• Anonym (M)

Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??

Jag tycker att väldigt få män försöker ge fontänorgasmer

Vad beror det på?

Har jag bara träffat fel män eller försöker de inte?

Kvinna - skriv gärna i tråden om din upplevelse av detta. Försöker män?

Kan du få fontänorgasmer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??
  • Anonym (Förmåga)

Kan ge och kan ge, det är väl knappast alla kvinnor som kan få fontänorgasm heller.

• Anonym (M)
    Anonym (Kvinna snart 50!!) skrev 2021-07-18 15:18:27 följande:

Jag fick mina första på egen hand för ett par år sen och även när jag red min kk sen ville han testa om han kunde framkalla såna med fingrarna han hade aldrig gjort det tidigare och det fungerar oxå så nu får jag både vid penetrerande sex och om mina KK's använder fingrarna, munnen eller både och!!

Hur gör du för att få dem på egen hand?

Jag har provat en gpunktsstav men jag får inte det snabba trycket som killarna får med fingrar

Och har du tips på ställning för att få det under samlag?
  • Anonym (M)
    Anonym (Förmåga) skrev 2021-07-18 15:29:05 följande:

Kan ge och kan ge, det är väl knappast alla kvinnor som kan få fontänorgasm heller.

Nä men min nuvarande kille som är extremt erfaren säger att han lyckas med iaf 8 av 10

Men alla lyckas ju inte ge/få klitorismorgasm heller. Men ändå känns det som att 100 procent av killarna fokuserar på klitoris och 5 procent på g-punkten.

Jag var mest nyfiken på varför det är så
  • Anonym (Kvinna snart 50!!)
    Anonym (M) skrev 2021-07-18 15:30:22 följande:

Hur gör du för att få dem på egen hand?

Jag har provat en gpunktsstav men jag får inte det snabba trycket som killarna får med fingrar

Och har du tips på ställning för att få det under samlag?

För mig funkar det på egen hand antingen om jag rider en dildo eller ligger på rygg.

Och vid samlag får jag det när jag rider killen!!
  • Yoni79
    Anonym (Blomman) skrev 2021-07-18 14:42:35 följande:

Behöver inte vara så speciellt. Har tränat mig själv och får numera fontän även vid samlag .

Hej "blomman" erfarenheterna är nog olika och det är nog lite olika på hur kvinnan fungerar. Känslan som infinner sig strax innan en fontän enligt vad jag fått berättat till mig är känslan att man snart kissar på sig och då spänner sig kvinnan och fontänorgasmen uteblir. Där är det viktigt att rida vidare på känslan och inte spänna sig så kommer det härliga att ske. Men det är säkerligen olika från person till person. Yoni massage är också ett säkert kort till fontän :)
  • Anonym (Kiss)
    Anonym (vad) skrev 2021-07-18 15:27:11 följande:

Men vad är det som händer vid fontänorgasm?

Hur ska han göra?

Hon kissar på sig med en blandning av mkt liten mängd sekret från smörjande körtlar... vetenskapligt undersökt oavsätt vad folk säger och vad spelar det för roll. Är det skönt m fontän så kör på. Lite kiss, who cares.

Du ska fingra rätt kraftigt hårt vid g punkten.
  • Anonym (vad)
    Anonym (Kiss) skrev 2021-07-18 16:29:05 följande:

Hon kissar på sig med en blandning av mkt liten mängd sekret från smörjande körtlar... vetenskapligt undersökt oavsätt vad folk säger och vad spelar det för roll. Är det skönt m fontän så kör på. Lite kiss, who cares.

Du ska fingra rätt kraftigt hårt vid g punkten.

Så det är alltså i princip att man kissar på sig?
  • Anonym (va)
    Anonym (M) skrev 2021-07-18 15:23:56 följande:
    Jag kan få. Väldigt enkelt

Jag tycker bara att det är otroligt vanligt att män försöker ge klitorisorgasmer men väldigt sällan g-punktsorgasmer och jag undrar egentligen bara varför

Hur tänker du kring det?
    aså vill inte du ha klitorisorgasmer, men g-punktsorgasmer istället så får du ju säga detta han. 
  • Anonym (Kiss)
    Anonym (vad) skrev 2021-07-18 16:32:35 följande:

Så det är alltså i princip att man kissar på sig?

Japp. Det är som sagt undersökt i röntgen bland annat o kvinnorna har tömt blåsan innan men vid sex fylls blåsan väldigt fort m ny urin (därför luktar det inte starkt). Den yttepytte lilla mängd sekret som finns i de små körtlarna blandas m urinen men är så lite att det inte blir den mängd som vid "fontän".

Det är alltid folk som säjer emot detta, särskillt de som brukar få fontäner o argumentera om att det inte luktar kiss, att det smakar sött o att de kissat innan/skulle känna skillnad osv, vilket jag tycker är synd. Varför skamma fenomenet? Om man har SÅ skönt att man kissar på sej, vem bryr sej eg om vad det innehåller? Ta det för vad det är o njuuuuut, säjer jag.
  • Anonym (Alltid)

Har gett nästan alla mina partners fontänorgasm. Både med fingrar tunga och med kuken. Verkar inte va svårt direkt. Och då har de flesta sagt att de aldrig fått det tidigare.

Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??