jessican88 skrev 2021-06-22 11:37:27 följande:
Jag och sambon har en son på 3,5 år. Min sambo har alltid, och så även i år, bara tagit två veckors semester på sommaren. Resten av sin semester tar han ut när han själv ska åka på jaktresor.
Det här sårar och gör mig så ledsen. Önskar att han kunde prioritera att ta semester på sommaren för att vår son ska kunna få ett långt härligt sommarlov. Men nu är det jag som får pussla ihop det med mina semesterdagar och föräldraledighet för att få till veckorna på sommaren. Han tycker att sonen "har det ju så bra på förskolan". Han vet hur jag känner men det gör ingen skillnad. Hur hade ni känt och gjort kring detta?
Om han vet hur du känner och ändå inte bryr sig så skulle jag ge samma tillbaka för att markera.
Berätta att du också bara tänker ta två veckor nu i sommar och istället lägga resterande veckor på tjejresor med dina kompisar. Prata glatt om dina planer på drinkar, spabehandlingar och hotellfrukostar. Om din man ifrågasätter säger du bara att han har sina jaktresor som är hans avkoppling och då har du dina tjejresor för avkoppling.
Om han frågar hur det blir med ert barn ser du bara frågande ut. Ja? Han får gå på förskolan? Och när jag är på resa får du sköta honom och hemmet, precis som jag gör när du är på resa. Vad är det du undrar över? Han mår ju så himla bra på förskolan.