BIM JULI
Ska vi följas åt?
Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.
Nu hoppas vi på ett plus!
Ska vi följas åt?
Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.
Nu hoppas vi på ett plus!
Håller med! Man känner ju efter särskilt mycket nu när man hoppas på ett plus. Men ovant för mig att känna molvärk såhär långt innan BIM, brukar börja först 2-3 dagar innan. Håller tummarna för oss, kul att följa varann!
Hej!
Jag har haft likadant! Kommer och går och molar i mensmagen. Sen från igår har jag varit extremt trött fastän jag sovit bra på natten och även sovit lite på dagen.. Hoppas det är symtom på graviditet!!
Nu hoppas jag in här också, jag fick positivt äl test för en vecka sedan men nu har jag väldigt mycket flytningar, dom är ganska vattniga men men inte göra ?broar? av dom (som äl sekret) någon som vet vad det kan bero på?
Vattniga flytningar är också fertila flytningar! Så det kommer runt ÄL också! Det beror på att det är extra mycket vatteninnehåll i flytningarna så att de blir så där vattniga istället för som äggvita.
Men är jag fertil nu också då? En vecka efter ägglossning?
Ok det låter ju som att du har lite symtom ändå! Är det här ditt andra barn? (Tolkar det från ditt namn). Hur va dina symtom förra graviditeten isåfall?
När har du BIM?
Vi försöker med första barnet. Känner molvärk då o då varken dag och de senaste två dagarna har ja varit småååååååttt illamående under väldigt korta stunder, extra känslig mot ägg - mer än vad jag brukar va. Vet inte om det just är de äggen som jag reagerar mot eller om det är något symtom. Åååh vad jag hoppas att det tagit sig denna gång!
Aha du har redan haft ägglossning. Tog du test eller tempar du? Tänker på om din ägglossning verkligen skedde när stickorna sa att den skulle, tydligen kan den dröja även fast stickorna visat positivt.
Vissa kan även få två ägglossningar under en månad, även fast det är väldigt ovanligt.
Men ingen aning.. vattniga flytningar är fertila flytningar enligt all fakta jag läst tidigare.
Jaa, jag hoppas det! Ja, precis det är mitt andra barn. Fick barn i september förra året så min lille är bara 9 1/2 månad nu. Jag blev oplanerat gravid förra gången och fick inte veta det förrän i v 9! Haha! Men om jag försöker tänka tillbaka så hade jag ont i magen, trodde det var min magkatarr så gick till läkare och allt och fick ny medicin utskriven. Sen vet jag att jag hade problem med min hy, fick utslag i ansiktet som kliade och nu har jag fått likadant. Men jag vet inte om det hänger ihop då jag brukar få problem några ggr per år med just detta. Jag tror jag har bim på måndag 19/7. Min cykel har kommit precis i två månader men det var nyligen jag fick tillbaka mensen efter förlossningen så svårt att veta om den är helt regelbunden än!
Åh vad spännande med första barnet! Har ni försökt länge? Låter ju lovande för dig med! Ganska vanligt att man kan känna avsmak eller mersmak för något väldigt tidigt. När har du bim? :)
ÄL+8 idag, har egentligen inga tydliga symptom som inte kan förklaras av värmen/annat. Trött, svagt illamående och lite molande i livmodern. Bara en stark känsla att jag är gravid. Var samma förra graviditeten, inga tydliga symptom men ?visste? ändå att jag var gravid (trots att jag månaden innan plussat och haft tydliga symptom med illamående och ömma bröst innan ett mycket tidigt missfall).
Har massor med test så har testat sedan ÄL+5 bara för att även om det är för tidigt. Imorse ser jag en svag skugga på testet, tydligt nog för att ses utan att anstränga mig men för svag för att få på bild. Hoppas verkligen det är något, efter drygt 14 månaders försök borde det vara vår tur?
ÄL+8 idag, har egentligen inga tydliga symptom som inte kan förklaras av värmen/annat. Trött, svagt illamående och lite molande i livmodern. Bara en stark känsla att jag är gravid. Var samma förra graviditeten, inga tydliga symptom men ?visste? ändå att jag var gravid (trots att jag månaden innan plussat och haft tydliga symptom med illamående och ömma bröst innan ett mycket tidigt missfall).
Har massor med test så har testat sedan ÄL+5 bara för att även om det är för tidigt. Imorse ser jag en svag skugga på testet, tydligt nog för att ses utan att anstränga mig men för svag för att få på bild. Hoppas verkligen det är något, efter drygt 14 månaders försök borde det vara vår tur?