Inlägg från: Wave Mother |Visa alla inlägg
  • Wave Mother

För oss 35+ som försöker bli gravida

Tänkte också gå med i gruppen, om det är okej! 

Jag är 37 och min man och jag försöker få vårt första barn. Plussade nästan direkt jag hade slutat med p-piller i våras, men det ledde tyvärr till MA i juli. Har just fått min andra mens efter MA:t så deppar lite idag, men hoppas på bättre lycka de närmsta månaderna. 

• Wave Mother
    nomina skrev 2021-09-17 16:09:00 följande:
    Så tråkigt att du fick missfall, mår du ok? Jag var så otroligt ledsen i flera månader efter.

Kanske vi följs åt, vi ska börja försöka för bebis nu också!
    Ja, det var väldigt ledsamt. Och ledsamt att höra att du också gått igenom det. Det var relativt nyss för mig, i slutet av juli. Jag har nog hämtat mig hyfsat på så sätt att jag inte tänker på det hela tiden och har slutat sörja akut, men samtidigt är jag rätt så upptagen av att försöka bli gravid på nytt, så jag kan nog inte säga att psyket är helt tillbaka. Men jag är inte så deppig och har fått tillbaka det mesta av orken, så det är i alla fall positivt. 

Det vore jättekul om vi får följas åt i tråden :) 

Har du återhämtat dig nu, eller är det fortfarande tungt?

• Wave Mother
    nomina skrev 2021-09-17 22:42:51 följande:
    Det var många år sedan med ett ex och det känns inte tungt längre. Dock var jag och svägerskan gravida samtidigt och när jag träffar min brorsson kan jag tänka på att den lille skulle varit så stor nu. Det var inte planerat och vi försökte inte igen, han var även ganska oförstående och frågade dagen efter missfallet varför jag grät...

Jag och nuvarande har varit ihop i 6 år och först nu ska vi försöka bilda vår egna familj, den enda och bästa pappan jag kan tänka mig till våra barn!
    Aha, okej, det låter som att det var tungt. Men skönt att du kunnat lägga det bakom dig och träffat en mer förstående partner, och vad kul att ni ska försöka med bebis nu! Vi har lite liknande situation verkar det som; jag och min man har varit ihop i åtta år började prata om barn nu i år :) 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida