• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Hur tidigt upplever ni att ÄL-sekretet kommer vanligtvis? 

jag tyckte mig se det idag när jag torkade mig men är bara på CD9 och det känns tidigt. Tog ett CB rosa men negativt och tittar jag på stickan är strecket synligt men svagt. 

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-11 07:30:41 följande:

Det lustiga är att man brukar känna på sig sånt. 

Jag tror inte det gått vägen här heller, magkänslan säger det iaf. Men från igår så har mitt molande i magen tilltagit det kan vara förberedelser inför mensen, eller så är det något annat som boar in sig 🥰 

Molandet när man är gravid är ju speciellt, har inget sånt nu. Så spännande om ditt molande betyder nåt🥰
  • Alvedon83
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-08-11 07:49:32 följande:

jag tyckte mig se det idag när jag torkade mig men är bara på CD9 och det känns tidigt. Tog ett CB rosa men negativt och tittar jag på stickan är strecket synligt men svagt. 

För mig brukar det komma på cd 11
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-08-11 08:19:36 följande:
    Molandet när man är gravid är ju speciellt, har inget sånt nu. Så spännande om ditt molande betyder nåt🥰
    Ja det är ju det, men jag vet inte har blivit lurad av kroppen förr. 
  • Lojsan DN

Vanligtvis så ?ska? man få fertilt sekret ca 6 dagar innan ÄL. Så när du börjar märka av ew (äggvita) så är det nära. 
  • CarolintheQ

Hur hade ni tolkat detta? Jag och min sambo försöker och just nu pricka vi in allt i tid. Fick som en nidblödning igår eftermiddag,hade tagit ett cb testa ultratidigt test på morgonen som gav positivt resultat efter ca 1h men det digitala som jag tog i morse sa negativt(kissade på stickan efter mitt andra toabesök här på förmiddagen) Ska ha mens på torsdag- fredag. Bör ja vänta eller kan ja redan nu utesluta en graviditet? Har inga symptomer heller. Vet att sist ja vart gravid (för ca 3-4 år sedan som slutade i missfall) så visade det spöktest 3 dagar innan beräknad mens och jätte svagt positivt dagen efter beräknad mens. vad hade ni gjort?
  • Alvedon83
    CarolintheQ skrev 2024-08-11 10:37:46 följande:
    Hur hade ni tolkat detta? Jag och min sambo försöker och just nu pricka vi in allt i tid. Fick som en nidblödning igår eftermiddag,hade tagit ett cb testa ultratidigt test på morgonen som gav positivt resultat efter ca 1h men det digitala som jag tog i morse sa negativt(kissade på stickan efter mitt andra toabesök här på förmiddagen) Ska ha mens på torsdag- fredag. Bör ja vänta eller kan ja redan nu utesluta en graviditet? Har inga symptomer heller. Vet att sist ja vart gravid (för ca 3-4 år sedan som slutade i missfall) så visade det spöktest 3 dagar innan beräknad mens och jätte svagt positivt dagen efter beräknad mens. vad hade ni gjort?
    Cb ger alltid torkstreck efter utgången tid, betyder inget tyvärr. 
  • EJT

Jag tycker att mitt ÄL-sekret kommer allt mellan 4-7 dagar innan ÄL, lite olika från cykel till cykel.. 
  • EJT
    CarolintheQ skrev 2024-08-11 10:37:46 följande:
    Ja, CB ger alltid torkstreck som ovan skrev. Jag skulle säga vänta ett par dagar och ta ett nytt ultratidigt test då, med morgonliss. Du är ganska många dagar från BIM. 
  • EJT

ÄL+7. Så seg väntan de här dagarna. Tempen fortsatt lite uppåt. Det är ju inte förrän dagarna framåt som man kan gå runt och inbilla sig alla möjliga symtom. 😉 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida