BIM JULI
Hej,
Jag känner mig redo att hoppa på den här tråden ett tag iallafall.. Vi får väl se hur länge jag kommer att kämpa innan jag kanske får inse att loppet är kört.
Jag är 47 år, har två pojkar på 12 och 8 år. Har sedan lillkillen kom till världen velat ha ett barn till. Fick konstaterat överaktiv hypofys för ca 4 år sedan och har ätit Dostinex, en medicin som ska sänka prolaktinet som bildas i hypofysen sedan dess. Hypofystumören som till en början var 2cm stor var i vintras endast 5mm och anses inte vara farlig på något sätt. Dock har jag blivit avrådd från att bli gravid igen under alla dessa år pga att hypofystumören i så fall skulle växa.
I våras fick jag öka dosen av Dostinex för att se om tumlaren då kunde försvinna helt. En sidoeffekt visade sig vara att jag blev mer fertil!
Till min stora förvåning och glädje blev jag gravid i mars. Lyckan var total. Men det blev ett MA.. Den 18 maj i v9 fick jag Cytotec och missfallet kom ut.
Igår kom min första mens efter missfallet. Så nu är jag på G igen! Jag vill försöka bli gravid igen även om jag har åldern emot mig. Dock så vet jag ju att jag faktiskt kan, jag menar om det gick i mars, varför skulle det inte gå nu igen? Om min cykel är som den var för missfallet så har jag 26 dagar emellan mens.
Jag har i så fall BIM 8/7.
Jag ska lämna blodprov på onsdag för att se hur prolaktinet ligger. Jag har inte fått äta Dostinex sedan jag var gravid. Hoppas jag får börja nu, och med samma dos som i våras, då kan det finnas en chans för ett plus i sommar ändå!
Så med ålder och prolaktin emot mig så kan jag behöva lite pepp från er andra.
Lycka till tjejer med förhoppningsvis många plus i sommar!
//Jolly74 ,2 barn, 1 försöket efter MA, BIM 8/7