• Ehlda

För oss 35+ som försöker bli gravida

Skulle tro mens är på ingång, många dagar i förtid. Känns inte kul. Men men, nya tag sen. Väntar på att den ska köra igång bara så man har det gjort.

• Ehlda

Denna gång struntar jag i temp och stickor och går på hur kroppen känns. För ägglossning känner jag av (bekräftats med stickor förr) så känner inte att det behövs analyseras egentligen.. Ägglossning idag och lyckats pricka det. Förhoppningsvis imorrn med. Så får vi se. :)

• Ehlda
    Alvedon83 skrev 2023-11-17 19:56:27 följande:
    Då har vi äl nästsn samtidigt🙌 hur lång lutealfas brukar du ha?
    Är lite kass på betydelsen för saker. Är det dagarna mellan. Äl och mens?
  • Ehlda
    Alvedon83 skrev 2023-11-17 21:36:45 följande:
    Ja precis😊 jag har senaste cyklerna haft 12 dagar
    Ca 14 dagar brukar jag ha. 
  • Ehlda

Hade ägglossningsvärk i fredags och hade sex. Sen fick jag ännu mer värk på lördagen, igår alltså. Typiskt tänkte jag.. dubbelkollade med ett test och ja, starkt utslag. Så idag har väl ägget släppt då? Lite svagt molande nu bara. Finns det ändå en chans, stor chans eller liten? 🥴 

• Ehlda
    Lojsan DN skrev 2023-11-19 22:05:16 följande:

Det finns absolut en chans att det går vägen. 

Tack! Intressant att det är högre chans före äl än på själva äl-dagen! 
  • Ehlda

När tror ni man kan testa utan att det är alldeles för tidigt? 
    Har BIM 30/11 och ägglossning var 18/11. 🤔 Har ju bara gått 6 dagar sen ägglossning, känns lite tidigt att testa än.. vad tror ni om måndag (27/11)?

• Ehlda
    Cinapuffen skrev 2023-11-24 07:24:38 följande:

Äl+10 och idag visade jag dagens test för sambon. Först trodde han det var ett streck bara men när han tittade igen så såg han oxå två. 😊 Hoppas ni oxå ser, FL förstör ju kvaliteten så mycket. Ingen aning varför FL vänder på bilderna heller. 😅

Grattis! Syns tydligt!
  • Ehlda
    Alvedon83 skrev 2023-11-24 11:47:27 följande:
    Måndag är nog jättebra, jag brukar börja testa äl + 8.
    Får göra det. 😊
  • Ehlda

Neg på test idag, har BIM på tors. Svagt molande. Inget mer. Så tror det blir mens. Men är helt inställd på det, har knappt tänkt på BIM alls denna gång, ganska skönt att inte vara helt uppslukad av väntan.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida