• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Attansbananattack
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-22 11:30:25 följande:

Min erfarenhet av cb early är spökstreck :( men om du klarar att hålla dig med att testa till på lördag morgon så ska du se en tydlig ökning på strecket om du är gravid :)

Ja jag ska testa lördag o se, detta streck kom ju precis när de gått 3 min, tänker de inte borde vara spök direkt, utan när tiden gått ut? Men jag väntar o ser, rfsu vanliga är blanka än ????
  • Fellewi

Hej!

Jag använde ägglossningstest och fick smiley 8-10 juli. Jag ska ha mens om två dagar, alltså 24e.

Jag testade med morgonurin idag, och jag kan ana ett svagt svagt streck med clearblue, men tänkte testa imorgon bitti igen.

Detta är 4e månaden att försöka få ett andra barn, hoppas hoppas!

• Attansbananattack
    Fellewi skrev 2021-07-22 13:16:37 följande:

Hej!

Jag använde ägglossningstest och fick smiley 8-10 juli. Jag ska ha mens om två dagar, alltså 24e.

Jag testade med morgonurin idag, och jag kan ana ett svagt svagt streck med clearblue, men tänkte testa imorgon bitti igen.

Håller tummarna!!
    Fellewi skrev 2021-07-22 13:16:37 följande:

Hej!

Håller tummarna för er!!
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    evelinagra1 skrev 2021-07-22 14:33:18 följande:

Är någon som vet om man kan ha ägglossning över en vecka efter positivt äl test?..

Absolut. Ett äl-test är mer en indikation på att det kommer att ske och oftast sker det inom 48h. Men sen kan det ju finna anledningar som gör att kroppen inte lyckas med äl och då händer det att den försöker igen. Det tillhör inte vanligheterna men visst är det möjligt att ha äl 1 vecka efter positivt äl-test.
  • evelinagra1
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-22 14:51:08 följande:

Absolut. Ett äl-test är mer en indikation på att det kommer att ske och oftast sker det inom 48h. Men sen kan det ju finna anledningar som gör att kroppen inte lyckas med äl och då händer det att den försöker igen. Det tillhör inte vanligheterna men visst är det möjligt att ha äl 1 vecka efter positivt äl-test.

Åå nej.. hoppas inte att det är så, jag tog ett gravtest förra fredagen som jag tyckte va positivt, det var ett svagt rosa streck och jag trodde att jag hade symtom då jag mådde väldigt illa. Sedan på lördagen fick jag som äl flytningar men bara under någon timma. Har inte fått några mer positiva test och hade BIM igår, har lite ont i mitt ena bröst men inget annat, känns väldigt sent om jag hade äl bara 5-6 dagar innan BIM men det kanske kan vara så ändå men isåfall har vi missat det helt.. nu har jag flytningar som är som lotion (Sorry för infon haha) vi får se hur detta slutar
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    evelinagra1 skrev 2021-07-22 15:10:46 följande:

Åå nej.. hoppas inte att det är så, jag tog ett gravtest förra fredagen som jag tyckte va positivt, det var ett svagt rosa streck och jag trodde att jag hade symtom då jag mådde väldigt illa. Sedan på lördagen fick jag som äl flytningar men bara under någon timma. Har inte fått några mer positiva test och hade BIM igår, har lite ont i mitt ena bröst men inget annat, känns väldigt sent om jag hade äl bara 5-6 dagar innan BIM men det kanske kan vara så ändå men isåfall har vi missat det helt.. nu har jag flytningar som är som lotion (Sorry för infon haha) vi får se hur detta slutar

När fick du positivt äl-test? :) Kanske bara är för tidigt än att se något. Jag fick positivt 3 dagar efter bim en gång så det är inte omöjligt att det tar lite tid bara innan det visar sig på test :)
  • evelinagra1
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-22 16:59:24 följande:

När fick du positivt äl-test? :) Kanske bara är för tidigt än att se något. Jag fick positivt 3 dagar efter bim en gång så det är inte omöjligt att det tar lite tid bara innan det visar sig på test :)

Fick positivt ägglossningstest 6/7, man kan ju hoppas att det är så!
  • Anonym (Ylva)

denna sommaren har varit hemsk och jag känner verkligen inte längre för att bli gravid. vet att det kanske bara är tillfälligt, att det blir bättre när jag börjar jobba igen. men just känslan att det bara känns så fel just nu äter upp mig.

för första gången vill jag inte få + på graviditetstest och samtidigt som jag känner denna känsla rycker det och ömmar i min livmoder som aldrig förr.

vill bara får ett negativt gravtest nu sen lägga ner detta ett tag tills allt känns bättre igen.. mannen skyller på semestern och att vi alla går varandra på nerverna, kanske ligger det något i det.

känns otacksamt att skriva detta men tror en del kan känna igen sig att allt inte känns så självklart alltid. självklart behåller jag barnet om det blir plus men.. allt känns bara upp och ned just nu.

gläds av att läsa era förhoppningar om ett plus iaf. får mig att påminnas om det positiva.

• Mammacitan

Hjälp tror ni detta kan vara ett plus eller är det ett spöckstreck!? Har inget Bim datum då jag fortfarande inte fått tillbaka mensen då jag ammar min son på 7 månader. Tog ett test då jag känt mig lite konstig och illamående några dagar :S Ett plus är så klart välkommmet men inte planerat då vi också har en tvååring här hemma..

Svar på tråden BIM JULI