Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

BIM JULI

Hej på er, behöver eran hjälp! Jag är bortrest denna veckan och kommer hem på torsdag natt/ fredag förmiddag, jag fick idag positivt ägglossningstest och jag och min sambo myste i söndags kväll innan jag åkte iväg, tror ni att det kan bli något ändå? För torsdag/ fredag lär ju vara för sent

• evelinagra1

Nu hoppas jag in här också, jag fick positivt äl test för en vecka sedan men nu har jag väldigt mycket flytningar, dom är ganska vattniga men men inte göra ?broar? av dom (som äl sekret) någon som vet vad det kan bero på?

• evelinagra1
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-14 18:35:08 följande:

Vattniga flytningar är också fertila flytningar! Så det kommer runt ÄL också! Det beror på att det är extra mycket vatteninnehåll i flytningarna så att de blir så där vattniga istället för som äggvita.

Men är jag fertil nu också då? En vecka efter ägglossning?
  • evelinagra1
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-14 18:59:41 följande:

Aha du har redan haft ägglossning. Tog du test eller tempar du? Tänker på om din ägglossning verkligen skedde när stickorna sa att den skulle, tydligen kan den dröja även fast stickorna visat positivt.

Vissa kan även få två ägglossningar under en månad, även fast det är väldigt ovanligt.

Men ingen aning.. vattniga flytningar är fertila flytningar enligt all fakta jag läst tidigare.

Nä jag tog tester bara, kan ju hoppas att jag haft ägglossning senare för isåfall är det nog större chans att det kunnat tagit sig än när testerna visade
  • evelinagra1
    KSRG8887 skrev 2021-07-17 23:05:22 följande:

Inbillar jag mig eller finns där ett extremt svagt streck? Ena bilden har jag höjt kontrasten på (vet att man ska se tydligt utan att redigera för att det ska räknas som positivt). Tog testet ikväll på ÄL+10 (ev. +9). Överanalyserar testerna alldeles för mycket, borde bara sluta och vänta ett par dagar men absolut inget tålamod :)

Jag ser :)
  • evelinagra1

Alltså hur kan det bli såhär? Testet där man ser ett streck är i fredags och testet man inte ser är idag?
  • evelinagra1
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-18 10:42:00 följande:

spökstreck =(

Tycker du att det ser ut så? Tycker ändå att det var väldigt rosa :/
  • evelinagra1
    Hoppas2022 skrev 2021-07-18 12:15:23 följande:

Tycker att strecket på det positiva testet ser tydligt rosa ut, det är då graviditet. Antingen beror det på en kemisk graviditet men det kan även vara att koncentrationen av hcg är väldigt känslig i början eftersom det är så låg nivå av hcg. Därför kan man innan BIM få varierande testresultat beroende på hur utspätt det är i urinen. Har man druckit mycket eller gått på toa ofta så blir det mindre koncentration av hcg i urinen.

Jag tycker också att det är väldigt rosa, alla testen är dock tagna med morgon urinet.. jag får vänta några dagar och se, det är fortfarande väldigt tidigt
  • evelinagra1

Lägger ut här igen, ska jag tolka mig som inte gravid? Det första testet som har ett rosa streck är det första jag tog och de två under tog jag dagarna efter..?
  • evelinagra1
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-22 14:51:08 följande:

Absolut. Ett äl-test är mer en indikation på att det kommer att ske och oftast sker det inom 48h. Men sen kan det ju finna anledningar som gör att kroppen inte lyckas med äl och då händer det att den försöker igen. Det tillhör inte vanligheterna men visst är det möjligt att ha äl 1 vecka efter positivt äl-test.

Åå nej.. hoppas inte att det är så, jag tog ett gravtest förra fredagen som jag tyckte va positivt, det var ett svagt rosa streck och jag trodde att jag hade symtom då jag mådde väldigt illa. Sedan på lördagen fick jag som äl flytningar men bara under någon timma. Har inte fått några mer positiva test och hade BIM igår, har lite ont i mitt ena bröst men inget annat, känns väldigt sent om jag hade äl bara 5-6 dagar innan BIM men det kanske kan vara så ändå men isåfall har vi missat det helt.. nu har jag flytningar som är som lotion (Sorry för infon haha) vi får se hur detta slutar
  • evelinagra1
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-22 16:59:24 följande:

När fick du positivt äl-test? :) Kanske bara är för tidigt än att se något. Jag fick positivt 3 dagar efter bim en gång så det är inte omöjligt att det tar lite tid bara innan det visar sig på test :)

Fick positivt ägglossningstest 6/7, man kan ju hoppas att det är så!
  • evelinagra1

Alltså jag blir GALEN snart, är på BIM + 2 idag negativt test har äl flytningar igen som jag hade för en vecka sedan också men fick positivt äl test 6/7. Tog ett gravtest förra fredagen som visade ett svagt streck men efter det har jag inte fått något positivt test

• evelinagra1
    Anonym (Tja) skrev 2021-07-25 16:08:52 följande:

Är du säker på att det är ÄL flytningar? Tänker så du inte haft sex nyligen och det kan vara rester från sperman, ibland är de svåra att se skillnad på.

Jag hoppas att du får klart besked snart så du slipper fundera!

Nej det är jag iof inte säker på, hade sex för några dagar sen så kanske är det då haha
Svar på tråden BIM JULI