• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (34)

Bim -6 imorgon funderar på att ta testa tidigt. Hur vanligt är det att det stämmer ?

• Anonym (Babymakeing)
    Anonym (34) skrev 2021-09-25 17:24:24 följande:

Bim -6 imorgon funderar på att ta testa tidigt. Hur vanligt är det att det stämmer ?

Beror nog mer på hur lång lutealfas man har. Jag som har kort fas skulle inte kunna testa 6 dagar innan bim för då har ägget inte ens hunnit fästa än. Ju längre lutealfas ju mer troligt att det visar rätt på bim-6
  • Anonym (34)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-09-25 20:02:20 följande:

Beror nog mer på hur lång lutealfas man har. Jag som har kort fas skulle inte kunna testa 6 dagar innan bim för då har ägget inte ens hunnit fästa än. Ju längre lutealfas ju mer troligt att det visar rätt på bim-6

Den är 14 dagar. Menar du att du har kortare?
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (34) skrev 2021-09-25 20:19:33 följande:

Den är 14 dagar. Menar du att du har kortare?

Ja min är kortare.
  • wimi

Jag testade på typ -6 bara för att jag hade så många tester hemma. Givetvis negativt . Jag har aldrig några symptom innan mens. Bara lite molvärk ..så att brösten beter sig så här är väldigt konstigt. Förra månaden var det lite känningar i ena bröstet. Då trodde jag faktiskt jag var gravid eftersom det inte är vanligt att jag får det innan mens... men då kom mensen en dag för tidigt. Som för att hånas!

• Pandy13
    Anonym (..) skrev 2021-09-25 15:38:12 följande:

Vet precis hur det är.. Jag hade Bim för några dagar sedan och fick en lite brun flytning igår och var helt säker på att det skulle sätta igång men inget har hänt ännu. Hoppas men jag tror tyvärr att jag kommer få mens. Dom symptomen jag har är ont i brösten, svullna bröst, mensvärk(som nu avtagit men hade dom i några dagar), dåligt humör. Jag vågar inte testa mig, om jag inte fått mens på en vecka då testar jag.

Fast varför dra ut på det? Är väl skönare att får veta oavsett svar?
  • Anonym (..)
    Pandy13 skrev 2021-09-25 23:59:05 följande:
    Fast varför dra ut på det? Är väl skönare att får veta oavsett svar?
    När jag testat dom senaste gångerna har jag fått mens samma dag. Dessutom är jag rädd att det inte ska synas än, har läst att man helst ska vänta någon vecka.
  • Pandy13
    Anonym (..) skrev 2021-09-26 01:26:29 följande:

När jag testat dom senaste gångerna har jag fått mens samma dag. Dessutom är jag rädd att det inte ska synas än, har läst att man helst ska vänta någon vecka.

Vänta någon vecka efter bim? Alla tester är väl från minst bim, många känner ju tidigare. Sen finns det såklart de som får positivt väldigt sent. Men om du testa o sen får mens så har du ju fått svar. Tror även mensen kan vara lite sen för att man är så spänd, alltså kommer den när man fått ett negativt test. Men du testar såklart när du vill!
  • Anonym (34)

Bim -6 idag, äl + 7 negativt testa tidigt från tent

Blev nere det är mitt femte försök nu

• wimi
    Anonym (34) skrev 2021-09-26 11:06:45 följande:

Bim -6 idag, äl + 7 negativt testa tidigt från tent

Blev nere det är mitt femte försök nu

Det är ju tidigt att testa. Helst ska man ju vänta till dagen du ska ha mens..men jag är likadan och testar tidigt. Vara för att väntan är så seg.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida