• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-03 09:20:55 följande:

Härligt! Nu håller jag tummarna 

Håller tummarna för dig med👍 Jag tror vi försöker året ut sen kanske det är dags att ge upp🤔
  • viplanerar3an

idag fick jag äntligen en smiley på mitt ägglossningatest. 

såhär ser min graf ut. idag steg min temp, men den borde väl sjunka Mer då jag fick positivt ägglossningstest?  Och i morgon isåfall stiga? Eller är jag helt ute ä cyklar? 😅😅 

• pandarinen

Nä jag orkar inte tenpa. Det skulle bli ytterligare ett moment och dessutom bör man väl göra det vid samma tidpunkt varje morgon och jag jobbar oregelbundna tider osv
    Min kropp har känt av äl hela dagen men lugnat ner sig nu. Vi fick till det ikväll iallafall. Så får vi se när mensen dyker upp om 10 eller  14 dagar. Mycket märkligt att känna av äl så här sent efter glad gubbe.

Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-08-03 08:47:31 följande:
    Samma för mig! Förstår inte riktigt heller.
    Positiva ÄL test 25/7, kände av ÄL riktigt 29/7..
    men har börjat tempa nu med NC, så man verkligen ska veta när det sker. Gör du det?
  • pandarinen

Känner så väl igen mig. jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag kör året ut men sen har jag inte kunnat sluta, för det är som ni säger allt går i varannan vecka intervallet. Ägglossning, mens, osv.
    livmodern skriker varje månad att bli gravid. å nu har det blivit en grej att ha sex vid ägglossning :)
    men jag har bestämt mig nu att köra på året ut ev januari också. Sen ger jag upp. Så ett halvår till. 
    jag har mer eller mindre ställt in mig mentalt på att vara en lycklig enbarns förälder. och sonen verkar tack och lov vara nöjd. Han gillar bebisar men har inte frågat en enda gång om syskon. Det hade nog varit värre för mig om han gjorde det. 

jag har nog frågat tidigare men hur länge har ni andra försökt? 

Lojsan DN skrev 2024-08-03 09:04:15 följande:

Jag vet inte hur man slutar, hade jag vetat det så skulle jag inte vara här inne tex 😄 
    Min livmoder säger att den vill fortplanta sig, min psyke säger nja, kroppen skriker NEJ!
    Blir det så blir det, den inställningen har jag sen länge. 

Men här är dagens temp iaf, inget spännande men skickar med den ändå. 

Har din temp gått upp i dag? 😃

• pandarinen
    Alvedon83 skrev 2024-08-03 09:48:41 följande:
    Jag undrar om inte cb äl-test är väldigt känsliga och ger utslag jättetidigt?
    Kanske är det så, tur att man känner på att något är på gång då. Tänk om vi har haft sex för tidigt i alla år? jag tycker det känns som att jag fått älölänning ungerfär 2 dygn efter glad gubbe men den här gången blev det fyra dagar innan. Men tänk om det inte är ägget som släpper, det brukar ömma på ena sidan, å hålla på ett dugn följt av några dagar minnande värk.
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    pandarinen skrev 2024-08-03 21:55:50 följande:
    Kanske är det så, tur att man känner på att något är på gång då. Tänk om vi har haft sex för tidigt i alla år? jag tycker det känns som att jag fått älölänning ungerfär 2 dygn efter glad gubbe men den här gången blev det fyra dagar innan. Men tänk om det inte är ägget som släpper, det brukar ömma på ena sidan, å hålla på ett dugn följt av några dagar minnande värk.

för mig brukar glad gubbe matcha ganska bra med tempoökningen som normalt sett kommer morgonen efter. Men det är säkert individuellt hur långt man har mellan mellan LH-ökning och att ägget faktiskt släpper 

• Alvedon83
    pandarinen skrev 2024-08-03 21:55:50 följande:
    Jag har upptäckt att tar jag cb på morgonen visar den rimligt positivt i förhållande till tempen men tar jag mitt på dagen ger den utslag flera dagar innan äl. Och man kan ju inte veta om det är molvärk pga ägget som släpper eller om det svullnad inför eller efter äl. 
  • Alvedon83
    viplanerar3an skrev 2024-08-03 19:42:35 följande:

idag fick jag äntligen en smiley på mitt ägglossningatest. 

såhär ser min graf ut. idag steg min temp, men den borde väl sjunka Mer då jag fick positivt ägglossningstest?  Och i morgon isåfall stiga? Eller är jag helt ute ä cyklar? 😅😅 

Ser ut som äl redan varit, hur blev tempen idag?😊
  • Alvedon83

Blygsam tempökning den här gången, undra vad det kan bero på? Hur som haver så är det fertila sekretet borta och jag har börjat få ont i brösten, så är rätt säker på att äl är över och förbi. Hur ser din graf ut Lojsan?
  • Alvedon83
    Alvedon83 skrev 2024-08-04 08:14:37 följande:
    Blygsam tempökning den här gången, undra vad det kan bero på? Hur som haver så är det fertila sekretet borta och jag har börjat få ont i brösten, så är rätt säker på att äl är över och förbi. Hur ser din graf ut Lojsan?
    Jag är dock lite osäker på tempen cd 15 då jag tog den en timme för tidigt och sen tog om efter att ha sovit en stund till. Om jag skriver in första mätningen ser grafen ut så här.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida