Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

Padirac skrev 2024-03-14 21:04:12 följande:
    Nej, alla som hittills bemött ditt prat om krig Danmark och Polen har sagt att krig eller inte spelar ingen roll för flyktingstatus enligt flyktingkonventionen.

Detta missförstår du (utan egen förskyllan antar jag) till att andra menar att det är krig i Danmark och Polen eftersom det resonemang du presenterar underförstår att de flykting som kommer genom Danmakr och Polen enbart är flyktingar från krig om det faktiskt är krig i Danmark och Polen.

Summerar det hela med att konstatera att du vill påstå att ANDRA pratar om krig i dessa länder trots att ANDRA sagt att det spelar ingen roll för flyktingstatus om det är eller inte är krig i dessa länder.

Men citera gärna var ANDRA pratat om att det ÄR krig i dessa länder.

Redan i ett av de första inläggen från ditt nick påstår du ur luften att andra glömt att Danmark inte befinner sig i krig - betyder det att du menar att dessa andra tror att det är krig i Danmark?  

You tell me!

Här kommer ett utdrag ur detta inlägg där du pratar om krig i Danmark och vad andra tror om detta.. Det är helt klart att pratet om krig i Danmark och Polen är din dimridå

kjk
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2021-11-16 16:57:32 följande:

...

Men det som de allra flesta verkar ha glömt är att DANMARK INTE befinner sig i KRIG!
    ...
    nm
    Suck...

Sakfel av dig, som vanligt.
    Jag har aldrig, inte en enda gång, kommit med något enda påstående om detta.

Och samma sakfel upprepas igen och igen.

Inbillar du dig att en lögn blir sann om du upprepar den tillräckligt många gånger? I så fall lyckas du kanske med dig själv, du lyckas förmå dig själv, in i dimman, att tro på din egen lögn?

Fakta är att jag har aldrig, inte en enda gång, pratat om det som du påstår.

Visa i så fall faktabaserat och med citat att jag har fel så lovar jag som vanligt att korrigera mig.

Kan du ge motsvarande löfte? Att du korrigerar dig själv när det faktabaserat visas att du har fel?

Korrekt är att redan för mer än två år sedan skrev jag nedan inlägg. Det är tydligt att jag inte pratar om krig i Danmark. 
    Utan tvärtom påpekar jag att det INTE råder krig i Danmark.

I november 2021 konstaterade jag det självklara och mitt inlägg hade redan då en mycket tydlig koppling till trådämnet, gällande antal/mängd och belastning, citat:

?Men det som de allra flesta verkar ha glömt är att DANMARK INTE befinner sig i KRIG!

Alla s k flyktingar som kommer från Danmark är självfallet INTE att betrakta som krigsflyktingar.

De som passerar Danmark och i stället väljer att resa till Sverige har helt andra skäl att resa till Sverige än att de flyr från krig.

Den absolut vanligaste orsaken till att en massa människor väljer att resa till Sverige är givetvis för att få del av vår "gratis" välfärd och för att få del av våra skattepengar i form av bidrag, utan att dessa resenärer själva är skyldiga att bidra till välfärden?.

Jag har inte ändrat uppfattning. Men jag kan tydligt märka att under dessa två år har stödet för min uppfattning ökat under tiden som passerat. Det är många fler t ex politiker och vanliga väljare som i dag delar min uppfattning.
    Numera erkänner de allra flesta att belastningen har ett direkt samband med antal/mängd,
    och det är många fler som har kommit till insikten att en person som väljer att lämna Danmark för att resa till Sverige absolut inte gör detta för att fly från krig eller fly för sitt liv.
    Det råder nämligen INTE KRIG i DANMARK.
    Padirac skrev 2024-03-15 18:57:01 följande:
    Se igen - nu pratar du om krig igen

Om det är eller inte är krig i Danmar eller Polen har ingenting med flyktingstatus att göra enligt flyktingkonventionen. 

Så ditt påstående om att flyktingar inte kan fly från krig i andra länder än Polen och Danmark om de passerar genom Danmar eller Polen är fel då det inte stämmer med fakta.

Kan du korrigera dig själv - eller om det inte går kan du alla fall korrigera ditt falska påstående? 
    Sakfel av dig igen.
    Jag har inte pratat om krig.
    Har du tagit bort "Danmanrk" nu från dina lögner? Detta ändrar fortfarande inget i sak.
    Du ljuger varje gång.
    Jag har inte pratat om krig. Tvärtom har jag skrivit att det INTE råder krig i Danmark.

Jag citerar mig själv för att underlätta för dig:
    "-det är många fler som har kommit till insikten att en person som väljer att lämna Danmark för att resa till Sverige absolut inte gör detta för att fly från krig eller fly för sitt liv.
    Det råder nämligen INTE KRIG i DANMARK".
    nihka skrev 2024-03-15 19:32:23 följande:
    Jättebra att du förstår att det inte är krig i Danmark. Svårt för människor att ta sig igenom krigsländer så det är tur för alla flyktingar som vill till Sverige att det inte är krig i Danmark. Tur för danskarna också! 

Jag liksom de allra flesta har FÖRSTÅTT detta sedan LÄNGE.

Tack för att du bekräftar att du också nu har insett att de som väljer att resa från Danmark till Sverige inte flyr från krig, de flyr inte för sina liv, utan de väljer att resa från Danmark till Sverige för att de själva VILL göra det.

För min egen del är det tydligt, och det är bevisat, från mina allra första inlägg i den här tråden, att jag förstår och alltid har förstått att det INTE råder KRIG I DANMARK.
    Om du trycker "visa endast" och läser mina inlägg så ska du se att det blir tydligt., eller åtminstone lättare, också för dig.

Men tack igen till dig Nihka för att du bekräftar, att också du numera förstår, att alla dessa s k flyktingar, de som utgör en mycket stor belastning, som väljer att resa från Danmark till Sverige gör detta för att som du själv skriver,
    för att de själva VILL.
    Inte för att de flyr från krig, inte för att de flyr för sina liv.

Nihka, 
    jag erkänner utan omsvep att jag tidigare aldrig hade kunnat tro eller hoppas att också du skulle komma till insikt, våga erkänna att du ändrat dig, och att du skulle hjälpa till att så tydligt bekräfta det jag och andra har hävdat hela tiden.

Den politik vi har fört i Sverige har låtit främmande människor från väldigt främmande kulturer resa från t ex Danmark till Sverige för att de själva VILL, precis så som nihka m fl skriver.
    Alltså inte för att de flyr från krig.
    De flesta som har valt att resa till Sverige har gjort detta för att gratis få komma i åtnjutande av Sveriges välfärd.

Att så många främmande människor från främmande kulturer har fått resa till Sverige bara för att de själva VILL och fått ta del av vår välfärd är den största enskilda orsaken till den fruktansvärt höga belastningen, till problemen i vård/skola/omsorg och till Sveriges hemska samhällsproblem.

nihka skrev 2024-03-18 16:46:39 följande:
    Tack för att du bekräftar att flyktingar inte slutar vara flyktingar när de förflyttar sig.

Trodde aldrig du skulle komma till insikt, men även jag kan ha fel!

Tack, tackelitack, tack-tack!
    Tack för att du bekräftar att flyktingar inte slutar vara flyktingar när de förflyttar sig.
    Nej, fel av dig. Du har förmodligen begått misstaget att citera fel inlägg och fel medlem? Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.

Trodde aldrig du skulle komma till insikt, men även jag kan ha fel!
    Ja, du kan ha fel, vilket du visar i detta inlägget. Och vi alla kan ju begå misstag ibland.
    Men den här saken har jag kommit till insikt om för länge sedan, alltså att den som väljer att resa från Danmark till Sverige inte flyr från krig.
    Om du läser mina inlägg i tråden så framgår det att jag liksom de flesta andra medlemmar har haft denna insikt hela tiden.

Hur som helst så uppskattar jag mycket att du också nu (sent omsider) har kommit till insikt om det som jag och de flesta andra kom till insikt om för länge sedan!

Jag gillar att du och jag, m fl, numera är överens i sakfrågan.
    Tackelitack-tack, till dig med! Solig 
    nihka skrev 2024-03-18 18:50:00 följande:
    Tack för att du återigen bekräftar att flyktingar är flyktingar även om de flyttar på sig! Tusen tacke-li-tack-tack-tackar! Och tack förresten.
    Du har förmodligen begått misstaget att citera fel inlägg och fel medlem? Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.

Men tackeli-tack-tack ändå för att du håller med om sakfrågan, att den som väljer att resa från Danmark till Sverige inte flyr från krig.

nihka skrev 2024-03-19 17:57:06 följande:
    man kan resa precis vart man vill utan att man slutar vara flykting.
    Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.
    Så tyvärr har du misstagit dig igen.

Tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan
    den som väljer att resa från Danmark till Sverige inte flyr från krig.

Det hedrar dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk
    nihka skrev 2024-03-20 18:25:53 följande:
    människor som flyr från krig inte slutar att vara flyktingar för att de korsar en landsgräns

Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.
    Så tyvärr har du misstagit dig igen.

Men tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.

Det hedrar dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk.

Ditt övriga dravel och självförhärligande förstår jag inte varför du ägnar dig åt, jag väljer avstå från att kommentera det.
    Det där får stå för dig då.

nihka skrev 2024-03-21 11:06:23 följande:
    Du glömde att titulera mig på lämpligt sätt, men du kanske lär dig det så småningom, såsom du faktiskt till slut lärde dig att människor som flyr är flyktingar hur än många landsgränser de förflyttar sig över. Bra jobbat där! Eloge. Stjärna.

Men jättetråkigt att höra att det är krig där du bor. Jag kan bara ana vilken press man sätts under men du behöver inte vara så hård mot dig sjäv, så jättedravlig är du inte, well, men det är i iaf förståeligt.

Lycka till med flykten!
    Nu har du misstagit dig igen. Du har uppenbarligen misstagit mig för en annan medlem och citerat fel inlägg. Kolla gärna lite bättre innan du skickar iväg dina konstiga inlägg som är fullkomligt off topic.

Tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.

Även om du framstår som förvirrad så hedrar det dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk.

nihka skrev 2024-03-21 19:02:56 följande:
    Det är helt OK att du som du säger känner dig förvirrad. Det gör nog de flesta i ditt land som är under bombardemang. Men när du sitter där i skyddsrummet och funderar på om du lever imorgon eller inte så kan du tänka på att det är en sån tur att flyktingar är flyktingar oavsett hur många landsgränser de passerar även om det handlar om som du talar om i området runt tropikerna. Simma lungt!
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut din totala förvirring. Jag lämnar det och konstaterar bara det viktigaste:

Tack ändå nihka för att du ändrade dig och äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 

Svar på tråden Är invandringen en belastning?