• Anonym (Vikt)

Han tycker jag är fet

Under graviditeten gick jag upp från cirka 70 kg och 174 cm lång till 90 kg. 3 kg gick jag ner efter förlossning och nu har jag gått ner ytterligare 10 kg och väger några månader efter förlossning 77 kg.

Trots att jag tycker att jag jobbat på bra så kritiserar barnets pappa mig och kallar mig slö, fet, m.m. och att han skäms att visa sig tillsammans med mig och vän/föräldrar och kritiserar mig för jag gick upp för mycket under graviditeten.

Varje dag tjatar han på mig om jag tränat, ska träna eller varför jag inte tränat och får utbrott om jag inte tränat, skäller ut mig, säger att jag är lat etc.

Till saken hör att jag har barnet 99,99 procent av all tid och måste träna tillsammans med barnet alternativt hemma samt lider av sömnbrist med ständiga uppvak med bebis. Trots det har jag tränat varannan dag sedan en månad efter barnets födelse.

Sedan hotar han med att ställa till problem för mig, snacka skit om mig för barnet t.ex. om jag inte gör som han tycker.

Förslag eller tankar om det här. Vad göra?

• Svar på tråden Han tycker jag är fet
  • Mimosa86
    Anonym (Vikt) skrev 2021-09-18 22:33:12 följande:

Under graviditeten gick jag upp från cirka 70 kg och 174 cm lång till 90 kg. 3 kg gick jag ner efter förlossning och nu har jag gått ner ytterligare 10 kg och väger några månader efter förlossning 77 kg.

Trots att jag tycker att jag jobbat på bra så kritiserar barnets pappa mig och kallar mig slö, fet, m.m. och att han skäms att visa sig tillsammans med mig och vän/föräldrar och kritiserar mig för jag gick upp för mycket under graviditeten.

Varje dag tjatar han på mig om jag tränat, ska träna eller varför jag inte tränat och får utbrott om jag inte tränat, skäller ut mig, säger att jag är lat etc.

Till saken hör att jag har barnet 99,99 procent av all tid och måste träna tillsammans med barnet alternativt hemma samt lider av sömnbrist med ständiga uppvak med bebis. Trots det har jag tränat varannan dag sedan en månad efter barnets födelse.

Sedan hotar han med att ställa till problem för mig, snacka skit om mig för barnet t.ex. om jag inte gör som han tycker.

Förslag eller tankar om det här. Vad göra?

Öhhh lämna psykopaten kanske??
  • Anonym (C)

Usch vad arg jag blir! Lämna det där aset! Du förtjänar mer!!

• Anonym (.)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-19 02:50:09 följande:
    Han har ju rätt i att du är fet.

Nej, Pelle. Din definition av övervikt och fetma är helt åt helvete. Man kan vara frisk och sund även med underhudsfett. Att du inte tycker att det är sexigt handlar bara om din personliga smak. TS har ett par kilos övervikt. Det är allt.
  • annabellelee

Han har ju rätt i att du är fet. Du väger alldeles för mycket i förhållande till din längd.

Men träning varannan dag är för lite.

Nu framgår det inte vilken typ av träning du gör ? Men kosten är viktigare för att gå ner i vikt än träning.

Några månader efter förlossningen återhämtar sig kroppen fortfarande, och att hårdträna är knappast att rekommendera. Om ts ammar bör hon dessutom äta rejält, annars kan det påverka mjölken.en långsam viktnedgång är därför att föredra.

Att du (vilket är tydligt i andra trådar) föredrar kvinnor på gränsen till undervikt är sin sak, men det är inte idealt för en kvinna som nyligen rött barn.
  • Anonym (galet)

Han har ju rätt i att du är fet. Du väger alldeles för mycket i förhållande till din längd.

Nu framgår det inte vilken typ av träning du gör ? Men kosten är viktigare för att gå ner i vikt än träning.

Man brukar säga att det tar ungefär lika lång tid för kroppen att gå ner det man gick  upp, efter en graviditet. Dvs ca 9 månader. Barnet är ett par månade, har TS skrivit.
    Pappan borde därför tagga ner!

Det stora problemet är hur han beter sig, vad han säger till TS. Utpressning att han ska tala illa om henne inför barnet om hon inte lyder? Vad är det för snack!

TS : viktigt att du berättar för andra hur han beter sig. Han gör så här för att han tror att han kan bestämma över dig och det är vanligt att man skäms och håller det inom hemmet då, men det är HAN som ska skämmas! 
    1. Berätta för dina föräldrar eller vänner du kan lita på.
    2. Har du bra kontakt med hans mamma? Berätta i så fall för henne så kan hon läsa lusen av sin son.
    3. Berätta på BVC nästa gång ni ska dit med barnet på kontroll, alternativt kontakta dem snabbare. 
    4. Kontakta en kvinnojour för råd
    5. Boka tid för parterapi - tvinga honom att gå med för annars gör du slut direkt
    5. Lämna idioten! 
  • Anonym (Pajas)

Ge honom ungen och ta hand om dig själv :) seriöst snälla gör det! Ha det som din ursäkt ?jag ska gå träna, ta hand om honom/henne under tiden hejdå!!) även under nattetid, för du måste få din sömn för att orka träna :). Nej Ts seriöst jag har lust att pussa dig och krama dig och bara love you! Starka människa. Han får ta sitt jävla ansvar eller så lämnar du fanskapet! Snälla. Blir så lack.

• Anonym (Pajas)

Plus din vikt är ingenting för du är rätt lång! Du kan ju även trycka in det i fejan på honom att du just tryckt ut en unge och att det är muskler du har ;) synd bara att han är så jövla svag!

• Lucius Vorenus

Du menar alltså att dina sexuella preferenser och vad du föredrar trumfar en människa som utsätts för psykisk misshandel. Ts sambo säger att han ska prata skit om henne om hon inte gör som han säger. Låter det hälsosamt tycker du?

Både du och ts sambo behöver söka hjälp för den misshandel ni utsätter andra människor för.

Till dig ts; fly! Du förtjänar inte den misshandel som han utsätter dig för. Ta hand om dig.
  • Studentpappa

Slut, är väl det du ska göra. Han kan ju inte vara riktigt frisk och kommer ju antagligen fortsätta behandla dig som skit även när ert barn är gammalt nog att förstå# och då drabbar det både det och barnet.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Pajas)

Har inte läst genom tråden men PELLE din jävla...........ät bajs okej?

Svar på tråden Han tycker jag är fet