Idag fick jag positivt ÄL-test men har inte haft några fertila flytningar alls, det känns ju inte svinbra, eller? 😔
Chilins skrev 2023-02-15 10:13:53 följande:
Äntligen har vår remiss för ivf gått iväg till kliniken. Nu är det bara att vänta på att de ringer. Känner mig så lättad och taggad på processen. Som dig sophie har jag också varit extremt nålrädd men jag har haft så mycket med sjukhus och nålar att göra sedan vi började försöka skaffa barn att jag inte alls känner samma sak längre. Jag ser bara målet. :) vilka himla krigare ni alla är. Så imponerad Av er och hur ni hanterar alla motgångar. Man är inte stolt över sina reaktioner emellanåt men på något sätt tar man sig ändå framåt. Såg att det var en diskussion om hur man löser all tid man måste vara borta från jobbet och vad man säger då. Jag har berättat för mina absolut närmaste kollegor och chef så slipper jag frågor när jag behövt vara iväg. De har också min rygg om någon annan skulle kommentera något vilket också känns väldigt skönt.
Chilins: Ååh men så bra, nu känns det som att det kan börja hända saker på riktigt!

Hoppas att du ska få en så positiv upplevelse som möjligt av IVF:en, det är banne mig inte roligt med sprutor med mera men som du säger finns det mycket hoppingivande med att få göra IVF också och att ni ser målet framför er

Du är också en förebild ska du veta, och jag håller med dig om att det här gänget är verkligen riktiga wonder women som kämpar på och gör sådana uppoffringar som många nog skulle ha svårt att föreställa sig eller förstå! Heja oss!
Mathilda88 skrev 2023-02-15 12:46:59 följande:
Ja det stämmer att jag också är det 😅🙈. Definitivt, så du är en inspiration för mig!
Ja men min sambo har ?bara? väldigt få spermier, men av bra kvalité, så vi försöker göra förändringar i livet med förhoppning på att förändra det i väntan på IVF 🙏. Önskar att man hade forskat fram fler alternativ där man gör ngt åt mannen istället 😅. Hoppas det kommer i framtiden, bli mer jämställt!
Vi inväntar mina provsvar tagna på lätt cellförändringar, så fort de kommit skickas vår remiss för IVF till RMC Malmö. Så inte inne i rullorna än 🙈.
Mathilda: Hoppas först och främst att förändringarna gör susen, och så hoppas jag också att du får svar om cellförändringarna snart. Håller tummarna!

LJM91 skrev 2023-02-15 13:00:15 följande:
Vet ni, idag känner jag mig enormt hoppfull! Tempen dippade rejält igår på ÄL+5, och idag på ÄL+6 fick jag lite brunaktigt torkat blod på pappret nu vid lunch. Tankarna går ju såklart åt implantationsdipp och nidblödning! Jag har haft tempdippen tidigare cykler, men den lilla blödningen har aldrig någonsin hänt förr. Har aldrig mellanblödningar heller och det är ju alldeles för tidigt för att det skulle kunna vara mensen. Tänk om det är nu det händer?!
LJM: Men vad fint skrivet, och nu blev jag alldeles pirrig och peppad för din skull också!

Det låter ju verkligen som en implantationsdipp och nidblödning, gud vad hoppfull jag blev nu att det är nu det händer för dig!

Uppdatera gärna hur det går med tempen nu framöver, ska bli spännande att följa!