• Ehlda

För oss 35+ som försöker bli gravida

MagganTop skrev 2023-11-27 21:21:50 följande:

Testade negativt ikväll, förväntad mens imorgon så har inga höga förväntningar. Ska försöka släppa efterkännandet av symtom o inte testa förrän bim nästa gång. känns som man stressar upp sig och jinxar istället. Blir väl all in på julbordet på fredag med kollegorna annars om mensen dyker upp imorgonFlört

Ja! Man bör ta det lugnt och vänta ut det helt enkelt. Jag har lyckats med det denna månad, knappt tänkt på BIM så det är skönt. Har BIM på tors, testade i mån men neg. Så nu väntar jag tills minst på tors och det känns mest skönt att inte stressa.
  • Ehlda

Blod på pappret, två dagar tidigt. 🙄 10 dagar efter ägglossning.. sist var det 12 dagar efter. Hur förlänger man det? 🥴

• Ehlda
    EFW skrev 2023-11-28 16:34:17 följande:
    Man proppar i sig kosttillskott och dricker blodgrape och gör allt man kan för att få till en stark och fin äl vilket innebär att stöta hormonet östrogen. Sedan gör man allt man kan för att bidra till att gulsäcken får det den behöver efter äl så att du får ett högt progesteron. 😅😊
    Ingen mens än iofs, ska ha imorrn. Så då räknas det kanske inte.  Kom bara lite färskt blod på pappret igår, sen inget mer.
  • Ehlda

Haft ÄL-värk i 3-4 dagar nu. Mycket märkligt. 🤔 Hade inga test hemma heller. 

• Ehlda
    fancyr skrev 2024-01-08 09:58:10 följande:
    Har du äl runt denna tid? 
    Enligt min app skulle jag ha det den 3/1 men fick känning först runt 5/1 och har fortfarande det, om än lite mindre. Brukar bara ha ett dygn annars. Så nu är jag förvirrad.
  • Ehlda

Haft sex 3 och 7 så får se, säkert haft otur att missa mittemellan 😅😐

• Ehlda
    fancyr skrev 2024-01-08 10:33:36 följande:
    Du känner inte för att börja tempa eller ta LH test till nästa omgång om det inte tar sig denna gång? :) För mig blir det lugnande och rätt häftigt att följa. 
    Vad är LH bra för?

Upplever min temp vara väldigt opålitlig.
  • Ehlda
    fancyr skrev 2024-01-08 11:41:28 följande:
    LH-tester mäter dina fertila dagar, när du har som högst chans  att bli gravid. Vissa mäter dina 2 mest fertila dagar och vissa 4. Dagen efter dina två mest fertila dagar kommer ägglossningstillfället enligt testen men kroppen behöver inte ägglossa ändå. Där kan tempen hjälpa dig. Om tempen stiger och är stigande i ca 3 dagar så har du ägglossat. Om tempen inte stiger i så pass många dagar har du inte ägglossat. 
    Med andra ord skulle jag inte förlita mig 100% på en app (har jag lärt mig) och när den säger att man har förväntad ägglossning. 
    Nej jag litar inte på appen, har den mer som riktmärke. Brukar diffa nån dag bara när jag testat. :) 
  • Ehlda

Spotting idag några timmar och lite molande 7 dagar före BIM. Känner mig så förvirrad och uppgiven.  :(

• Ehlda
    DidoAeneis skrev 2024-02-07 21:39:28 följande:
    Nidblödning??
    Tänkte det också först men vågar inte hoppas på det.  Allt stämmer "Nidblödningen brukar vara ljusare än mens och fri från klumpar, men kan i vissa fall vara brun. Du kan ha mensvärksliknande smärtor, men de är ofta väldigt milda jämfört med vanlig mensvärk."

Men haft liknande nån gång förut som sen ändå inte varit något. Så känns mest bara irriterande eftersom jag försökt få längre lutealfas och kände bara att nä ska mensen komma en hel vecka tidigt nu istället?! Men inget mer på toapappret nu men Molander känns osäkert. :(
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida