Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

Padirac skrev 2024-01-14 17:33:11 följande:
    Minst är också ett värdeomdöme, men betyder det att rasism inte finns i Sverige, att svenskar och invandrare i Sverige inte är rasistiska, att det inte finns ett politiskt parti invalt i Sverige riksdag som är del av regeringsunderlaget vars ideologiska historia bygger på rasism, nazism, fascism och vars företrädare och väljare återkommande avslöjas som nazister eller rasister?

Jag har inte sett några sammanställningar över hur mycket rasism som finns i olika länder, vare sig strukturell eller personlig. Har du några siffror någonstans?

Jag brukar peka på World values Survey's kulturkarta som visar att Sverige generellt är ett öppet land med tolerans och frihetligt värderingar som skiljer sig från tex SDs rasistiska ideologi, etnonationalism och kulturkonservatism.

Här finns en teori som läggs fram av dåvarande Vd på Timbro som också tar upp WVS 

www.svt.se/opinion/rasisterna-blir-farre-men-mer-politiskt-aktiva

"PUBLICERAD 30 JUNI 2014UPPDATERAD 1 JULI 2014

I Sverige är det i många sammanhang en nackdel att ha utländsk bakgrund, ett utländskt klingande namn eller ett utseende som inte uppfattas som ?typiskt svenskt?. Att diskriminering förekommer är väl belagt i allt från anställningssituationer till krogköer.

...

Det gäller nämligen att försöka hålla två saker i huvudet samtidigt.
    Å ena sidan: det är tveklöst så att personer med utländsk bakgrund allt för ofta möts av diskriminering och drabbas av rasistiska fördomar. Varje gång någon bedöms utifrån sin etnicitet istället för sina handlingar är en gång för mycket. Rasism kan aldrig accepteras.
    Å andra sidan: i jämförelse med andra länder är rasistiska åsikter de facto unikt sällsynta just i Sverige, mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land.
    World Values Survey ? den mest etablerade källan för jämförelse av värderingar i olika länder ? visar till exempel att Sverige har en unikt stor opinion som vill se en liberal invandringspolitik, unikt få som vill kraftigt begränsa invandringen och unikt få som tycker infödda ska ges förtur på arbetsmarknaden.
    ...
    Svenska opinionsmätningar visar också tydligt att invandringsfientliga åsikter blir allt mindre vanliga, i motsats till vad som ibland påstås. Tydligast är kanske SOM-institutet, som under decennier följt hur den invandringsfientliga gruppen år för år blir mindre.
    Hur går det ihop? Allt fler säger sig ju sympatisera med tydligt invandringsfientliga Sverigedemokraterna?
    Det är inte egentligen särskilt förvånande, utan följer ett välbekant mönster i opinionsforskningen. På områden där samhällsutvecklingen är särskilt stark och tydlig uppträder ofta protestreaktioner från grupper som vill se en helt annan utveckling.
    Vi har sett det förr. Miljöpartiet föddes som en protest mot konsumtionssamhället. Kristdemokraterna föddes som en protest mot att kristna världen allt mer sattes på undantag. Piratpartiet föddes som en protest mot en tilltagande elektronisk övervakning och kommersialisering av internet.
    På samma sätt bör man tolka det ökande stödet för SD: i ett allt mer mångkulturellt och tolerant samhälle protesterar en frustrerad minoritet mot en samhällsutveckling som strider mot deras värderingar.
    Rasisterna blir färre, men de som finns kvar i gengäld blir mer politiskt aktiva.
    Den stegrade politiska aktiviteten i invandringsfientlig riktning är i sig ett stort problem. Men hotet består inte i att rasisterna är många (det är de inte) utan i att den invandringsfientliga politiken nu etablerat sig i riksdagen och många kommuner."

mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land

Word!

Du väljer att väldigt ofta dra upp SD.
       Notera då att:
    - SD är Sveriges näst- eller tredje största parti.
    - SD är Sveriges mest framgångsrika parti på så sätt att de är det enda partiet som har ökat väsentligt i modern tid.
    - SD är i
    nvalt i Sveriges riksdag på utomordentligt stark demokratisk grund.
    - SD är inröstat vid demokratiska val 
    av en relativt stor del av Sveriges röstberättigade befolkning.

Att, liksom Socialdemokraterna i sin senaste rapport, liksom så många andra, att numera äntligen börja öppet erkänna sanningen, att Sveriges invandringspolitik har varit katastrofal och ett totalt misslyckande,
    detta är inte rasistiskt.

Det är inte rasistiskt när S nu äntligen har börjat att erkänna sanningen.
    Det var inte rasistiskt när SD tidigare i princip var ensamma om att våga erkänna detta.
    Det är inte rasistiskt nu när såväl SD, som S och liksom de flesta andra etablerade partier, numera har börjat att öppet våga erkänna sanningen.

Det du tolkar som att främlingsfientliga åsikter blir mindre vanliga kan mycket enkelt förklaras av detta.
    Tidigare ansågs det vara främlingsfientligt att berätta sanningen om Sveriges totalt misslyckade invandringspolitik. SD var i princip ensamma om denna kritik och detta kopplades då ihop med främlingsfientligt.
    Men i dag, när Socialdemokrater och alla andra partier av betydelse, också har börjat att erkänna sanningen, att Sveriges invandringspolitik har varit ett misslyckande, så kan ingen längre försöka påstå att detta skulle vara främlingsfientligt.

Såväl Socialdemokraterna som övriga etablerade parter erkänner numera öppet att man tappat massor av röster till SD mest bara på grund av att väljarna har varit så missnöjda med att alla gammelpartierna har försökt att dölja och förneka sanningen.
    På detta sätt har man struntat i att lyssna på sina väljare och därför har många väljare valt att lämna för att i stället gå till SD.

Det är gammelpartiernas ansvar för det är deras strävan att dölja och förneka sanningen för innevånarna som har gjort att SD har blivit det mest framgångsrika partiet.

Och notera då i detta sammanhang, med SD och övriga partier, att:
    "mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land"

Padirac skrev 2024-01-15 17:31:12 följande:
    Nu snavas det runt i spenaten på riktigt ser jag.

Oavsett SDs storlek och framgång och manadat och regeringssamarbeten förändrar det inte vad SD är och vad SD kommer från.

Eller menar du verkligen att SDs historia och ideologiska grund skulle förändras i sak, fast den inte ändrats alls,  bara för att de fått röster och blivit samarbetsparti med regeringen?

Det är en väldigt elastisk syn på du har fakta opch verkligheten i så fall.   Eller med andra ord, menar du att flugor har rätt! Ät skit!!

Att vilja reglera invandring är inte och kommer aldrig att vara samma sak som att av rasitiska skäl vara MOT invandrare.  Inget annat parti i riksdagen än SD har den ståndpunkt om invandrare som SD har.

Skälet till att SD kopplades ihop med främlingsfientlighet var och är att SD är ett parti vars historia och ideologi bygge rpå rasism, fascism, nazism och vitmakt  - samma grupper som bildade SD och samma grupper som formulerade SD första principprogra, det prohrem som sedan MK förnyade med Åkessons hyllingsord att det var det principprogram som var identiskt med SDs första principprogram. Därefter har SD tagit bort en formulering om 'medfödd essesn'men i allt annat är det samma rasistisk dravel som då de bildades ur rasistika BSS.

SD skiter i invandriING, de är fixerade vid invandARE, invandrare från andra kulturer, med andra traditioner, kläder, namn och GEOGRAFISK härkomst.

Du kanske har denna uppfattning. Och du försöker på något förtvivlat sätt intala dig själv att det är rätt att fortsätta försvara denna inställning, trots att du tillhör en alltmer krympande skara.

Du är precis lika pinsam som alltid när du i alla sammanhang låtsas glömma, när du som alltid försöker förneka och dölja sanningen, att kommunismen alltid har varit och fortfarande är mycket värre än nazismen.
    Jag fördömer nazismen.
    Men till skillnad mot dig så är jag också ärlig och fördömer kommunismen, som faktiskt har mördat många fler miljoner människor och som än i dag förföljer och mördar väldigt många fler människor än nazismen.

Du vet mycket väl att i internationella sammanhang anses kommunismen än i dag utgöra ett allvarligt hot mot mänskligheten.
    Medan nazismen knappast ens existerar och därmed inte på något sätt utgör något hot mot mänskligheten.

Du framför aldrig någon kritik mot kommunismen och du framför aldrig någon kritik mot Svenska partier och politiker gällande deras kopplingar till kommunism, du nämner aldrig de som har kommunistiska rötter, historia och anknytning till kommunistiska ideologier.
    Kommunismen har mördat många miljoner fler människor än nazismen.
    Du verkar själv mena att flugor har rätt, att kommunismen har rätt, att mördande och förföljande av miljoner människor är rätt när det sker i kommunismens anda. Därmed är det du som ska äta skit!

Men som du gör att försöka idiotförklara en stor del av Sveriges röstberättigade väljare är självfallet ett grovt fel av dig.

Du gör precis samma grova fel som t ex Socialdemokraterna nu själva öppet erkänner att de har gjort under många år.

Det är detta fel som du gör, som svenska media har gjort, som Socialdemokraterna har gjort, m fl, m fl, som bär ansvaret för att SD har blivit det parti som har rönt allra störst framgång i Sverige.

Padirac, 
    ditt sätt att försöka dölja och förneka sanningen gör faktiskt att du bär ansvar för SD:s stora framgångar!

SD är Sveriges andra- eller tredje största parti.
    Invalt i Sveriges riksdag på mycket stark demokratisk grund.

Fakta och sanning är att:
    "mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land"

SD ingår som en mycket viktig part, liksom regeringen och övriga riksdagspartier, i detta sammanhang när du och alla konstaterar att 
    mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land.

Sedan får du ha vilka åsikter du vill, inklusive din uteblivna kritik som visar att du stödjer kommunismens mördande av miljoner människor.

På förekommen anledning upprepar jag att:
    Jag är inte SD:are, har aldrig röstat på dem, är inte medlem i det partiet.

Padirac skrev 2024-01-16 20:18:02 följande:

SD är vad det är oavsett vad du eller jag eller andra röstar på och oavsett vilket samarbete de har med regeringen och oavsett kommunismens brott mot mänskliga rättigheter 

SD _ÄR_ ett parti sprunget ur nazism, fascism, rasism och vitmakt med ett principprogram som bygger på BSS politiska mål direkt plockade ur eurofascisten och nazisten Per Engdahls ideologi.

SDs politik handlar inte om invandring, SDs politik handlar om invandRARE.

Jag har aldrig sett dig kritisera SDs nazistiska, fascistisks, rasistiska ursprung, historia och kopplingar och ideologi.  

Den enda som idiotförklarar någon är den som idiotförklarar sig själv genom att komma med fjantiga och felaktiga påståenden att kritik mot SDs ideologi och historia betyder att någon stödjer kommunismens mördande av människor. 

Skärp dig nu och lägg fram de premisser som denna fjantiga argumentation bygger på.

Återkommande 'underförståddheter' som 'man och nöjd' skulle vara stolt över duger inte som giltiga premisser i en argumentation som har ett logiskt sammanhang 

hur drar du slutsatser egentligt

P1: SD är ett parti med rötter i fascism, nazism, rasism och vitmakt.
    P2: SDs partiledare marscherade som medlem i SD med nazzar och fascister 
    P3: SDs politik handlar om invandRARE, inte invandring.
    P4: SDs partiledare berömmer sitt principprogram som är det mest liknande det som BSS skrev ihop då SD skapades.
    P5: BSS politiska mål bygger på eurofascisten och nazisten Per Engdahls ideologi

Slutsats: den som påstår att P1 till P5 är med sanning och verklighet överensstämmande stödjer kommunismens mördande av människor. 

Hahaha 

Det är inte bara argumentationen och logiken det är stora hål i för den som kommer fram till den slutsatsen från påstående P1 till P5

Du får gärna fylla i hålen med de premisser eller underförståddheter du har för att argumenten du lägger fram ska vara logiskt giltiga.

Men det kanske bara är så du känner och då behöver du ju inte göra annat än att känna att alla som kritiserar SD baserat på fakta är kommunister

Det är väl det SD, deras vurmare, skrikhögern, och etnonationalisterna gör, kalla alla dom inte håller med dem för kommunister och vänsterliberala kulturmarxister.  Detta trots att inte ens begriper begreppen .

Så, fram med giltiga argument och premisser nu.

Padirac,
    hur du än försöker flytta fokus och lägga ut dina dimridåer är det ändå uppenbart för alla att det är ditt sätt att försöka dölja och förneka sanningen som faktiskt gör att du bär ansvar för SD:s stora framgångar.

Du väljer alltid att medvetet avstå från att kritisera kommunismen.
    Du väljer alltid avstå från att nämna att kommunismen har mördat många fler miljoner människor än nazismen.
    Du väljer alltid avstå från att nämna att kommunismen än i dag anses utgöra ett hot mot mänskligheten.
    Det är det faktum att du alltid medvetet väljer att utelämna denna kritik som visar att du stödjer kommunismen och att du därmed alltid framstår som att du stödjer mördandet av många miljoner människor!

Du försöker alltid förneka och dölja sanningen, att kommunismen alltid har varit och fortfarande är mycket värre än nazismen.

Jag fördömer nazismen.
    Och ännu starkare fördömer jag kommunismen.  
    Men tyvärr har jag aldrig sett dig Padirac fördöma kommunismen.

Du framför aldrig någon kritik mot svenska partier och politiker gällande deras kopplingar till kommunism, du avstår från att nämna att vissa partier är grundade i kommunistisk anda, du väljer att avstå från att kritisera deras kommunistiska rötter, deras kommunistiska historia och anknytning till kommunistiska ideologier.

Men du drar dig inte för att försöka idiotförklara en stor del av Sveriges röstberättigade väljare. Detta är självfallet både pinsamt och ett grovt fel av dig.

Du gör precis samma grova fel som t ex Socialdemokraterna nu själva öppet erkänner att de har gjort fel under många år och Socialdemokraterna erkänner nu öppet att de har gjort fel när deras största fråga har varit att bara kritisera SD.
    Socialdemokraterna har fattat att de själva bär ansvaret för att så många väljare har övergett Sossarna till förmån för SD.
    Socialdemokraterna bär ett mycket stort ansvar för att SD har vuxit och blivit så framgångsrika.
    Snart är du Padirak ensam kvar som inte fattar detta.

SD är Sveriges andra- eller tredje största parti, i demokratiska val av Sveriges väljare invalda i Sveriges riksdag, på mycket stark demokratisk grund.
    Detta kan inte ens du försöka dölja och förneka.

SD ingår som en mycket viktig part i detta sammanhang när du och alla konstaterar att mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land.

Padirac skrev 2024-01-17 20:08:31 följande:
    Så du spelar på repeat nu .. OK

Skärp dig nu och lägg fram de premisser som denna fjantiga argumentation bygger på.

Återkommande 'underförståddheter' som 'man och nöjd' skulle vara stolt över duger inte som giltiga premisser i en argumentation som har ett logiskt sammanhang 

hur drar du slutsatser egentligt 

P1: SD är ett parti med rötter i fascism, nazism, rasism och vitmakt.
    P2: SDs partiledare marscherade som medlem i SD med nazzar och fascister 
    P3: SDs politik handlar om invandRARE, inte invandring.
    P4: SDs partiledare berömmer sitt principprogram som är det mest liknande det som BSS skrev ihop då SD skapades.
    P5: BSS politiska mål bygger på eurofascisten och nazisten Per Engdahls ideologi

Slutsats: den som påstår att P1 till P5 är med sanning och verklighet överensstämmande stödjer kommunismens mördande av människor. 

Det är inte bara argumentationen och logiken det är stora hål i för den som kommer fram till den slutsatsen från påstående P1 till P5

Du får gärna fylla i hålen med de premisser eller underförståddheter du har för att argumenten du lägger fram ska vara logiskt giltiga.

Men det kanske bara är så du känner och då behöver du ju inte göra annat än att känna att alla som kritiserar SD baserat på fakta är kommunister 

Mitt resonemang gällande ditt stöd av kommunismen bygger på att:  

Du Padirac väljer alltid medvetet att avstå från att kritisera kommunismen.

Det är det faktum att du alltid medvetet väljer att utelämna denna kritik som visar att du stödjer kommunismen. Som en följd av detta framstår det därmed som att du stödjer mördandet av många miljoner människor.

Kommunismen har enligt alla tillgängliga fakta mördat många fler miljoner människor än nazismen.
    Du väljer alltid avstå från att nämna kommunismens ännu allvarligare härjningar mot medmänniskor, medan du alltid väljer att kritisera nazismen.

Du har aldrig med ett ord berört att kommunismen än i dag anses utgöra ett hot mot mänskligheten, medan nazismen anses vara knappt ens existerande och inte alls betraktas som något reellt hot.

Att du kritiserar SD är helt ok för mig. Jag är inte SD:are.
    Men jag noterar att du ofta gör det helt onyanserat och på ett sätt som att du vill försöka nedvärdera och idiotförklara de väljare som faktiskt utgör en relativt stor del av det demokratiska Sveriges innevånare.
    Att försöka nedvärdera och idiotförklara andra människor för att de har en annan åsikt än du, det tycker jag är värt att påpeka och jag tycker att det är ett grovt fel av dig.

I detta sammanhang framstår du som att du inte ens stödjer demokrati, vilket jag då sammankopplar med att du personligen verkar stödja kommunism, att du alltså stödjer den raka motsatsen till demokrati och att du på känt kommunistiskt sätt motsätter dig resultatet av demokratiska val.

Du har själv valt att framföra att:

?mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land?

Jag är inte SD:are. Men om både du och jag ska vara ärliga så gäller ju faktiskt rent faktabaserat att SD ingår som en mycket viktig part i detta sammanhang när du och alla konstaterar att mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land.

Padirac skrev 2024-01-18 18:27:37 följande:
    Jag har aldrig sett dig kritisera SDs nazistiska och fascistiska historia eller samtida dito och skandaler.

Däremot har jag sett dig hylla SDs deltagande i regeringen.

Skulle du på samma hylla Vänterpartiets deltagande i en regering?

Det är mycket duynkla tankar och påståenden om att krtitikk av SD och kritik av SDs försvarare skulle vara samma sak som att inte stödja demokrati.

Det verkar vara ett påstående draget ur röven - dels för att det är absurt, dels för att det är ett av de bruna argument som SD försvarare brukat dra fram för att ursäkta sin rasism, nazism och fascism.

Om du inte är partisk så ska du inte bara framhålla SDs stora stöd utan också andra stora partiers stöd på¨samma sätt. men det har jag inte heller sett. 

Istället har jag sett den som försvarar von Papens agerande för att få makt till varje pris- Kristersons överslätande av SDs representantes skandaler med rasism och nazism spelar ingen roll,  för  SD behövs för att få makten.

Enligt ditt sätt att argumentera så stödjer DU nazism, fascism och diktatur.  

Du har medvetet valt att aldrig någon sin kritisera SDs nazistiska, fascistisk och rasistiska  historia eller det samtida stöd för nazism, fascism och rasism som SD visar, du har också medvetet valt att inte kritisera Hitler, Mussolino, Franco, Pinochet, Salazar, ku klux klan , BSS, Per Engdahl osv... 

Allt detta visar enligt ditt undermåliga resonemang att DU skulle vara nazist, fascist och rasist.

Tycker du att det stämmer? Tycker du att din förmåga att argumentera stämmer med verkligheten? 

Jag uppfattar det som att du med det undermåliga och logiskt osammanhängande argumentation idiotförklarar dig själv. 

En introduktion till argumentationsanslys skulle räta ut en del av de påståenden som läggs fram i dina inlägg - det fina är att du får utbilningen nästan gratis bara du visar lite vilja att studera och lära dig 

gauss.stat.su.se/gu/sg/2012VT/btArgumentationsanalys.pdf

Nej, dina påståenden är fulla av sakfel och du försöker bara flytta fokus bort från det som jag faktiskt skriver.

Fortfarande gäller att:
    ditt stöd för kommunismen bygger på att:  
    Du Padirac väljer alltid medvetet att avstå från att kritisera kommunismen.
    Det är det faktum att du alltid medvetet väljer att utelämna denna kritik som visar att du stödjer kommunismen. Som en följd av detta framstår det därmed som att du stödjer mördandet av många miljoner människor.

Däremot har jag sett dig hylla SDs deltagande i regeringen.

Detta är sakfel och en ren lögn av dig. 
    Jag har aldrig någonsin hävdat att SD skulle delta i regeringen. 
    Du väljer uppenbarligen och medvetet att ljuga.

Skulle du på samma hylla Vänterpartiets deltagande i en regering?

Nej. Det är givetvis helt omöjligt i en demokrati att stödja detta om man använder samma måttstockar som du,
    att man ska ta hänsyn till att det är grundat med kommunistiska rötter och att de har en så tydlig kommunistisk historia,
    att så många av deras framstående politiker än i dag vägrar ta avstånd från kommunismen,
    att så många av dem ännu i dag försöker dölja sanningen att kommunismen har mördat och förföljt många miljoner fler människor än nazismen,
    om man väljer ditt sätt att se på saken så skulle jag inte kunna hylla VPKs deltagande i någon enda regering.

Det är mycket duynkla tankar och påståenden om att krtitikk av SD och kritik av SDs försvarare skulle vara samma sak som att inte stödja demokrati.

Återigen en helt uppenbar lögn från dig. Är du fullständigt desperat eller har du helt tappat din läsförståelse?
    Det jag har sagt är, ordagrant citerat:
    ?- I detta sammanhang framstår du som att du inte ens stödjer demokrati, vilket jag då sammankopplar med att du personligen verkar stödja kommunism,
    att du alltså stödjer den raka motsatsen till demokrati och att du på känt kommunistiskt sätt motsätter dig resultatet av demokratiska val.

Försök åtminstone hålla dig någorlunda till sanningen när du resonerar med någon på ett forum och i tråden!

Om du inte är partisk så ska du inte bara framhålla SDs stora stöd utan också andra stora partiers stöd på¨samma sätt. men det har jag inte heller sett. 

Återigen rena lögner av dig. Jag har inte framhållit något stöd för SD utan jag konstaterar rent faktabaserat att SD är det enda partiet som har varit så framgångsrikt och som har vuxit så mycket i modern tid.
    Försöker du inbilla dig själv att andra stora partier skulle ha vuxit lika mycket???

Jag är inte SD:are.
    Och jag håller dig Padirac och Socialdemokraterna, med flera gammelpartier, ansvarig för att SD har blivit så extremt framgångsrika.
    Padirac,
    känner du dig själv stolt på ett personligt plan för att du aktivt har bidragit till att skapa SD:s extrema framgångar?
    Är du nöjd med att gammelpartierna har skött detta på ett sådant sätt att man aktivt har bidragit till SD:s framgångar?
    Du kan inte förneka detta eftersom kopplingen är självklar bl a mot bakgrund av Sossarnas senaste undersökning där de själva erkänner detta.

Samma gäller ju för resten av ditt dravel.
    Du ljuger medvetet, du försöker flytta fokus och du försöker ständigt dölja och förneka sanningen.

Jag har på saklig grund visat att du medvetet väljer att ljuga, och jag har visat det gång på gång.

För trådens skull, för din egen och allas skull, försök åtminstone hålla dig lite mera till sanningen och försök resonera på en lite mer saklig nivå.
    Håll dig gärna till ämnet. 

Det du sysslar med förstör tråden och det gör ju att du framstår som en rent pinsam lögnare.

Padirac skrev 2024-01-18 18:32:09 följande:
    Från påståendet att Sverige är ett av världens minst rasistiska länder går det inte att dra slutsatsen att rasism inte existerar i Sverige och det går inte heller att dra slutsatsen att SD inte har ett rasistisk, fascistisk och nazistiskt förflutet och ett aktuellt principprogram som Åkessom hyllat som det principprogram som mest efterliknar SDs urprungliga principprogram siom skapades av BSS i samma ideologiska anda som eurofascisten och nazisten Per Engdahls ideologi.
    Det är ju du själv som har valt att framhålla påståendet att:

Sverige är ett av världens minst rasistiska länder 

Jag är inte SD:are. Men om både du och jag ska vara ärliga så gäller ju faktiskt rent faktabaserat att SD ingår som en mycket viktig part i detta sammanhang

KillBill skrev 2024-02-11 13:53:16 följande:
    Det många bra exempel på invandrare från mellanöstern/nordafrika som är välintegrerade och integrationen handlar inte om människorna utan om att förutsättningarna för integrationen ofta har saknats (p.g.a att Sverige har tagit emot fler flyktingar än vad vi har klarat av). 
    Nej, att det generellt skulle finnas många sådana exempel är en grov överdrift som saknar grund.
    Detta är mer ett försök att helt okritiskt föra fram propaganda.

Om man sätter det i relation, om man är ärlig och inte ägnar sig åt att dölja och förneka sanningen, så är sanningen att det faktiskt finns relativt få bra exempel.

Trots att väldigt stora delar av PK-media, PK-politiken och PK-samhället dagligen ägnar väldigt mycket tid, fokus och resurser åt att finna bra exempel,
    och att försöka aktivt konstruera bra exempel,
    så är ändå sanningen att det faktiskt finns väldigt få bra exempel, om man sätter in saken i ett objektivt sammanhang.
  • Meddelande borttaget
    KillBill skrev 2024-02-12 19:48:29 följande:
    Du verkar inte ha koll på hur det funkar. Pga SD-regeringens skamlösa politik tvingas nu många kommuner ge Ukrainska flyktingar socialbidrag och då minskar Kommunernas utrymme att finansiera vård, skola och omsorg till kommunernas innevånare..
    Sverige har inte en SD-regering.
    KillBill skrev 2024-02-12 19:48:29 följande:
    Du verkar inte ha koll på hur det funkar. Pga SD-regeringens skamlösa politik tvingas nu många kommuner ge Ukrainska flyktingar socialbidrag och då minskar Kommunernas utrymme att finansiera vård, skola och omsorg till kommunernas innevånare..
    Du verkar inte ha koll på hur det funkar.

Sveriges skattebetalare betalar skatt.
    Om det är kommuner eller staten som skamlöst slösar med skattebetalarnas pengar saknar betydelse.
    Det är samma skattebetalare och summan skatt i Sverige är densamma.

Om du eller någon annan anser att Ukrainare bör få en större andel av kakan så måste du också samtidigt berätta vilka som ska få en minskad andel av kakan,
    alltså att du uttrycker dig på samma sätt gällande nationalitet,
    vilken nationalitet föreslår du ska få minskad andel av kakan?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?