• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • nomina
    Wave Mother skrev 2021-09-17 18:11:14 följande:

Ja, det var väldigt ledsamt. Och ledsamt att höra att du också gått igenom det. Det var relativt nyss för mig, i slutet av juli. Jag har nog hämtat mig hyfsat på så sätt att jag inte tänker på det hela tiden och har slutat sörja akut, men samtidigt är jag rätt så upptagen av att försöka bli gravid på nytt, så jag kan nog inte säga att psyket är helt tillbaka. Men jag är inte så deppig och har fått tillbaka det mesta av orken, så det är i alla fall positivt. 

Det vore jättekul om vi får följas åt i tråden :) 

Har du återhämtat dig nu, eller är det fortfarande tungt?

Det var många år sedan med ett ex och det känns inte tungt längre. Dock var jag och svägerskan gravida samtidigt och när jag träffar min brorsson kan jag tänka på att den lille skulle varit så stor nu. Det var inte planerat och vi försökte inte igen, han var även ganska oförstående och frågade dagen efter missfallet varför jag grät...

Jag och nuvarande har varit ihop i 6 år och först nu ska vi försöka bilda vår egna familj, den enda och bästa pappan jag kan tänka mig till våra barn!
  • Wave Mother
    nomina skrev 2021-09-17 22:42:51 följande:
    Det var många år sedan med ett ex och det känns inte tungt längre. Dock var jag och svägerskan gravida samtidigt och när jag träffar min brorsson kan jag tänka på att den lille skulle varit så stor nu. Det var inte planerat och vi försökte inte igen, han var även ganska oförstående och frågade dagen efter missfallet varför jag grät...

Jag och nuvarande har varit ihop i 6 år och först nu ska vi försöka bilda vår egna familj, den enda och bästa pappan jag kan tänka mig till våra barn!
    Aha, okej, det låter som att det var tungt. Men skönt att du kunnat lägga det bakom dig och träffat en mer förstående partner, och vad kul att ni ska försöka med bebis nu! Vi har lite liknande situation verkar det som; jag och min man har varit ihop i åtta år började prata om barn nu i år :) 
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (..) skrev 2021-09-17 10:37:27 följande:

Väntar på om det blir något resultat av senaste försöket.. Har inte gjort så många försök ännu och är nu inställd på att det kommer ta tid. Hoppas jag blir gravid i år ialf.

Håller tummarna! :) hur länge har ni försökt nu?
  • Anonym (Babymakeing)
    Pandy13 skrev 2021-09-17 11:05:57 följande:

Hej!

Jag har plussat, men ville faktiskt inte skriva här efter att stämningen drogs ner så mycket.. Men kanske lugnat sig lite med det nu, hehe.

Stort grattis! :) hoppas allt kommer gå bra :)

Förstår vad du menar med stämningen. Finns gott om förstå-sig-påare som måste trycka ner andra för att själva må bra.
  • Anonym (Babymakeing)
    RoyalCanin skrev 2021-09-17 15:42:13 följande:

Har varit iväg och spolat äggledarna. De såg tre äggblåsor på varje sida på ultraljudet och det var visst inte alltför tokigt med tanke på min ålder och mitt låga amh-värde (normalt för min ålder). 

Någon dag efter var min ägglossning, så nu får vi väl bara vänta och se, ÄL+5 idag.

Är nyss fyllda 44 år, kan tänka mig att vissa här kanske har tankar om det, men jag kommer att fortsätta försöka, väl medveten om risker och hur väldigt liten chansen är att lyckas. Skulle aldrig rekommendera någon att vänta så här länge, och för mig kan mycket väl "tåget ha gått".

Återstår att se. 

Kul att följa hur det går för er andra här

Spännande och se om det tagit sig nu då :) håller tummarna! när är Bim?

Va spolningen en del av en utredning?
  • Pandy13
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-09-19 07:51:35 följande:

Stort grattis! :) hoppas allt kommer gå bra :)

Förstår vad du menar med stämningen. Finns gott om förstå-sig-påare som måste trycka ner andra för att själva må bra.

Tack så mycket! :) Vi håller tummarna!

Ja, känns bara så onödigt när man inte ens har med saken att göra. Men men.. Finns "speciella" människor överallt. Hoppas gruppen kan få vara det den var till för från början :)
  • RoyalCanin
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-09-19 07:58:52 följande:
    Spännande och se om det tagit sig nu då :) håller tummarna! när är Bim?

Va spolningen en del av en utredning?
    Ja det kan man säga. Har inte försökt så länge alla (sedan i somras), men med tanke på åldern så tänkte jag att det är lika bra att starta med utredning direkt.

De upptäckte att jag har  fel på sköldkörteln, och jag har nu fått medicin. Med mina höga värden har jag nog aldrig varit fertil tidigare. Får se vad som händer nu Drömmer *hoppas
  • RoyalCanin
    Anonym (Längtan) skrev 2021-09-17 15:50:49 följande:
    Det spelar ingen roll vilken ålder tycker jag. Vill man ha barn så är de ju klart man ska försöka. Jag håller tummarna hårt. :)
    tack så jättemycket, det värmer. Så kul att denna grupp finns och att vi kan diskutera och stötta varandra Hjärta
  • RoyalCanin
    nomina skrev 2021-09-17 16:05:58 följande:
    Jag har ingen aning om vad att spola äggledarna innebär men hoppas att det tar sig.

Är säker på att du kommer att bli en fantastisk mamma till ett efterlängtat barn!
    TackGlad  !!!  Spolningen görs för att kolla att det finns fri passage för ägget i äggledaren, så att det kan vandra ner till livmodern. Det fanns det för mig.
    Jag valde att göra undersökningen bara för att vara på den säkra sidan att det inte är stopp. Vissa säger att spolningen ger en ökad chans till att bli gravid på cyklerna efter spolningen. Vet inte om det är sant eller ej, men jag tänkte att det inte kan skada iaf. Det gjorde inte ont alls, och dessutom kollade de hur många ägg som fanns i varje äggstock , och hur stora de var.
    Allt såg bra ut, men jag vet ju inget om kvaliten på äggen och så. Bara hoppas på det bästa nu Solig
  • RoyalCanin
    Pandy13 skrev 2021-09-17 17:46:11 följande:
    Vad andra tycker ska man skita i. Ditt liv, ditt beslut!

Hoppas inte "tåget har gått" och att du blir mamma snart!
    Tack! Ska försöka att tänka så framöver. {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida