• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2023-02-11 15:15:22 följande:

Härligt att höra att äggblåsorna såg bra ut Sophie! Men vad jobbigt med illamåendet, spyr du också eller är det ?bara? illamående? Hoppas att åksjuketabletten hjälper, det låter riktigt drygt att må sådär dåligt <3

Tempen låg på 36,85 idag så än så länge ser det bra ut :) äggviteflytningarna är borta och tappen känns hård och stängd så jag hoppas jag kan lita på att ägglossningen har varit.

Åh vilka glada nyheter, då har säkert ÄL varit! Fick ni till det bra med liggandet? Gör du något nytt denna månad?

Ja det är inte kul alls :( jag kräktes ju under mån kväll och natt men sen dess inga kräkningar bara illamående. Btw, Fyremadel sprutan gjorde så otroligt ont igår, både att få in nålen och sen när själva vätskan ska in och efteråt. Hur hanterar du denna Vickan?
  • LJM91

Fy det låter verkligen inget kul alls :( ibland tycker jag nästan det är en lättnad att kräkas om illamåendet sen går över för ett tag. Verkar åksjuketabletten ha någon effekt än så länge?

Jag gör inget nytt denna månaden, har nog tröttnat på att försöka med diverse huskurer :P tar folsyra men inget annat. Vi fick till liggandet bra tror jag, både dagen innan ägglossningen och på ägglossningsdagen.

• Dalarna91

Sophie; va tråkigt att du har biverkningar av sprutan :( 
    Men så glad att ultraljudet visade bra med blåsor och dom växer lika. Kommer hålla tummarna till veckan att det är riktiga pärlor dom får ut och det går bra på en gång. Men jag har en magkänsla att allt kommer gå bra! 

Ljm; så härligt att tempen fortsatt är hög. Är enig med att du inte orkar med några huskurer. 
    Fast nu har jag hamnat på en sida där dom förklarar vad olika vitaminer är till för. 
    Måste snart beställa mer folsyra så tänkte testa något. Men känner jag börjar bli lite snål också.  

• LJM91

Dalarna, fick du tips om någon ny vitamin som kan värt att prova? Vi har väl annars provat det mesta tänker jag :P jag har tagit eller tar folsyra, D-vitamin, C-vitamin, magnesium och Q10.

• LJM91

Tack för länken Dalarna, ska kolla in den :)

Tempen var hög idag också så nu sattes ägglossningen ut till CD16, BIM blir 25-26/2.

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2023-02-11 16:34:08 följande:

Fy det låter verkligen inget kul alls :( ibland tycker jag nästan det är en lättnad att kräkas om illamåendet sen går över för ett tag. Verkar åksjuketabletten ha någon effekt än så länge?

Jag gör inget nytt denna månaden, har nog tröttnat på att försöka med diverse huskurer :P tar folsyra men inget annat. Vi fick till liggandet bra tror jag, både dagen innan ägglossningen och på ägglossningsdagen.

Dom verkar ha effekt så det är skönt :) Ja så hemskt när man bara går runt och mår illa och det aldrig går över.

Förstår att du inte orkar testa något nytt, jag gav nog upp det för över ett halvår sedan. Grattis till bekräftad ÄL!
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2023-02-11 18:55:17 följande:

Sophie; va tråkigt att du har biverkningar av sprutan :( 
    Men så glad att ultraljudet visade bra med blåsor och dom växer lika. Kommer hålla tummarna till veckan att det är riktiga pärlor dom får ut och det går bra på en gång. Men jag har en magkänsla att allt kommer gå bra! 

Åh tack! Jag hoppas så innerligt på att det ska går för oss nu. Känns väldigt hoppfullt just nu iaf. Sen kommer det nog bli riktigt jobbigt efter insättning och i väntan på testdagen, fyyy vet inte hur jag kommer klara av det!
  • Vickan31

Fyrklöverns: Tusen tack fina du för allt hopp och pepp och stöd! Hjärta Jag behöver verkligen ha någon milstolpe att sätta lite mer tilltro och hopp till, som spolningen blir i det här fallet, och jag blir så glad att du berättar om din kollega då Glad Ja men verkligen, det är ju så svårt att förstå hur kroppen fungerar ibland, och det är ju så häftigt då att ni kunde plussa efter fyra försök med en äggledare! :D 

Sophie: Fy vad hemskt att du skulle behöva bli så illamående av sprutorna! Jag vet ju att biverkningar kan vara så individuella, men just illamående hade jag faktiskt inte hört om. Bra att åksjuketabletterna verkar hjälpa i alla fall, och nu är det förhoppningsvis inte många dagar kvar med sprutorna. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hanterade den sprutan, jag hade nog lite tur att jag inte upplevde den som så smärtsam, men jag tror att det gjorde lite mindre ont om man klämde till huden ordentligt där man skulle sticka och att jag stack in den ganska fort om jag minns rätt. Och sen kan man ju variera att ta den på varannan sida av magen varannan dag och inte göra på exakt samma ställe som föregående dagar eftersom man kan vara fortsatt öm på samma punkt, men det har de säkert sagt till dig redan Glad Det finns ju också sådan där bedövningskräm, Emla, men det har jag inte testat själv. Så spännande med alla äggblåsorna, 10 lät ju verkligen toppen och jag hoppas att det såg lika bra ut idag! Hjärta

LJM: Härligt att tempen stiger så fint, det känns ju lovande för en fin gulkropp och ägglossning Glad Låter som att ni tajmade superbra också! 

Dalarna: Vad intressant med länken du skickade om kosttillskott, jag är egentligen också trött på att testa olika huskurer men det finns ju mycket som man säkert får i sig för lite av i kosten och som vore bra för kroppen och fertiliteten Glad 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?