• Anonym (M)

Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??

Jag tycker att väldigt få män försöker ge fontänorgasmer

Vad beror det på?

Har jag bara träffat fel män eller försöker de inte?

Kvinna - skriv gärna i tråden om din upplevelse av detta. Försöker män?

Kan du få fontänorgasmer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??
  • New  Dawn
    Anonym (Kiss) skrev 2021-07-18 16:49:29 följande:

Japp. Det är som sagt undersökt i röntgen bland annat o kvinnorna har tömt blåsan innan men vid sex fylls blåsan väldigt fort m ny urin (därför luktar det inte starkt). Den yttepytte lilla mängd sekret som finns i de små körtlarna blandas m urinen men är så lite att det inte blir den mängd som vid "fontän".

Det är alltid folk som säjer emot detta, särskillt de som brukar få fontäner o argumentera om att det inte luktar kiss, att det smakar sött o att de kissat innan/skulle känna skillnad osv, vilket jag tycker är synd. Varför skamma fenomenet? Om man har SÅ skönt att man kissar på sej, vem bryr sej eg om vad det innehåller? Ta det för vad det är o njuuuuut, säjer jag.

Ja, så är det.

Dessutom är det ju så att sekretion från dessa körtlar normal sker vid upphetsning och sex, så det ju liksom "normalt" att finna under och efter sex.

Vid undersökningen av dessa markörer fann man inte bara dessa i själva "squirtet" utan även från urin som kvinnorna kissade ut efter sex. Av någon outgrundlig anledning är inte folk så himla angelägna att berätta det när de refterar till studien.

Problemet med fontänorgasmer är att fokuset för mycket ligger på vätskan.

Självklart kan man få en precis lika skön fontänorgasm om man råkar ha koncentrad (gul) urin i blåsan innan det sker.

Faktumet att urin kommer vid orgasm, säger egentligen inget om njutningen. För vissa blir det extra bra och då säger jag som dig....Fortsätt med det !

Är det inte skönt, eller kanske bara lite skönt, och andra orgasmer är skönare, tycker jag man ska fundera på varför man vill ha dem.

Jag tror också att män behöver vara medveten om att en fontänorgasm inte alls behöver vara bättre än andra. För vissa är det så, men det är inte automatiskt så.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Well)

Även om det finns mycket urin i fontän så är det ändå inte som att kissa PÅ sig. Det är en helt annan mekanism, det känns också HELT annorlunda.

• Anonym (Man)

Min hustru sen 10år får oftast fontänorgasm. Vi gör som så att vi har förspel, och sexakt som alltid 100% leder till att jag kommer, antingen i henne eller att vi avbryter penetration och hon suger av mig tills jag kommer. Efter det är gjort så tar vi fram en mycket kraftig vibrator där jag går lös på henne, direkt klitorisstimulans. Slutar 8/10 gånger med rejäla fontäner. Vi har alltid två badlakan med oss in i sängen som vi lägger under hennes rumpa när vi ska ligga.

• Anonym (Kiss)
    New Dawn skrev 2021-07-18 19:18:22 följande:

Ja, så är det.

Dessutom är det ju så att sekretion från dessa körtlar normal sker vid upphetsning och sex, så det ju liksom "normalt" att finna under och efter sex.

Vid undersökningen av dessa markörer fann man inte bara dessa i själva "squirtet" utan även från urin som kvinnorna kissade ut efter sex. Av någon outgrundlig anledning är inte folk så himla angelägna att berätta det när de refterar till studien.

Problemet med fontänorgasmer är att fokuset för mycket ligger på vätskan.

Självklart kan man få en precis lika skön fontänorgasm om man råkar ha koncentrad (gul) urin i blåsan innan det sker.

Faktumet att urin kommer vid orgasm, säger egentligen inget om njutningen. För vissa blir det extra bra och då säger jag som dig....Fortsätt med det !

Är det inte skönt, eller kanske bara lite skönt, och andra orgasmer är skönare, tycker jag man ska fundera på varför man vill ha dem.

Jag tror också att män behöver vara medveten om att en fontänorgasm inte alls behöver vara bättre än andra. För vissa är det så, men det är inte automatiskt så.

Jag är lite rädd för att många som fått det säjer att dom sen får det hela tiden, o det vill jag verkligen inte ha (jag gillar spontant sex på olila platser utan att meka m handukar å hålla på) så jag vill inte riktigt utforska detta fullt ut även om jag försökt öite halvhjärtat. Mina orgasmer är grymma, mutippla o helt otroliga så jag saknar inget. Men vet du eller nån annan av er som det blivit så för, att alla orgasmer blir fontän efter att man övat upp detta, varför?
  • Anonym (Kvinna snart 50!!)

Jag får inte alltid fontänorgasm får oftast dom andra varianterna och leker jag själv får jag oftast flera multipla orgasmer.

• New  Dawn
    Anonym (Well) skrev 2021-07-18 19:44:43 följande:

Även om det finns mycket urin i fontän så är det ändå inte som att kissa PÅ sig. Det är en helt annan mekanism, det känns också HELT annorlunda.

Mekanismen skiljer i princip inte. Om du tex nyser och kissar på dig, eller nyser och samtidigt lyfter tungt och kissar på dig, är det buktrycket som påverkar. Samma princip som vid en orgasm.

Däremot är det ju självklart att det oftast KÄNNS olika. Att kissa på sig ofrivilligt är ju oftast både oönskat och negativt, men att få en orgasm samtidigt gör ju upplevelsen helt annorlunda. Att kissa kan ju faktiskt vara lite skönt ändå. Finns ju personer som medvetet onanerar samtidigt som de ska kissa, och upplever det extra skönt. Att komma och tömma urinblåsan känns olika för olika kvinnor och är också olika mycket kopplat till njutning, men det inte alla konstigt att det UPPLEVS väldigt olika jämfört med att kissa, eller kissa på sig.
  • New  Dawn
    Anonym (Kiss) skrev 2021-07-18 21:06:37 följande:

Jag är lite rädd för att många som fått det säjer att dom sen får det hela tiden, o det vill jag verkligen inte ha (jag gillar spontant sex på olila platser utan att meka m handukar å hålla på) så jag vill inte riktigt utforska detta fullt ut även om jag försökt öite halvhjärtat. Mina orgasmer är grymma, mutippla o helt otroliga så jag saknar inget. Men vet du eller nån annan av er som det blivit så för, att alla orgasmer blir fontän efter att man övat upp detta, varför?

Jag vet inte. Har hört kvinnor som börjar komma med fontän allt oftare, men andra som kan välja att inte "spruta".

Håller med dig.

Själv upplever jag av och till att något töms när jag kommer. Ibland känns det så påtagligt att jag måste känna efter om det blivit blött, men i regel kan man inte märka något alls av det.
  • Anonym (Anonym tjej)
    New Dawn skrev 2021-07-19 03:49:45 följande:

Jag vet inte. Har hört kvinnor som börjar komma med fontän allt oftare, men andra som kan välja att inte "spruta".

Håller med dig.

Själv upplever jag av och till att något töms när jag kommer. Ibland känns det så påtagligt att jag måste känna efter om det blivit blött, men i regel kan man inte märka något alls av det.

Jag kan välja att inte spruta. Hade svårt för att välja ett tag efter att jag börjat med fontän men efter övning gick det bättre och kan nu välja.
Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??