• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • viplanerar3an
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-08-04 20:15:34 följande:

Ok. Ny Cykel, nya tag. 
    Äggledarspolning på fredag, CD7, det borde ligga ganska perfekt i tiden. Hoppas att man inte upptäcker något konstigt. Och håller tummarna för att det eventuellt kan hjälpa oss. Jag har läst ett par solskenshistorier 😇

Håller tummarna att det hjälper 🤞🏻
  • viplanerar3an

En dipp? det menas med att ÄL inte skett va? 

kanske kan trösta mig med att jag vaknat upp ett par gånger i natt så tempen kanske inte är helt överens 😅

• Alvedon83
    viplanerar3an skrev 2024-08-05 07:12:54 följande:

kanske kan trösta mig med att jag vaknat upp ett par gånger i natt så tempen kanske inte är helt överens 😅

Det kan bero på att du mäter olika tider
  • Alvedon83

Nu placerade FF ut min äl på cd14, det stämmer nog ganska bra men jag tror nog att äl var på cd15. Men jag undrar varför tempen är så låg den här gången? Inget rejält skutt upp och lägre coverline? Ajja bara väntan kvar nu då👍😊
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-08-05 07:52:09 följande:

Nu placerade FF ut min äl på cd14, det stämmer nog ganska bra men jag tror nog att äl var på cd15. Men jag undrar varför tempen är så låg den här gången? Inget rejält skutt upp och lägre coverline? Ajja bara väntan kvar nu då👍😊

Du kan ha en mjukstart bara och sen kanske det hoppar upp och skjuter i höjden. Det har hänt för mig några gånger vet jag. Men det märker du kanske mer mot slutet sen om du märker att mensen är en dag sen tex  😊

Skönt att ÄL är bekräftad iaf nu bara väntan som är tråkig. 

Här är min i dag. 

• Lojsan DN
    viplanerar3an skrev 2024-08-05 07:12:54 följande:

Som Alvedon skriver så har du tagit tempen tidigare vissa dagar, därför stämmer inte grafen riktigt. 

Om du har en fast tid du ska mäta varje morgon så kan du räkna om tempen så kommer det se bättre ut. 

https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php#google_vignette

• viplanerar3an
    Alvedon83 skrev 2024-08-05 07:40:38 följande:
    Det kan bero på att du mäter olika tider
    Lojsan DN skrev 2024-08-05 09:40:32 följande:

Som Alvedon skriver så har du tagit tempen tidigare vissa dagar, därför stämmer inte grafen riktigt. 

Om du har en fast tid du ska mäta varje morgon så kan du räkna om tempen så kommer det se bättre ut. 

https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php#google_vignette

Men ja just de! fan då.. måste bli bättre på å mäta samma tid helt enkelt. 😂 
  • viplanerar3an

Kan man säga tempen på denna cykeln är ?förstörd? eftersom jag råkat mäta olika tidpunkter? Eller kan man ?stabilisera? upp den på något vis? Eller bara vänta ut tills BIM? 

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-05 09:38:02 följande:

Du kan ha en mjukstart bara och sen kanske det hoppar upp och skjuter i höjden. Det har hänt för mig några gånger vet jag. Men det märker du kanske mer mot slutet sen om du märker att mensen är en dag sen tex  😊

Skönt att ÄL är bekräftad iaf nu bara väntan som är tråkig. 

Här är min i dag. 

Bra höjning har du fått😊👍 den långa väntan är seg och när bim närmar sig så är min semester slut😭
  • Lojsan DN
    viplanerar3an skrev 2024-08-05 11:15:27 följande:

Kan man säga tempen på denna cykeln är ?förstörd? eftersom jag råkat mäta olika tidpunkter? Eller kan man ?stabilisera? upp den på något vis? Eller bara vänta ut tills BIM? 

Jag skickade med en länk som du kan gå in på och räkna om dina tidiga temperaturer. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida