BIM JULI
Ska vi följas åt?
Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.
Nu hoppas vi på ett plus!
Ska vi följas åt?
Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.
Nu hoppas vi på ett plus!
Alltså hur kan det bli såhär? Testet där man ser ett streck är i fredags och testet man inte ser är idag?
Har testat med ägglossningsstickor i en vecka. Trodde jag skulle ha ägglossning den 12 eller 13 juli men det har varit svagt hela tiden fram tills idag! Två lika starka streck på stickan och faktiskt lite äggvitesekret igår. Lyckans ost som fick till det i morse på semestern under smygande viskningar på hotellrummets badrum utan lås! Barnen sov i bäddsoffan sidanom vår säng så inte så lätt att vara diskret mer än att försöka stänga in sig i badrummet! Hahaha! Idag åker vi hem från Spanien så vi hinner nog med lite mer mys innan det är försent.
Min BIM skulle ju vara den 26/7 men nu vet jag inte?
Spännande detta. Återkommer om 12-14 dagar med uppdatering. Gladsmiley.
Gick inte för oss denna gången heller. Tar bort mig från listan.
Stort grattis till er som plussat!!! :D
1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)
2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)
4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT
5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)
6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)
6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3
6/7 Inorina, 32 år (3e försöket, 1a barnet) PLUSSAT
7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7
8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)
9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 6/7!
9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT!
10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)
10/7 Frolis, 28 år, (3e försöket, 1:a barnet) PLUSSAT 8/7 <3
11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)
11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)
11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)
11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet
11/7 Anonym (E), 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet)
13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)
14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet) PLUSSAT!
15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)
16/7 Anonym (JG), 33 år, (2A, 3e barnet)
20/7 emphiz, 30 år (7:e försöket, 1 mf)
21/7 Sjp30, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)
22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)
22/7 Nótt, 32 år (första försöket, äl kan vara mellan 21-23/7)
23/7 Försökmednr2, 30 år (andra barnet, andra försöket)
24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)
24/7 Melle90, 30 år (2:a försöket, första sedan MA, 2:a barnet)
25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)
26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)
28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)
30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)
30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)
30/7 DrLavernius, 27år (4:e försöket, 1:a barnet)
31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)
31/7 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)
Har testat med ägglossningsstickor i en vecka. Trodde jag skulle ha ägglossning den 12 eller 13 juli men det har varit svagt hela tiden fram tills idag! Två lika starka streck på stickan och faktiskt lite äggvitesekret igår. Lyckans ost som fick till det i morse på semestern under smygande viskningar på hotellrummets badrum utan lås! Barnen sov i bäddsoffan sidanom vår säng så inte så lätt att vara diskret mer än att försöka stänga in sig i badrummet! Hahaha! Idag åker vi hem från Spanien så vi hinner nog med lite mer mys innan det är försent.
Tycker att strecket på det positiva testet ser tydligt rosa ut, det är då graviditet. Antingen beror det på en kemisk graviditet men det kan även vara att koncentrationen av hcg är väldigt känslig i början eftersom det är så låg nivå av hcg. Därför kan man innan BIM få varierande testresultat beroende på hur utspätt det är i urinen. Har man druckit mycket eller gått på toa ofta så blir det mindre koncentration av hcg i urinen.
Jolly74 skrev 2021-07-18 12:20:35 följande:
Stämde älen med appen?
Jag har inte använt någon app. Jag har bara räknat på hur många dagar jag har i cykeln vilket brukar vara 26. Om ägglossningen är 14 dagar före mens så borde den vara den ca den 12:e juli. Men då var det bara svaga streck på ägglossningsstickor, Testlagrets. Idag var det superstarkt. Så kanske är min cykel något längre denna månad, typ 28 dagar eller mer, eller så har jag bara vääääldigt sen ägglossning? Vi får se.
Hur vanligt är det med genombrottsblödningat? Aldrig haft det under mina graviditeter
Vaknade i morse av att jag blödde, helt säker på att tidigare test varit spökstreck men tog ändå nya.
Det röda (RFSU) tycker jag verkligen har färg på strecket. Tog ett likadant test igår som inte hade ett så tydligt streck.
Hoppas det bara är en genombrottsblödning, men känns ändå rätt kört just nu. Försöker fokusera på att jag åtminstone verkar ha fått mer regelbunden ägglossning senaste månaderna, och det nu bara är en tidsfråga innan vi lyckas.
Så himla frustrerad över blödningarna, vill veta vad som händer med kroppen. Jobbigt att alla gravid-symptom fortfarande är kvar också.
Tog ett tidigt graviditetstest idag, på BIM -3 till -5. Var toknegativt? :(