• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Sheltie
    Uppdaterar BIM-listan och håller tummarna att det går vägen. Håller tummarna för alla!! 

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fridahello 25 år (3e försöket, första barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)
  • Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-07-31 12:38:00 följande:

Misstänkte att jag hade mens-känningar för några dagar sedan och det visade sig vara rätt... min mens kom imorse, en-två dagar tidig än vad jag hade räknat med... så har denna månad haft en 28 dagars cykel, vilket är bra och tyder väl på att kroppen håller på att rättar till sig efter att ha tagit ut spiralen i maj... och om det är fallet så borde jag hinna med en BIM till i augusti... 

Känner att min mens är pågång också! Bättre lycka nästa cykel :)
  • Anonym (Tredje)

Har fått diarré idag 7 dagar efter äl

Kan detta vara ett tecken?

• Anonym (Försökmednr2)
    Sheltie skrev 2021-07-31 12:38:00 följande:

Misstänkte att jag hade mens-känningar för några dagar sedan och det visade sig vara rätt... min mens kom imorse, en-två dagar tidig än vad jag hade räknat med... så har denna månad haft en 28 dagars cykel, vilket är bra och tyder väl på att kroppen håller på att rättar till sig efter att ha tagit ut spiralen i maj... och om det är fallet så borde jag hinna med en BIM till i augusti... 

Tråkigt med mensen, men skönt att cykeln kanske är tillbaka som tidigare :) påt igen bara :)
  • Värphönan
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-31 14:52:54 följande:

Har fått diarré idag 7 dagar efter äl

Kan detta vara ett tecken?

Det kan vara ett tecken men kan också bero på en massa olika grejer. Ex stressmage eller något du ätit eller druckit som varit lite dåligt eller som av någon anledning inte kommer överens med dom kropp. Men håller tummarna på plus :)
  • BlueBärry

Har gjort ett digitalt grav test idag och det visar negativ bim idag. Konstigt att rfsu tidigt visade positivt i tisdags måste ha varit falsk positiv eller så är det tidig missfall på gång.

• Anonym (Försökmednr2)
    BlueBärry skrev 2021-08-01 06:34:54 följande:

Har gjort ett digitalt grav test idag och det visar negativ bim idag. Konstigt att rfsu tidigt visade positivt i tisdags måste ha varit falsk positiv eller så är det tidig missfall på gång.

Kan ju vara så att det är för tidigt för det digitala. Det borde det inte vara om det är. BIM, men ibland fäster ju ägget senare än man tror. Ta ett vanligt graviditetstest och se? :)
  • BlueBärry
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-01 07:40:30 följande:

Kan ju vara så att det är för tidigt för det digitala. Det borde det inte vara om det är. BIM, men ibland fäster ju ägget senare än man tror. Ta ett vanligt graviditetstest och se? :)

Hoppas det är så. Gjorde vanligt test igår negativ också. Har inga symptom förutom mensvärk som jag har haft i en vecka nu. Det ska vara första mens efter Ma så vet inte exakt när bim är igentligen men tror hade äl nån gång mellan den 18-22. Ja det är bara att vänta och se, ska ta nytt test om några dagar om inte mensen kommer.
  • Anonym (Försökmednr2)
    BlueBärry skrev 2021-08-01 08:08:09 följande:

Hoppas det är så. Gjorde vanligt test igår negativ också. Har inga symptom förutom mensvärk som jag har haft i en vecka nu. Det ska vara första mens efter Ma så vet inte exakt när bim är igentligen men tror hade äl nån gång mellan den 18-22. Ja det är bara att vänta och se, ska ta nytt test om några dagar om inte mensen kommer.

Okej, jaa avvakta några dagar och så tar du nytt test. Vad jag förstått så kan det ta olika lång tid innan mensen kommer tillbaka. Så därför kan din bim vara längre fram. Återstår att se :)
  • Syren93
    BlueBärry skrev 2021-08-01 08:08:09 följande:

Det kan ju även vara så att du har lite hcg kvar från MA, och att det gav utslag på testa tidigt, eftersom det kan mäta så pass lågt hcg. Jag tyckte nämligen också ditt test såg positivt ut, så tänker att det skulle kunna vara en förklaring. När jag fick missfall hade jag positivt gravtest till efter första mensen då resterna kom ut..

Hoppas du får någon klarhet snart :)
Svar på tråden BIM Augusti