Anonym (F) skrev 2021-08-06 14:51:49 följande:
Och jag förstår inte varför andra skall lägga sig u andras rädslor.
Ts har inte varit så specifik men vi har ingen aning om hur rädd hon är.
Det finns förstföderskor som lägger flera hundra tusen och åker utomlands för snitt. Det gör man liksom inte u ?onödan?.
Och jag tycker faktiskt att det borde vara lättare i vissa fall, jag var t.ex 18 år gammal när jag fick äldsta barnet, kom in för sent för epidural , h*n fick förlösas med sugklocka , jag fick ganska stora bristningar och tänkte ?Aldrig mer?.
Sen var det ändå meningen att jag skulle föda andra barnet vaginalt fast jag var väldigt tveksam .. Sen blev det ju akutsnitt iallafall. Hade gärna fått planerat istället.
Men jag känner tjejer som fick barn ungefär samtidigt som jag som hade jättelätta förlossningar. Det är väldigt olika som du säkert vet. Min mamma har t.ex fött 4 barn vaginalt utan speciellt mycket smärtlindring och inte fått några besvär alls efteråt.
MEN jag tycker däremot inte att man bara ska få välja vilket man vill eftersom det antagligen skulle gå ut över kvinnor som faktiskt behöver snitt av olika anledningar. Det är ju ändå så i Sverige att det är skattebetalarna som står för det och det finns tyvärr inte hur mycket pengar som helst.
Som sagt så spelar det ju ändå ingen roll vad jag tycker så känns inte som nån mening att diskutera det mer , har sagt hur jag tänker nu och du och TS får ha en bra dag :)