• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Nexis

Hej! Hänger gärna på här. Har nyligen plussat för första gången nånsin efter vårt första IVF-försök, vi har försökt i drygt 3 år. Känns fortfarande väldigt overkligt! BF ca 12/3 (är inte hundra på hur man ska räkna när man gjort IVF).

• Jez20
    Nexis skrev 2021-07-04 11:46:24 följande:

Hej! Hänger gärna på här. Har nyligen plussat för första gången nånsin efter vårt första IVF-försök, vi har försökt i drygt 3 år. Känns fortfarande väldigt overkligt! BF ca 12/3 (är inte hundra på hur man ska räkna när man gjort IVF).

Hej! Det är exakt som mig då :) också 3 års kämpande och pluss för första gången efter första IVF! Grattis!! <3
  • Emmalucy
    Jez20 skrev 2021-07-04 09:27:42 följande:

Hur går det för alla? :) hur mår ni? <3

Hej! Såg att ni plussade från IVF, stort stort grattis! :) jag har också kämpat att bli gravid, var under min andra utredning (första för några år sen med exet) och fick progesteron... tydligen allt jag behövde :)

Extra stort grattis! Det är en lång lång resa tills man börjar IVF, vilken lättnad att alla kämpande funkade tillslut :)

Jag undrar om vi inte ska skapa en lista där folk kan lägga till sig själv, så vi har lite bättre koll över alla BF datum? Vad tycker ni andra?

Själv har jag precis nått äl+14 idag, men det är BIM + 3 pga kort LP. Har plussat sedan äl+9 så det käns som en evighetsväntan redan :D testade första digital idag och fick 2-3 på veckoindikatorn, så jag börjar våga hoppas nu efter oändligt många kemiska mf i baggaget. Har aldrig kommit till 4+0 så det börjar kännas på riktigt nu :) hur mår ni andra?
  • Nexis
    Jez20 skrev 2021-07-04 11:55:08 följande:

Hej! Det är exakt som mig då :) också 3 års kämpande och pluss för första gången efter första IVF! Grattis!! <3

Åh vad roligt, stort grattis! :) Känner du av några symptom än, utöver de som blir av progesteronet?
    Emmalucy skrev 2021-07-04 12:00:31 följande:

Hej! Såg att ni plussade från IVF, stort stort grattis! :) jag har också kämpat att bli gravid, var under min andra utredning (första för några år sen med exet) och fick progesteron... tydligen allt jag behövde :)Extra stort grattis! Det är en lång lång resa tills man börjar IVF, vilken lättnad att alla kämpande funkade tillslut :)

Jag undrar om vi inte ska skapa en lista där folk kan lägga till sig själv, så vi har lite bättre koll över alla BF datum? Vad tycker ni andra?

Själv har jag precis nått äl+14 idag, men det är BIM + 3 pga kort LP. Har plussat sedan äl+9 så det käns som en evighetsväntan redan :D testade första digital idag och fick 2-3 på veckoindikatorn, så jag börjar våga hoppas nu efter oändligt många kemiska mf i baggaget. Har aldrig kommit till 4+0 så det börjar kännas på riktigt nu :) hur mår ni andra?

Ja, tiden går verkligen långsamt när man väntar. Håller tummarna att det går vägen för dig denna gången! :)
  • Jez20
    Nexis skrev 2021-07-04 12:40:07 följande:

Åh vad roligt, stort grattis! :) Känner du av några symptom än, utöver de som blir av progesteronet?Ja, tiden går verkligen långsamt när man väntar. Håller tummarna att det går vägen för dig denna gången! :)

Nä jag slutade ta progesteronet i onsdags på TD så nu börjar det väl sakta men säkert gå ur kroppen! Ingen mer uppblåst mage! Halleluja ^^ har dock fortfarande ont i brösten! Tror inte de riktiga symptomen har kommit igång än! Själv då?
  • Nexis
    Jez20 skrev 2021-07-04 13:08:25 följande:

Nä jag slutade ta progesteronet i onsdags på TD så nu börjar det väl sakta men säkert gå ur kroppen! Ingen mer uppblåst mage! Halleluja ^^ har dock fortfarande ont i brösten! Tror inte de riktiga symptomen har kommit igång än! Själv då?

Okej, skönt! :) Jag hade TD i torsdags men skulle trappa ner så har två-tre dagar kvar innan jag slutar helt, så ev symptom beror nog på det än. Ser oerhört mycket fram emot att slippa ta dem!
  • hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-07-04 09:27:42 följande:

Hur går det för alla? :) hur mår ni? <3

Jätte bra. Känner inget alls typ. Förutom öm i brösten och lite växtvärk.

Längtar tills man är lite mer gravid. Den här tiden är så seg.
  • hurtänktedunu

Grattis så himla kul. Och så spännande.
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-04 12:00:31 följande:

Hej! Såg att ni plussade från IVF, stort stort grattis! :) jag har också kämpat att bli gravid, var under min andra utredning (första för några år sen med exet) och fick progesteron... tydligen allt jag behövde :)Extra stort grattis! Det är en lång lång resa tills man börjar IVF, vilken lättnad att alla kämpande funkade tillslut :)

Hoppas det går vägen den här gången. Låter ju lovande.

Jag mår alldeles för bra. Ont i brösten och växtvärk.

Hur mår du?

Ja en lista låter ju bra. Jag kan starta en så kan man ju kopier och fylla på.
Svar på tråden BF Mars 2022