Mimosa86 skrev 2021-06-23 17:23:03 följande:
Tror det är ganska få män som ångrar sin barn och få män som vill leva utan barn. Däremot finns det nog många män som vill ha och äta kakan. Rättigheter men inte skyldigheter. Jaget framför laget (ja FÖRUTOM jaktlaget då)
Läs gärna en gång till vad jag skriver innan du väljer att citera.
Har jag någonsin skrivit att det skulle vara många män som ångrar sitt/sina barn?
Ärligt talat tror jag inte att någon enda man jag någonsin träffat har ångrat sina barn.
Men många män ville inte har barn, om de hade fått välja helt fritt utan villkor och helt utan påverkan, så hade många valt att inte skaffa barn.
De allra flesta män har åtminstone inte lika stark drivkraft, inte lika stark egen vilja, är inte lika motiverade att skaffa och sedan ta hand om barn.
Därför blir utfallet inte så bra, åtminstone blir inte utfallet det som många kvinnor i allmänhet drömmer om.
Det finns rätt många exempel på naiva kvinnor som har drömmar om att skaffa barn, sådana rosaskimrande drömmar som nästan helt saknar förankring i verkligheten.
Hos många kvinnor finns generellt åtminstone lite av sådana drömmar och hos rätt många finns drömmar som är inget annat än just rosaskimrande drömmar. Verkligheten verkar inte ens existera innan man snart står mitt uppe i den, och då har man självfallet svårt att acceptera det där hemska och tidigare helt okända verkliga livet.
"Men vart tog dom där rosa och underbara drömmarna vägen?"
Utan att tveka tycker jag det är bra, det är utmärkt för människosläktets överlevnad, att många kvinnor generellt har sådana nedärvda egenskaper att de ändå väljer att skaffa barn, trots att männen inte önskar det på samma sätt.
Så innan ni känner er påhoppade, innan ni citerar och skriver något i era indignerade känslor, notera då noga att jag skriver att det är utmärkt att kvinnor har så stark vilja, och har sådana egenskaper, så att de väljer att skaffa barn.