• Anonym (M)

Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??

Jag tycker att väldigt få män försöker ge fontänorgasmer

Vad beror det på?

Har jag bara träffat fel män eller försöker de inte?

Kvinna - skriv gärna i tråden om din upplevelse av detta. Försöker män?

Kan du få fontänorgasmer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??
  • Ukklavek

Maken har försökt på alla möjliga sätt men jag kan inte få, vill nog inte heller när allt kommer omkring...

• Anonym (Vill ha mer)

I går fick jag min första fontänorgasm med en man eller rättare sagt mina första fontänorgasmer...efter 5 st tappade jag räkningen.

Har inte lyckats innan men han visste precis hur han skulle göra.

Första gången vi hade sex

• Anonym (Blomman)
    Yoni79 skrev 2021-07-18 11:54:58 följande:

Intressant tråd...:)

Har relativt stor erfarenhet. Vill börja med att det krävs att kvinnan är avslappnad och öppen, blir svårt om hon spänner sig. Sen finns tekniker till detta. Hemligheten är att stimulera g punkt / området i övre delen av vagina. Antingen med fingrar eller mannens utrustning. Har själv haft relativt lätt få till detta då jag är rätt rejäl i storlek vilket visat sig underlätta att få till fontän.

Behöver inte vara så speciellt. Har tränat mig själv och får numera fontän även vid samlag .
  • Anonym (Anonym tjej)

Jag fick ofta fontänorgasm av att rida mitt ex, fick det även när jag var med en annan kille som använde fingrarna men det var mycket skönare att rida och få fontänorgasm på det sättet.

• Anonym (M)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-07-18 14:42:35 följande:

Behöver inte vara så speciellt. Har tränat mig själv och får numera fontän även vid samlag .

Vad är knepen att få det vid samlag?

Ställning? Positioner? Hastighet?

Berätta gärna. Jag får det rätt lätt med fingrar - tar liksom fem sekunder- men vill gärna kunna framkalla det själv också
  • Anonym (pppp)
    Anonym (M) skrev 2021-07-18 11:05:28 följande:

Jag tycker att väldigt få män försöker ge fontänorgasmer

Vad beror det på?

Har jag bara träffat fel män eller försöker de inte?

Kvinna - skriv gärna i tråden om din upplevelse av detta. Försöker män?

Kan du få fontänorgasmer?

Jag är kvinna och har inte varit med om någon. Jag har heller inte känt att jag behöver et för jag har ett väldigt bra sexliv. Ingen man jag varit med har pratat om fontänorgasmer, så jag vet inte om det beror på att de inte heller haft någon erfarenhet eller om de tänkte att jag själv skulle tagit up det, om det varit aktuellt. Tror mer på det första faktiskt. 

Jag vet då heller inte om det är möjligt att få någon eftersom jag inte haft någon. Min man har testat g-punktsstimulans men jag upplevde inte något speciellt med det. Vi provade flera gånger för att hitta rätt ställe. Jag får inte orgasmer via samlag, har aldrig fått, så det var kanske därför det inte gick så bra. Alla har ingen g-punkt enligt forskning. G-punkten är en samling nervtrådar och en del har väl mer där än andra. Jag kanske inte har så mycket? 
  • Anonym (va)

Det är inte mäns problem om inte du kan få fontänorgasm. 

• Anonym (Kvinna snart 50!!)

Jag fick mina första på egen hand för ett par år sen och även när jag red min kk sen ville han testa om han kunde framkalla såna med fingrarna han hade aldrig gjort det tidigare och det fungerar oxå så nu får jag både vid penetrerande sex och om mina KK's använder fingrarna, munnen eller både och!!

• Anonym (M)
    Anonym (va) skrev 2021-07-18 14:54:14 följande:

Det är inte mäns problem om inte du kan få fontänorgasm. 

Jag kan få. Väldigt enkelt

Jag tycker bara att det är otroligt vanligt att män försöker ge klitorisorgasmer men väldigt sällan g-punktsorgasmer och jag undrar egentligen bara varför

Hur tänker du kring det?
  • Anonym (vad)

Men vad är det som händer vid fontänorgasm?

Hur ska han göra?

Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??