Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

Tom Araya skrev 2024-02-27 18:46:22 följande:
    Jovisst, men jag säger också att det även finns andra skäl till kostnadsökningar, särskilt under de senaste 2-3 åren
    Det där är ju bara att försöka lägga ut dimridåer för att försöka dölja och förneka sanningen.
    Du har ju själv nyss erkänt att det givetvis inte går att mäta enbart de 2 senaste åren. Och viss medger du att det inte alls är inflationen som gör att Sveriges kostnadsökningar avviker så mycket från jämförbara länder, för visst förstår du att även dessa länder har drabbats av inflation?

Vilket är ditt syfte med att lägga ut dimridåer och försöka dölja den enskilt största skillnaden mellan Sverige och andra jämförbara länder?

man får ju se det proportionellt. Under flyktingkrisen tog vi emot knappt en miljon (uppehållstillstånd) i förhållande till en befolkning på ca 10,5 miljon
    Om vi då följer din uppmaning och ser det proportionerligt så har vi tagit emot ytterligare en miljon människor som ska försörjas av de 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt.
    Proportionerligt så är ju då en miljon ytterligare en fruktansvärd belastning för de relativt få som arbetar och  betalar netto skatt.

Nejnej, det där har du fått om bakfoten. Har du hängt med i den här tråden så har jag hänvisat just till sådana kostnader, så att jag skulle såga nämnda utredningar stämmer inte. Däremot skulle jag gärna läsa fler och vilka kostnader de kommit fram till.
    Du kör med dubbla budskap.
    Och jag kan inte alls se att du tydligt har redogjort för de kostnader som den misslyckade invandringspolitiken och med den t ex den fruktansvärda kriminaliteten som detta har har lett fram till.
    Du pratar ju i stället om att acceptera alla dessa kostnader, du pratar om högre bidrag/anslag och därmed ytterligare höjda skatter. Och du upprepar en ren floskel om att inflationen skulle vara själva orsaken.
    Undersökningar och utredningar, förra regeringens budget och denna regeringens budget visar väldigt stora kostnadsökningar i t ex välfärdssystemet och i polis/rättsväsende, både kostnader som hittills har blivit verklighet och ännu mycket högre kostnader under de kommande åren.
    Varför vägrar du leva i verkligheten och varför erkänner du inte att undersökningar, utredningar och budgetar tydligt talar om detta, medan du själv försöker dölja och förneka dessa kostnadsökningar?

Kan du länka till någon erkänd ekonom, eller finansminister, som säger att kostnadsökningarna inte alls har något samband med den misslyckade invandrings-/integrationspolitiken?

Men det är ju ironiskt att det är just Reinfeldt som drar på Sverige dessa kostnader när han och Anders Borg gick så in i helvete hårt fram med sina besparingsåtgärder.
    Jag liksom de allra flesta påstår att Sveriges misslyckade invandrings-/integrationspolitik bär ett mycket stort ansvar. Detta gäller för samtliga regeringar och i stort samtliga gammel-politiker i modern tid. 
    Men hur menar du att de BESPARINGAR du hänvisar till skulle ha medfört ÖKADE kostnader?

Ena gången önskar du dig mer bidrag/anslag, men utan att nämna hur detta ska betalas. I nästa andetag påstår du att besparingsåtgärder medför ökade kostnader? Detta är självfallet motsägelsefullt för alla som inte lever i en utopi.

den politiken (besparingsåtgärder) gjorde oss väldigt dåligt rustade för konsekvenserna.
    I stort sett alla håller numera med om att Sveriges invandrings-/integrationspolitik har varit misslyckad och att detta har medfört skenande kostnadsökningar och fruktansvärd belastning på vård/skola/omsorg och på polis/rättsväsendet.
    Hur menar du att besparingar direkt ledde fram till att vi tog emot så många invandrare och s k flyktingar som kostar stora summer men inte betalar någon netto skatt i Sverige?
    Hur menar du att besparingsåtgärderna har direkt ha lett fram till detta?

Oavsett partifärg, oavsett vem som är finansminister, så är i stort alla numera överens om att vi har varit alldeles för generösa.
    Att vi har varit alltför generösa måste ju självfallet innebära att vi inte har varit restriktiva, att vi inte har gjort tillräckliga besparingsåtgärder när det gäller att ta emot invandrare och s k flyktingar,
    och framförallt att vi är alldeles för generösa när vi låter vårt fina gamla traditionella välfärdssystem utnyttjas på ett sätt och av människor, och av kriminella, som det Svenska välfärdsystemet aldrig någonsin var avsett för.

Du säger att du håller med mig.
    Och självfallet kan du inte annat, eftersom i stort alla i dag håller med om dessa saker.
    Men varför försöker du då lägga ut dimridåer, varför väljer du upprepa floskler och propaganda, om att det skulle vara inflationen som är Sveriges största problem???

Sverige har i vissa fall drabbats hårdare men det beror ju mest på den försvagade kronan.
    Varför har kronan försvagats? Jo därför att omvärlden har fått ett minskat förtroende för Sverige och för svensk ekonomi.

Tom, 
    Varför har Sverige tappar i förtroende internationellt?
    Tror du att det beror mest på inflationen?
    Eller tror du att det beror mest på Sveriges fruktansvärda samhällsproblem och medföljande kraftigt ökande kostnader?
    Vad tror du själv?

Ja, det är de etablerade gammel-partierna, svensk PK-media och alla vänsterblivna som direkt har skänkt framgången till SD.

Det är de nämnda som bär ansvaret för och har direkt åstadkommit att SD har kunnat bli Sveriges överlägset mest framgångsrika parti i modern tid.

Vilket även Sossarna numera erkänner öppet.

Det är numera en stor del av Sveriges alla väljare,
    och en extremt stor andel av de väljare i Sverige som faktiskt arbetar och betalar skatt, som numera röstar på SD.
    SD är t ex det största partiet inom LO-facket.
    Väldigt många tycker att SD har varit mest ärliga och är de som har haft den bästa politiken i just den fråga som har kommit att bli den allra viktigaste frågan för Svenska väljare.

Allt detta tack vare att de etablerade gammel-partierna inte har vågat prata om den viktigaste frågan och i åratal har vägrat lyssna på väljarna.
    SD har haft öppet mål.

Nu försöker också de stora gammel-partierna vända kappan efter vinden.
    Men det verkar vara väldigt många väljare som har svårt för detta kappvändande och som tycker att det inte är ärligt eftersom de etablerade gammel-partierna har försökt dölja sanningen och har medvetet försökt att under många år föra väljarna bakom ljuset.

Padirac skrev 2024-02-28 19:22:33 följande:
    SD har axlat rollen som rasistiskt parti med rötter i nazism, fascism och vitmakt. Kom ihåg vilka som skrev deras principprogram och vad det grundas på. Kom ihåg att Åkesson och Karlsson berömt sig själva för att ha återskapat deras 'moderna' principprogram som det som mest reflekterar deras ursprungliga principprogram.

Kom ihåg att SDs politik handlar om invandRARE och etnicitet , inte om invandring. 

Under 1990-talet fördes debatt om såväl begränsad invandring som att politiseras rasism. Den politiska rörelse som stod för det senare var SD. Andra partier ville av ej rasistiska skäl reglera invandringen.

Kom inte dragandes med normalisering av SDs rasism igen

Det spelar ingen roll vilka dimridåer du försöker att lägga ut.
    Sanningen är ändå att:
    Det är numera en stor del av Sveriges alla väljare,
    och en extremt stor andel av de väljare i Sverige som faktiskt arbetar och betalar skatt, som numera röstar på SD.
    SD är t ex det största partiet inom LO-facket.
    Väldigt många tycker att SD har varit mest ärliga och är de som har haft den bästa politiken i just den fråga som har kommit att bli den allra viktigaste frågan för Svenska väljare.

Allt detta tack vare att de etablerade gammel-partierna inte har vågat prata om den viktigaste frågan och i åratal har vägrat lyssna på väljarna.
    SD har haft öppet mål.

Du Padirac har personligen ett ansvar för att SD har haft öppet mål. Du har personligen hjälpt SD att bli Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid.
    Och du väljer personligen att oförtrutet att fortsätta hjälpa SD på samma sätt.
    Du försöker idiotförklara massor av Svenska väljare.
    Men vem är då den största idioten?
    Padirac skrev 2024-02-29 18:52:43 följande:
    Ja, SD har väl i trunda slängar 20% av alla röster från Sveriges väljare.

Nu är antalet eller andelen röster ingentig som förändar SDs idelogiska grund eller deras rasism.  Det går inte att mäta med de metoderna

Det är sant att SDs rasitiska politik och idelogi i fråga om invandRARE har gjort det svårt för de etablerade partierna att driva en migrations/invandringspolitik.

Det är de som röstar på SD och de partier som samarbetar med SD som är ansvariga för att SD fått inflytande i politiken.. ingen annan. 
    Ja du har rätt. SD har nått sådana exempellösa framgångar att de nu är Sveriges näst största eller tredje största parti, invalda i Sveriges riksdag på mycket stark demokratisk grund.
    Bland de väljare som arbetar och betalar skatt är SD det största, eller möjligen näst största partiet.
    Bland arbetande och skattebetalande människor, bland dem som faktiskt försörjer landet Sverige, är SD numera större än S.

Majoriteten av väljarna är självfallet nöjda med med att SD har inflytande över politiken eftersom de flesta väljare har störst förtroende för just SD i den viktigaste frågan.
    Hur f_n skulle det ha sett ut om gammelpartierna, S, M och de andra, om de helt obehindrat hade fått fortsätta på den inslagna vägen, hade fått fortsätta med den politik som de tidigare förde?
    I så fall kanske vi nu hade haft 12 miljoner innevånare och tiodubblad kriminalitet? Tiodubblade samhällsproblem och tiodubblade problem i välfärdssystemet?
    Om vi ska vara ärliga är det nog en stor lycka för landet Sverige och för alla svenskar att väljarna i demokratiska val såg till att SD har fått inflytande åtminstone för att lyckats motverka den allra värsta politiken, har kunnat hindra gammel-partierna från att få fortsätta på sin inslagna väg.

Väldigt många väljare tycker att SD har varit mest ärliga och är de som har haft den bästa politiken i just den fråga som har kommit att bli den allra viktigaste frågan för de flesta svenska väljare.
    Även du, om du vågar vara ärlig, känner säkert till att valundersökningar och opinionsundersökningar visar att SD har mycket större och bredare stöd i just denna fråga även från många av de väljare som inte röstar på dem?

Socialdemokraterna beskriver just detta i sin undersökning och de erkänner att de själva har haft en alldeles för svag politik i invandrings-/integrationsfrågan p g a att de inte har lyssnat på sina väljare. Och detta konstaterande speglas av deras kappvändning och framgår numera tydligt i deras retorik som i mångt och mycket överensstämmer med den retorik som SD hade redan för minst tio år sedan. S har vänt kappan likväl som flera av de gamla etablerade partierna.

Varför tror du själv att de flesta LO-anslutna har lämnat Sossarna för att i stället rösta på SD? Du lyckas kanske inbilla dig själv att det beror på att Sossarna har lyssnat för mycket på sina väljare?

SD har haft öppet mål och blivit så framgångsrika mestadels tack vare att de etablerade gammel-partierna inte har vågat prata om den för väljarna viktigaste frågan och i åratal har de vägrat lyssna på sina väljare.
    Du och många andra vänsterblivna har ett personligt ansvar, utan att du och ni tycks fatta det, så har du hjälpt till med detta och du fortsätter oförtrutet hjälpa SD genom ditt agerande.

Allt annat är bara dina fantasier som du fortsätter odla när du lägger ut dina egna dimridåer.

Padirac skrev 2024-02-29 21:54:16 följande:
    Ingen gång 'man och nöjds' olika iterationer har påstått att invandrinegn varit eller är den viktigaste frågan inflr ett var har det varit sant.

Att blanda ihop olika frågor för att sen påstå att de alla är en fråga om invandring är kanske lika mycket otur i tanke som då 'det hela' summerades till 125 eller möjligen 150% och begreppet däremellan fick en helt ny okänd betydelse .

Sd har stöd av va 1/5 av Sveruges röstberättigade - kravet på inkomst i det demokratiska parlamentatiska styret Sverige har togs bort för si sådär 100 år sedan. Den som lever kvar i att inkomst är kopplat till rösträtt eller antal röster lever i en förgången tid, mycket längre bort än före 1975 eller det bruna 1930-talet som SD et al drömmer sig tillbaka till.

Du känner säkert inte till 1990-talets invandringspolitik eller politiken därinnan eller vilka politiska partier som arbetat för en reglerad invandring och vilka partier som arbetat för en på något sätt öppnare migrationspolitik.

Utan att gå till 'man och nöjds' höjder i fråga om underförståddheter så verjkar dina påståenden bygga på att andra politiska partier än S har arbetat för att S ska få fler väljare. Ja gär säker på att du inte känner till vilka partier som historiskt och vid olika tider haft politska idéer om en öppnare migrationspolitik.

En undran och en uppriktig fråga, du skriver att människor har ett personlig ansvar för att ha hjälpt SD, ansvar för att SD kan föra fram vad? rasism? nazism? något annat?

Sjäkv tror jag att ditt argument är ett taffligt försök att slippa debattera SDs vandel... shhh... ni måste vara tysta om SD... shhh..  
    Du har verkligen svårt att förstå.
    Du får gärna påstå vad du vill om SD. Och du får fortsätta vara den i tråden, kanske i hela detta forum, som är den som oftast väljer att nämna SD.
    Du kanske medvetet sysslar med att marknadsföra dem och du driver någon märklig PR-kampanj FÖR SD?

Jag är INTE SD:are. Jag har aldrig röstat på det partiet (hittills...) och jag är inte medlem i det partiet.

Men jag har förmåga att se det mesta och det tydligaste om sanningen. När du själv väljer att dra upp SD i tråden (det är inte jag som väljer att ta upp dem gång på gång...) så får det självfallet till följd att det uppstår diskussioner.
    I de fallen berättar jag om mina åsikter och jag berättar hur mina åsikter skiljer sig från dina och jag kompletterar med information som du ständigt försöker dölja och förneka.

Du ägnar dig åt en klassiker bland vänsterblivna. Att försöka dölja den för väljarna viktigaste frågan genom att dela upp den i en massa små-frågor har inte visat sig särskilt framgångsrikt för dig och för er.

Den viktigaste frågan för svenska väljare är de extrema samhällsproblem som vi dragit på oss genom gammel-partiernas misslyckade politik.
    Om dessa fakta råder det ingen tvekan (åtminstone inte för de flesta av oss...).

Alla som begriper något, alla politiker och alla andra som har någon kunskap av betydelse, förstår numera att samhällsproblemen har en tydligt koppling till invandring-/integration.
    Till och med Brottsförebyggande rådet vågar nu för tiden erkänna den extremt tydliga kopplingen.
    De problem vi upplever i välfärdsystemet, de ökade kostnader som tvingar fram neddragningar, har en tydlig koppling till detta. En mycket stor del av kostnadsökningarna i Sveriges budget har en koppling till detta. Problemen inom vård/skola/omsorg har en mycket tydlig koppling till detta. Arbetslöshet och de extremt ökade kostnaderna för socialbidrag och andra bidrag har en tydlig koppling till detta. De sjunkande skolresultaten i PISA undersökningen har en koppling till detta. De fruktansvärda problemen med kriminalitet, skjutningar, sprängningar, mord, de skenande kostnaderna för polis och rättsväsendet, behovet av att bygga massor av nya fängelseplatser och kostnaderna för detta,  allt det som vi i Sverige och de svenska väljarna upplever som de största samhällsproblemen har en mycket tydlig koppling till den för svenska väljare viktigaste frågan.
    Samhällsproblemen.
    Hur du än försöker dela upp den för väljarna viktigaste frågan så kommer du inte undan med det.
    Väljarna har uppenbarligen genomskådat dina och de vänsterblivnas taffliga försök.

Det är nog inte många väljare som mitt i dagens fruktansvärda samhällsproblem bryr sig särskilt mycket om hur politiken var på 1900-talet. Dagens samhällsproblem är nog för de allra flesta svenskar mycket mera intressant än hur det var någon gång tillbaka i historien.
    Du är säkert en av dem som fortsätter diskutera Palme-mordet och du är en av dem som försöker hålla liv i den historien? Du inbillar dig att en historisk figur som hette Palme fortfarande ska ge röster till Sossarna? Men hur många tror du bryr sig om gamla historier när vi i dag lever mitt i och ständigt drabbas av Sveriges extrema samhällsproblem?

Även du, om du vågar vara ärlig, känner säkert till att valundersökningar och opinionsundersökningar visar att SD har mycket större och bredare stöd i just denna fråga även från många av de väljare som inte röstar på dem? Visst känner du till det?

Majoriteten av väljarna är självfallet nöjda med med att SD har inflytande över politiken eftersom de flesta väljare har störst förtroende för just SD i den viktigaste frågan.
    Jag kan själv intyga detta. Jag har aldrig röstat på SD men jag har utan tvekan störst förtroende för SD i fråga om invandrings-/integrationspolitiken. Jag inser och jag är tacksam för att SD till slut har lyckats påverka mitt parti, det parti som jag brukar rösta på, och de andra gammel-partierna, gällande politiken i den viktigaste frågan.
    Tack vare SD har svenska politiker och gammel-partierna åtminstone börjat att vakna. 

Hur f_n skulle det ha se ut i dag om gammelpartierna, S, M och de andra, om de helt obehindrat hade fått fortsätta på den inslagna vägen, hade fått fortsätta med den politik som de tidigare förde?

SD har haft öppet mål.
    Du och många andra vänsterblivna har ett personligt ansvar, utan att du och ni tycks fatta det, så har du hjälpt till med detta.
    Padirac skrev 2024-03-01 18:46:54 följande:
    Det är säkert så att det för dig inte finns någon koppling mellan att du normaliseserar SDs rasism genom att påstå att SD gjort sig kända som det stora missnöjespartiet. och det att jag pekar på att SD är betydligt mer än ett missnöjesparti.

Det var också det som var min poäng - att du normaliserade SDs rasism om att förminska deras rasistiska, nazistiska och fascistiska ideologiska grund.

Det du påstår om SD är något helt annat än den fakta om SD som jag lagt fram.

Att SD vill framställa sig själva som ett missnöjespart och inte vill kännas vid eller röra vid sin ideologiska historia utåt går i linje med det sätt du framställer dem i ditt inlägg.

Om det behövs mental gymnastik för att se vikla påståenden som normaliserar SDs rasism är det bara att köra igång.
    8 gånger.
    Du är verkligen effektiv.
    Du lyckades nämna SD åtta gånger i ett enda inlägg.
    Jag kan inte på rak arm påminna mig om någon annan medlem som är så duktig att man lyckas nämna SD så många gånger som du lyckas med.

Har du hört talas om "nyttig idiot" någon gång?

De allra flesta svenska väljare är glada och tacksamma för att SD har lyckats få alla politiker och alla partier bli bättre på att lyssna på sina väljare.
    Många har kommit till insikt och vänt sin kappa tack vare detta.

SD är det parti som har störst förtroende bland väljarna när det gäller den för svenskarna viktigaste frågan.

Allt ditt övriga svammel verkar inte väljarna bry sig särskilt mycket om.
    Inte heller verkar medlemmar i detta forum längre fästa någon vikt vid dina inlägg. Men säkert hjälper du till att få bokstäverna SD att fastna i sinnet hos många. Fortsätt du på din inslagna väg, du kommer förmodligen fortsätta hjälpa SD till ännu större framgångar.

SD och väldigt många väljare tackar dig för ditt utomordentliga stöd.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-03 19:18:37 följande:

Invandring kan vara både en tillgång och en belastning, beroende på omfattning och typ av invandring. 

De senaste decennierna har Sverige haft för stor invandring samt "fel" sorts invandring, vilket starkt har bidragit till många av de samhällsproblem vi har idag. Men den arbetskraftsinvandring vi hade efter andra världskriget, var en tillgång och bidrog till att Sveriges ekonomi gick som tåget.

Viktigt att komma ihåg är att man inte tar emot flyktingar för att de ska gynna ekonomin eller bidra till samhället (även om det förstås är önskvärt). Man tar emot flyktingar av humanitära skäl. Men därmed finns också en gräns för hur många, inklusive anhöriga, som man kan ta emot samt integrera. Särskilt om de kulturella skillnaderna och värderingsskillnaderna är stora.

Detta har våra mer restriktiva grannländer förstått, men inte Sverige, inte förrän under galgen.

Men viktigt tänka på när man resonerar om flyktingmottagande respektive invandrings-/integrationspolitik är att det faktiskt är ett extremt litet antal människor som verkligen har varit krigsflyktingar.
    De allra flesta, enligt flera bedömningar över 90%, har valt att resa till Sverige av helt andra skäl än att de flyr för sina liv och att de flyr från krig.

Den mest sannolika förklaringen att så många valt att resa just till Sverige är självklar, det är av ekonomiska skäl och tillgången till vårt gamla fina välfärdssystem.
    Inte att man flyr från krig, inte för att man flyr för sina liv.

Detta faktum att vi välkomnat massor av främmande människor från främmande kulturer att gratis få del av vårt välfärdssystem, människor som vårt välfärdssystem aldrig var avsett för, är sannolikt en mycket stor orsak till att vi har dragit på oss de samhällsproblem som vi har i dag, och kommer att ha ännu mera av under mycket lång tid.

Sverige, med vårt unika välfärdssystem, är förändrat för all framtid. Välfärdssystemet utnyttjas i dag av främmande människor och av kriminella på ett sätt som det aldrig var tänkt för och inte är finansierat för.
    Svenskarnas skattepengar räcker inte till för detta.
    Det ser vi tydligt nu med alla problem vi har och att resurserna nu inte räcker för t ex vård/skola/omsorg.
    Sanningen är uppenbar, vi hade haft gott om resurser om vi inte låtit främmande människor utnyttja vår välfärd på detta sätt. 

Så här hade det inte blivit alls om vi bara hade tagit emot och hjälpt riktiga krigsflyktingar som på riktigt flyr från krig och flyr för sina liv.

Men majoriteten av alla de som vi tagit emot är helt andra människor, som valt att resa till Sverige av helt andra skäl, som nu står för samhällsproblemen, som skapat resursbristen och den fruktansvärt negativa förändringen av landet Sverige.
    nihka skrev 2024-03-04 17:46:12 följande:
    Du måste verkligen tycka att SD är ett så otroligt bra parti - som du inte ens ids rösta på Tomte
    Nej, då har du inte läst det jag har skrivit.

Jag är framförallt missnöjd med de gamla etablerade partierna som har skänkt ett öppet mål till SD. Inklusive "mitt" gamla parti som jag brukar rösta på.
    Denna min åsikt har jag tydligt redogjort för.

Rent faktamässigt kan ingen blunda för SD:s överlägsna framgångar.
    Men jag har aldrig sagt att jag skulle tycka att SD är ett otroligt bra parti.

Jag är också besviken på dig och dina vänsterblivna kamrater, på majoriteten av gammelmedia och på alla andra som så hårt kämpat för att framstå som PK.
    Du och alla uppräknade, och fler därtill, alla som har försvarat och röstat för Sveriges misslyckad politik, är ansvariga för att vi i Sverige har skaffat oss dessa fruktansvärda samhällsproblem. Du och alla uppräknade har strävat efter att dölja och förneka sanningen, du och alla uppräknade tillhör de som har skänkt SD deras extrema framgångar.

Nu verkar de allra flesta politiker och de flesta etablerade partier ha gjort en helomvändning, väldigt många har vänt kappan eller är i färd med att vända sina kappor.
    Men när det nu äntligen sker så är det väldigt många väljare som anser att det kommer alldeles för sent och inte alls tillräckligt affektivt.
    Denna otroliga saktfärdighet och denna brist på effektivitet ser många väljare som ytterligare ett bevis för att SD är det enda parti som lyssnar på väljarna i den viktigaste frågan.

Jag har aldrig sagt att jag skulle tycka att SD är ett otroligt bra parti.
    nihka skrev 2024-03-04 17:37:45 följande:
    Men viktigt tänka på när man resonerar om flyktingmottagande respektive invandrings-/integrationspolitik är att du faktiskt har extremt lite kunskap om ämnet.

Den som söker asyl får givetvis inte asyl om den inte har asylskäl och det är lyckligtvis inte du med dina "bedömningar" som avgör vilka länder som är i krig och vem som klassas som flykting. Du behöver lära dig att inte låta din aversion mot personer från vissa delar av världen påverka fakta som vilka länder som befinner sig i krig och konflikt och som människor behöver fly ifrån.
    Det du anklagar mig för har jag aldrig sagt något om.

Jag har fullt tillräcklig kunskap för att uttala mig om precis det som jag har skrivit. Allt jag har skrivit här är korrekt.

Jag påstår att Danmark inte befinner sig i krig. Ingen som reser från Danmark flyr för sitt liv, ingen som reser från Danmark flyr från krig.

Men du försöker alltså ljuga och påstå att Danmark faktiskt befinner sig i krig?
    nihka skrev 2024-03-04 19:25:14 följande:
    Konstigt att ett land kan befinna sig i krig i ett decennium men människor som kommer därifrån anklagas för att inte fly från krig. 
    Du försöker alltså återigen påstå att Danmark har befunnit sig i krig i ett decennium?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?