Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-08-09 11:31:51 följande:
Första barnet född 2021 tog tre försök bara.
Nu tog det sig inte de första 6 månaderna. sedan fick jag ett pluss i februari. blev utomkveds, upptäcktes i v 6
Andra gången det tog sig var i April. Och det blev missfall i v 9. Nu har det gått två cykler sedan det missfallet utan plus. Idag ska jag göra äggledarspolning hos Livio där vi gör vår utredning. Än så länge har de inte hittat några fel hos oss.
Oj, vad lika våra resor varit! Ganska exakt, både tiden det tog med första och sen våra graviditeter och missfall samma månader i år. De har misstänkt utomkveds på båda mina missfall också, men som kroppen stött ut själv.
Gör ni utredning privat alltså, tänker ni kring IVF? Vi tänkte nog ta kontakt med privat klinik för IVF nu under hösten.
Äggledarspolning frågade jag gynkliniken om senast, men enligt dem så är det ingen mening att göra spolning av äggledarna eftersom det går för spermierna att ta sig igenom äggledarna (då jag ju varit gravid). Jag kan ju inget så köpte förklaringen. Hur har Livio resonerat? Jag tänker samtidigt att om de misstänkt att ägget fäst tokigt två ggr på min så kanske passagen ändå inte är så fri...