• Ehlda

För oss 35+ som försöker bli gravida

DidoAeneis skrev 2024-02-08 06:56:26 följande:
    Jag vet, man vågar inte tro på saker och ting riktigt. Jag är också 7 dagar före BIM och tyckte mig se rosa flytningar igår. Men intalar mig att jag bara inbillar mig. Hoppas vi båda har haft nidblödningar helt enkelt och att det inte blöder mer nu. Vi får våga tro lite.
    Hoppas på det! 😊
  • Ehlda
    DidoAeneis skrev 2024-02-08 18:37:06 följande:
    Nämen fy, vad trist. Har du försökt länge?
    Njaee aktivt sen November ungefär, men är lite stressad då jag fyller 40 i vår och tänker väl att det snart är kört.. dock var mensen regelbunden innan försöken, vet inte om jag psykiskt påverkar cykeln fast jag inte försöker tänka på ÄL osv. Nu blev mensen en hel vecka för tidig och jag fattar verkligen ingenting. Den brukar vara max 1-2 dagar tidig.. typiskt då vi denna månad lyckats ha sex tre gånger under ägglossningsveckan, innan var det mest varit ca en gång så jag hade ett litet hopp.. men nu var det ju antagligen inte ens nån ÄL alls antar jag. Brukar känna av den och nu märkte jag inget noterbart.
  • Ehlda
    Alvedon83 skrev 2024-02-08 20:01:12 följande:
    Kanske en mellanblödning? Eller menar du 12 dagar efter äl?
    Förra mensens sista dag var 22 kan. :(

Nej tyvärr inte, har mensvärk och fick använda tampong nu.
  • Ehlda

Hur sjutton kan detta ses som "hög"? 🤔 Blev ingen glad gubbe i rutan heller, men enligt appen är det hög? Strecket är ju inte starkt. Starkare än igår iofs men det är knappt.. 

• Ehlda
    Alvedon83 skrev 2024-03-15 13:37:26 följande:
    Appen är nog ute och cyklar😊
    Verkar så 😂
  • Ehlda
    Lojsan DN skrev 2024-03-15 14:20:08 följande:
    Är det på Premom? 
    Den missbedömer de testen, det är därför det blir så knas. Den appen verkar bara gilla stickor. 
    Ja det är det. :) Bryr mig inte så mycket om vad appen säger egentligen, la mest in för skojs skull nu när jag har som visar glad gubbe eller inte. Men blev fundersam. 😅
  • Ehlda
    DidoAeneis skrev 2024-03-16 10:15:04 följande:

Hur ställer ni andra er till kaffe? Jag har aldrig druckit kaffe när jag blivit gravid förut, men nu dricker jag kanske motsvarande en kopp om dagen (blir oftast två, men lite kaffe, mycket mjölk). Är det lönt att testa att sluta helt, eller är mängden försumbar?

Har sju barn och har druckit kaffe varje morgon som gravid, när illamåendet lagt sig iofs.
  • Ehlda
    Alvedon83 skrev 2024-03-17 20:19:50 följande:
    Du beskriver det hela väldigt bra. Och tiden sen jag fyllt 40 har börjat gå ännu snabbare!

Nu har jag påbörjat att aveckla amningen helt, har inte ammat till nattningen idag och det gick över förväntan, liten somnade snabbt och var inte alls ledsen. Hoppas på bra hormoner tills nästa äl som borde infall vid påskhelgen, ett litet guldpåskägg tack!
    Hoppas det hjälper! Jag har aldrig kunnat bli gravid när jag ammat! Fått sluta amma för att kunna bli det.
  • Ehlda

Jag vet direkt när det är kört, blir alltid kass i magen nån dag före mens. Varenda gång. 

Men idag har jag nog ÄL eller början till, hela magen värker och även svanken. Ska ta ett äl-test om några timmar och se om det stämmer. Annars vet jag inte vad det är. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida