Lojsan DN skrev 2023-10-02 20:17:00 följande:
Ehlda skrev 2023-10-02 19:36:45 följande:
Har en amerikansk fertilitetsapp där det står att man kan testa sitt PdG nu innan mens som ska visa om man haft en lyckad ägglossning typ, vad jag förstår enligt google. Jag förstår inte vad det är för test, existerar sådana tester i Sverige ens?
Jag har lite molande till och från, brukar iof ha det så vet inte om jag kan ta det som ett symtom längre. Sen har jag fått mer och mer ont i mina bröst, det tillhör iof inte vanligheterna haha.
Jag testade i dag, men det visade inget, så jag ska fortsätta så nu fram tills mensen kommer.
Jag har med Premom om det är den du menar?
PdG är progesteronet i kroppen, så 7 dagar efter äl så ska man ta ett test på sitt progesteron för att det är då det peakar. Vet inte heller om det finns sådana test här i Sverige.
Exakt den! Blev lite fundersam över det hehe.
Samma här men förra månaden hade jag likadant, molande från äl och ända fram till mens. Brukar inte få ömma bröst längre som gravid men har nån liten känning men kan ju vara för att jag känner efter. 😅 Har ingen större förhoppning då vi hade sex två dygn innan ÄL-utslag även om jag vet att det finns en chans.. men slutade amma i aug och har aldrig äl när jag ammar, aldrig blivit gravid då i alla fall (barnet är över 2 år). Så det blir spännande att se hur ser blir.