• Trollskan

BIM JULI

Jag vet inte när jag har BIM egentligen, är totalt förvirrad över hela situationen. Fick min mens runt 25 juni och den varade i ungefär 5-7 dagar. Vi hade sex i slutet av mensen så det känns så osannolikt att jag blivit gravid då.

Har haft enormt mycket känningar i någon vecka nu.

Har testat mest för skojs skull men antar att det är för tidigt? Vet som sagt inte när jag har BIM..

• Trollskan

Symptomen:

Molvärk i magen (svag men ändå så det känns)

Molvärk i ländryggen (aldrig haft det tidigare)

Öm i brösten som innan mens

Halsbränna (har aldrig det annars)

Rosa flytning ca 9 dagar efter sex

3 dagar med rosa tunt blod, ibland med tunn strimma av blod. Kommer endast då och då under dagen och i väldigt små mängder och enbart när jag torkar mig. (Aldrig haft mellanblödningar tidigare)

Mörk rand längs vårtgården

Trött och lättirriterad

• Trollskan
    Trollskan skrev 2021-07-15 22:40:14 följande:

Symptomen:

Molvärk i magen (svag men ändå så det känns)

Molvärk i ländryggen (aldrig haft det tidigare)

Öm i brösten som innan mens

Halsbränna (har aldrig det annars)

Rosa flytning ca 9 dagar efter sex

3 dagar med rosa tunt blod, ibland med tunn strimma av blod. Kommer endast då och då under dagen och i väldigt små mängder och enbart när jag torkar mig. (Aldrig haft mellanblödningar tidigare)

Mörk rand längs vårtgården

Trött och lättirriterad

Juste! Kände ett hugg i livmodern som jag gjort med båda mina barn innan jag plussat.
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-17 13:32:43 följande:

Haha ingen fara!

Ok spännande! Jag testar den 23e om inte mensen kommit! :D

Men har en känsla att den kommer komma dock, känns absolut inte som att jag är gravid nu. Hade ett litet hopp innan i och med det konstiga illamåendet och känsligheten för ägg, men känns som att allt e borta. Iförsig har vi inte ätit ägg igen sen dess, men iaf:P

Molvärken är iaf kvar varje dag, undra om det är något tecken på nåt annat som kan vara knasigt där nere. Är det verkligen normalt att ha molvärk typ varje dag efter ÄL?

Enligt mina beräkningar har jag också BIM 23e spännande! Jag har också haft mer eller mindre molvärk sen äl. Har blivit värre senaste två dagarna, både i mage och ländrygg. Har iofs också haft skumma blödningar så vet inte vad som händer men känner igen detta förutom blödningarna från mina tidigare två graviditeter.
  • Trollskan

Jag börjar misstänka att jag fick en nidblödning när det fäste och sen att det har släppt eftersom jag fortsätter att blöda lite smått från och till.

• Trollskan
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-17 20:19:34 följande:

Det låter inte helt orimligt om du har bim 23/7. Såg att du skrev det. Jag har också bim då :) ska du testa något tidigare eller ska du hålla dig till BIM?

Håller tummarna att det var nidis!

Har testat i några dagar mest för att jag är nyfiken, ska nog inte testa mig imorgon eftersom det fortfarande är för tidigt men kommer nog inte kunna låta bli.

Tack! Jag hoppas det är en kraftigare ?nidis? :)
  • Trollskan
    Anonym (JG) skrev 2021-07-18 11:43:30 följande:

Hur vanligt är det med genombrottsblödningat? Aldrig haft det under mina graviditeter

Ser helt klart ett tydligt sträck!
    KSRG8887 skrev 2021-07-18 09:10:12 följande:

Vaknade i morse av att jag blödde, helt säker på att tidigare test varit spökstreck men tog ändå nya.

Det röda (RFSU) tycker jag verkligen har färg på strecket. Tog ett likadant test igår som inte hade ett så tydligt streck.

Hoppas det bara är en genombrottsblödning, men känns ändå rätt kört just nu. Försöker fokusera på att jag åtminstone verkar ha fått mer regelbunden ägglossning senaste månaderna, och det nu bara är en tidsfråga innan vi lyckas.

Ser allt för starkt ut för ett spökstreck tycker jag. Så har mina positiva sett ut och ännu svagare till och med.

Jag fick också en kraftigare blödning idag som kommer i omgångar men fortfarande betydligt mindre än min normala mens, mer som äl-flytningar med blod lite ljusare blod i, betydligt tunnare också än vanlig mens. Men jag har nog gett upp nu. Tror att det fäste när jag fick den rosa flytningen och nu släpper det :(
  • Trollskan

Så himla frustrerad över blödningarna, vill veta vad som händer med kroppen. Jobbigt att alla gravid-symptom fortfarande är kvar också.

• Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 10:38:46 följande:

Spännande! 

Hur har det gått för dig? Har blödningarna slutat? Är det mycket blödningar eller bara "stänk" typ?

Fick en störtblödning i natt :( betydligt mer än min vanliga mens.
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 12:49:50 följande:

Oh nej vad tråkigt..!!! :((

Ja det känns jobbigt. Även om vi inte försökte bli gravida denna gången så va jag så säker på att jag va gravid och hade hunnit föreställa mig hur det skulle va med en liten till. Vet inte om det är hormonerna som spökar men gråter hela tiden, vilket jag sällan gör annars.

Men nu ska jag försöka övertala sambon till att vilja ha en till i framtiden i alla fall. Detta fick mig verkligen att inse att jag vill ha en till.
  • Trollskan

Tankarna snurrar och jag kan inte låta bli att stirra på testet jag tog någon dag efter min misstänkta nidblödning. Tycker att där är två streck, även om det ena är otroligt svagt. Jag inser att det nog ändå va en kemisk graviditet eller vad man benämner det som i så pass tidigt skede.

• Trollskan
    Trollskan skrev 2021-07-19 13:37:52 följande:

Tankarna snurrar och jag kan inte låta bli att stirra på testet jag tog någon dag efter min misstänkta nidblödning. Tycker att där är två streck, även om det ena är otroligt svagt. Jag inser att det nog ändå va en kemisk graviditet eller vad man benämner det som i så pass tidigt skede.

• Trollskan

Ursäkta ?spam? men idag inbillar jag mig ett nästan oskyldigt streck. Antar att man inbillar sig en massa :(

• Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 14:27:19 följande:

Jag förstår att det känns jobbigt! Det är bra att gråta ut så får du ut dina känslor och kan "start fresh" sen när du är redo.

Och som du säger så vet du nu att du verkligen vill ha en till bebis och att du vill satsa på det.

Hoppas att sambon känner likadant gällande en till och att ni får en bebis inom snar framtid!

Tack! <3
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 09:56:59 följande:

Vad tråkigt!! Men nu slapp du slösa ett test! Haha. Håller tummarna för augusti, majbebis då!

Är det sant.. ja jag misstänkte det haha. Jag tog ett test precis nyss trots att det inte var morgonens första kiss och med ett RFSU test tyvärr haha. Det här va resultatet:

Och spökstrecket levererades så klart, RFSU diskriminerar ingen :P

Ser ju positivt ut ;)
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 10:35:00 följande:

what?? neej ja kan knappt tro på det... känns för bra för att vara sant haha. 

tror du verkligen det???? :O haha!

Det här var btw ett vanligt test, inget testa tidigt test, och om jag har 14 dagar lutealfas så kommer min mens den 23e. 

Mina positiva har varit svagare innan jag fick sonen :)
  • Trollskan

Så dumt av mig att fortsätta kolla tråden när jag blöder mer än någonsin men känner mig fortfarande gravid konstigt nog :D

Svar på tråden BIM JULI