• Ehlda

För oss 35+ som försöker bli gravida

• Ehlda
    EFW skrev 2024-03-18 08:51:22 följande:

Samma här, helt plötsligt ska två veckor ut på en och samma dag 😂😂🙈

Hoppas det är äl på g! 🤞😍

Haha exakt 😂
  • Ehlda
    DidoAeneis skrev 2024-03-18 09:32:07 följande:
    Hur lång tid efter du har slutat amma helt har du blivit gravid sen?
    Ganska olika men haft oregelbunden mens under amning också. Men efter 1-2 mån har den fixat till sig och sen har det tagit 1-12 mån att bli gravid. Det gick snabbare som yngre, oftast bara en månad. Nu tar det längre tid.
  • Ehlda
    DidoAeneis skrev 2024-03-18 12:42:48 följande:
    Hm okej... Jag hade oregelbunden cykel i typ ett år efter att jag fick tillbaka äl efter förra barnet trots att jag inte ammade. Försökte inte bli gravid då, så vet inte om jag hade kunnat trots oregelbunden cykel. Hoppas just den biten inte är nåt problem för mig, för det finns väl risk att mensen är oregelbunden ett tag denna gång också. Hoppas det räcker att sluta amma 🙏
    Ja min har varit lite hipp som happ vissa månader, regelbunden dom andra men blivit gravid ändå. :) Men nu går det trögt, eller ja slutade amma i Aug och har väl aktivt försökt sen slutet av året även om man missat nån av gångerna. Så än är det ju inte länge inser jag men det KÄNNS så. 😅 Tror jag var en stress för jag fyller 40 i Maj. 
  • Ehlda

När tror ni jag kan testa tidigast men inte för tidigt? Lianbra att vänta till BIM kanske, det vet jag.  Men om jag inte kan hålla mig.. har inte 14 dagar mellan ägglossning och mens utan oftare 12 dagar. Vilket är lite oroande.

Blev dock inget på ägglossningsdagen men åtminstone kvällen innan.. så jag vet inte hur stor chansen är.

• Ehlda
    fancyr skrev 2024-03-20 06:11:47 följande:
    27-28 skulle jsg testa ☺️
    Får försöka vänta till BIM men annars tidigast då då :)
  • Ehlda
    Alvedon83 skrev 2024-03-20 06:12:05 följande:
    Egentligen är det ju bäst att vänta tills bim men det är så svårt
    Ja jättesvårt är det 😅
  • Ehlda

Ska ha mens idag, enligt appen jag använder jämt. Testade ladda ner andra och dom sa att jag ska ha mens om 9 dagar. 😅 Men det stämmer inte. Jag har kort cykel tyvärr... Ingen mens än men jätteont i ENA bröstet.. märkligt. Men tänker att det är bra om mensen kommer om nån dag helst i sådana fall, så kanske cykeln blir längre. Är bara på ÄL+10.. så äggen hinner säkert inte fästa.. har testat idag och neg. Så får bara vänta och hoppas på mens om nån dag istället så kanske cykeln förlängs till nästa månad också. Man kan alltid hoppas... 

• Ehlda

Testade mig nyss igen för ja.. konstig känsla bara. Bla varför görs ena bröstet ont? Har aldrig ont annars. Inte dålig i magen eller som alltid före mens. Det är som en klocka. 

Precis efter tiden gått ut för giltigt test ser jag ett svagt streck. Alltså så svagt att det inte går att fota men jag ser det "utanför kameran". Nu kan det ju absolut vara ett spökstreck, det har hänt förr! Men då har strecket varit mer grått iofs, detta var ljusrosa men så extremt ljust. Så, jag får vänta lite och se hur det slutar. Har inget hopp men lite spännande att inte se ett helt kritvitt test. 😅

• Ehlda
    Alvedon83 skrev 2024-04-22 06:10:51 följande:
    Det är säkert positivt, grattis😊👍
    Nä det tror jag inte men vi får se. Får testa igen imorrn, är det inget då så är det bara att vara glad över att mensen är lite sen så cykeln blir längre bästa gång, förhoppningsvis. 😊
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida