• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83
    Alvedon83 skrev 2024-08-08 07:42:38 följande:
    Går det att upptäcka tidig graviditet med äl-tester? 
    Låter ju jättespännande, kanske jag också ska testa fast jag har bara cb digitala hemma. Här är i allafall dagen graf.
  • Anonym (Hm)
    Vad jag förstått kan lh test plocka upp hcg MEN det är inte heller ovanligt att få ökad styrka på lh test innan mens heller. Annars hade man kunnat använda dem istället för graviditetstelt, men det är väldigt osäkert. Hade inte slösat dyra digitala, men har man billiga trekronorstest så gör det varken till eller ifrån kanske 🤷?♀️
  • Alvedon83

Anonym (Hm)

Intressant men tror inte jag kommer prova, behöver inte fler grejer att kontrollera och överanalysera😅

• Anonym (Hm)
    Alvedon83 skrev 2024-08-08 08:03:25 följande:

Anonym (Hm)

Intressant men tror inte jag kommer prova, behöver inte fler grejer att kontrollera och överanalysera😅

Ne det gör man så gärna ändå över allt 😂 Tror det är risk att få upp falska förhoppningar genom att ta lh test, men klart det är spännande 🤩
  • Lojsan DN

Man kan aldrig använda det som ett g-test, men blir du gravid så ökar också östrogenet och därför kan du få positiva LH test. Jag har fått positiva så många gånger i samband med mens, så jag vet att man absolut inte kan gå efter det. Men nu hade jag en sån ökning typ mitt i cykeln så jag blev lite fundersam haha. 

Det kan ju också vara en tillfällighet 😄 
    Min kropp är lite oberäknelig då och då, men tror inte det är något. Har använt Premom stickor, lite billigare en de du har. 

Din graf, så hög och fin 😃 
    Det är ju nu det händer grejer i kroppen med. 

• EFW

Intressanta grafer tjejer 😍 
    Håller tummarna stenhårt för er!! ❤️

• EFW
    Anonym (AO) skrev 2024-08-07 13:19:50 följande:

köpte ett digitalt!! :)

Grattis!! ❤️
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-08 08:27:11 följande:

Man kan aldrig använda det som ett g-test, men blir du gravid så ökar också östrogenet och därför kan du få positiva LH test. Jag har fått positiva så många gånger i samband med mens, så jag vet att man absolut inte kan gå efter det. Men nu hade jag en sån ökning typ mitt i cykeln så jag blev lite fundersam haha. 

Det kan ju också vara en tillfällighet 😄 
    Min kropp är lite oberäknelig då och då, men tror inte det är något. Har använt Premom stickor, lite billigare en de du har. 

Din graf, så hög och fin 😃 
    Det är ju nu det händer grejer i kroppen med. 

Har du tagit nåt äl-test idag? Blir det grav-test imorrn? 😊
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-08-08 11:50:23 följande:
    Har du tagit nåt äl-test idag? Blir det grav-test imorrn? 😊

Ja jag tog ett med första kisset, det var svagare i dag. Man ska ju iof ta mitt på dagen, kanske gör det sen vi får se. 

Jag vet inte om jag ska vänta till lördag innan jag tar ett test. När ska du börja? 😃

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-08 11:57:37 följande:

Ja jag tog ett med första kisset, det var svagare i dag. Man ska ju iof ta mitt på dagen, kanske gör det sen vi får se. 

Jag vet inte om jag ska vänta till lördag innan jag tar ett test. När ska du börja? 😃

Jag har bara tre tidiga stickor så ska försöka vänta tills äl + 10 men kommer säkert börja äl +8😅
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida