• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Pandy13
    Madelen21 skrev 2021-09-29 18:05:07 följande:

Hejsan. Är en tjej på 37 å jag å min pojkvän 47 försöker få barn ihop.

Här på första testet ser det positivt ut lika nr 2 har pratat med en barnmorska på doktor.se som oxå sa så... Fattar ingenting.. Hoppas det är för tidigt bara. Vill ha så gärna ha ett kärleks barn?

Håller med, det första ser ju ut att vara positivt. Var i cykeln är du?
  • Pandy13
    wimi skrev 2021-09-29 18:14:37 följande:

Mitt svaga plus blev till blod. Med smärta och klumpar. Just nu känns det som man inte ens orkar försöka igen , för det tär så på psyket. Men längtan efter bebis är så stor .

Äsch :( Förstår att det känns så! Men hoppas du samlar ny kraft att försöka igen!
  • Anonym (Babymakeing)

Här på första testet ser det positivt ut lika nr 2 har pratat med en barnmorska på doktor.se som oxå sa så... Fattar ingenting.. Hoppas det är för tidigt bara. Vill ha så gärna ha ett kärleks barn?

Tycker de två första ser ut att ha tveksamma torkstreck? Hela pluset ska väl vara synligt och streckar lika tjocka? Och det digitala är felaktigt utfört eller trasigt. Får du ordentligt med kiss på uppsugningsdelen eller vad det heter? Kan bli så om testet är för torrt har jag hört.

Hoppas ni får ert efterlängtade plus snart. Kanske redan imorgon? :)
  • mamma8212
    lottizm skrev 2021-09-29 15:42:48 följande:

Skönt med en tid iallafall! Jag påbörjade utredning förra veckan och ska göra nästa steg när nästa mens kommer. Kände mig så hoppfull efter första besöket men idag när det blev uppenbart att sjunde försöket inte heller lyckades så är jag så otroligt besviken och ledsen ändå, och nervös för provsvaren? men men, det är ett steg i någon riktning iallafall, hellre det än att bara fortsätta vänta och försöka. Håller tummarna för dig!

Ja, det är skönt att ändå få kollat saker, samtidigt vet jag inte om jag vill ha svaret. Något är det, eftersom jag har haft så lätt att bli gravid innan. Och hur långt är vi villiga att gå? Vissa dagar vill jag så mycket, medan jag andra dagar känner mig nöjd och för gammal...

Något helt annat men har du barn född 2010? Jag känner igen ditt namn.. undrar om vi inte har hängt i samma tråd då också :)
  • lottizm
    mamma8212 skrev 2021-09-30 15:25:29 följande:

Ja, det är skönt att ändå få kollat saker, samtidigt vet jag inte om jag vill ha svaret. Något är det, eftersom jag har haft så lätt att bli gravid innan. Och hur långt är vi villiga att gå? Vissa dagar vill jag så mycket, medan jag andra dagar känner mig nöjd och för gammal...

Något helt annat men har du barn född 2010? Jag känner igen ditt namn.. undrar om vi inte har hängt i samma tråd då också :)

Samma här, det var lätt för 10-15 år sen men uppenbarligen inte längre.

Jaså haha, ja son nr 2 är född 2010, jag har inte varit här inne sen dess. Nu blir jag nyfiken, vi är ju i samma syskon-grupp också :)
  • mamma8212
    lottizm skrev 2021-09-30 16:11:40 följande:

Samma här, det var lätt för 10-15 år sen men uppenbarligen inte längre.

Jaså haha, ja son nr 2 är född 2010, jag har inte varit här inne sen dess. Nu blir jag nyfiken, vi är ju i samma syskon-grupp också :)

Nej, inte jag heller. Eller jo, en liten sväng 2017 när jag väntade lillebror men inte annars. Kommer inte ihåg vad jag hade för nick ens, haha.. Men jag är nästan säker. När hade du bf 2010? Jag hade i mars, men fick i januari. Tvillingar.
  • Pandy13

Hur har det gått för dig?
  • Anonym (Längtan)

hej på er.
     blev lite tyst från mig men livet kom emellan... hatar denna årstid då mina små är inget annat än sjuka mm. men hur är det med alla?? har inte läst ikapp.

här vet jag inte redigt. vet inte alls när jag ska ha bim. tog ju ut min spiral den 3e september.  hade blödning 6 och 7 september som jag trodde va mens men va jaq förstår så är det pga uttag av spiralen så jag står på noll med tanke på läget av när bim ska vara. använde mig av ägglossnings test clearblue lila men fick bara blinkande gubbar tills jag gav upp. men nu står jag här med rätt ont i brösten illamående till och från. har testat med gravtest testa tidigt igår va de totalt blankt men idag kan man tyda  väldigt väldigt svagt knappt man ser så ropar inte högt än. mensen får gärna komma så man kan i fall har mer koll än va denna gång, men vi får helt enkelt se om ett par dagar om testen blir starkare ska testa med digitalt om ett par dagar.

blev visst ett långt inlägg från mig. SkrattandeHjärta

• lottizm
    mamma8212 skrev 2021-10-02 16:16:53 följande:

Nej, inte jag heller. Eller jo, en liten sväng 2017 när jag väntade lillebror men inte annars. Kommer inte ihåg vad jag hade för nick ens, haha.. Men jag är nästan säker. När hade du bf 2010? Jag hade i mars, men fick i januari. Tvillingar.

Jag hade också bf i mars -10 så det stämmer ju då :) sonen föddes 28/2. Är det försök med barn nr 4 för dig nu då?
  • mamma8212
    lottizm skrev 2021-10-03 13:57:35 följande:

Jag hade också bf i mars -10 så det stämmer ju då :) sonen föddes 28/2. Är det försök med barn nr 4 för dig nu då?

Ja jag tänkte väl det. Vilket minne jag har, haha..

Ja precis, barn nr 4. :) Fick en liten sladdis med min nuvarande man 2017 (hans första barn), och nu försöker vi med en till.. för dig?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida