i detta.
  • Anonym (Usch)

Fullständigt oacceptabelt beteende. Han sysslar med psykisk misshandel och försöker trycka ner och styra dig genom hot. En person som det där behöver kastas ut med huvudet före. Han kommer göra ditt liv till ett levande helvete, och i samma process lära ert barn att det är okej att behandla sin partner på det viset.

Nej fy. Jag blir sjukt provocerad av typer som din man där. Min första pojkvän var en misshandlande idiot, så har verkligen nolltolerans för sån skit. Din man förtjänar att höra du där har du dörren din jävla neandertalare!

• Anonym (Mobbning)

Han har inte rätt att bestämma och styra din kropp och hota med att snacka skit om dig till barnet om du inte följer efter hans pipa.Det är mobbning och ingen kärlek.Han verkar vara elak och manipulativ,och såna brukar fortsätta så.Det vet jag av min egen erfarenhet.

• mammabitch

Du behöver absolut dumpa en hel del onödig vikt - sparka ut honom genom dörren helt enkelt!

• nihka

Han är inte klok. Om det är nåt nytt, sök hjälp. Om det känns igen, börja packa.

• molly50
    Anonym (Vikt) skrev 2021-09-18 22:33:12 följande:

Under graviditeten gick jag upp från cirka 70 kg och 174 cm lång till 90 kg. 3 kg gick jag ner efter förlossning och nu har jag gått ner ytterligare 10 kg och väger några månader efter förlossning 77 kg.

Trots att jag tycker att jag jobbat på bra så kritiserar barnets pappa mig och kallar mig slö, fet, m.m. och att han skäms att visa sig tillsammans med mig och vän/föräldrar och kritiserar mig för jag gick upp för mycket under graviditeten.

Varje dag tjatar han på mig om jag tränat, ska träna eller varför jag inte tränat och får utbrott om jag inte tränat, skäller ut mig, säger att jag är lat etc.

Till saken hör att jag har barnet 99,99 procent av all tid och måste träna tillsammans med barnet alternativt hemma samt lider av sömnbrist med ständiga uppvak med bebis. Trots det har jag tränat varannan dag sedan en månad efter barnets födelse.

Sedan hotar han med att ställa till problem för mig, snacka skit om mig för barnet t.ex. om jag inte gör som han tycker.

Förslag eller tankar om det här. Vad göra?

Det du borde göra är att göra slut.
    Hans beteende är absolut inte ok!
    Det är helt oacceptabelt!
    Det är psykisk misshandel.
    Sparka ut honom på byxbaken är mitt råd.
    Och prata med någon om det här. Du behöver stöd.
Svar på tråden Han tycker jag är fet