• Jolly74

BIM JULI

Hej,

Jag känner mig redo att hoppa på den här tråden ett tag iallafall.. Vi får väl se hur länge jag kommer att kämpa innan jag kanske får inse att loppet är kört.

Jag är 47 år, har två pojkar på 12 och 8 år. Har sedan lillkillen kom till världen velat ha ett barn till. Fick konstaterat överaktiv hypofys för ca 4 år sedan och har ätit Dostinex, en medicin som ska sänka prolaktinet som bildas i hypofysen sedan dess. Hypofystumören som till en början var 2cm stor var i vintras endast 5mm och anses inte vara farlig på något sätt. Dock har jag blivit avrådd från att bli gravid igen under alla dessa år pga att hypofystumören i så fall skulle växa.

I våras fick jag öka dosen av Dostinex för att se om tumlaren då kunde försvinna helt. En sidoeffekt visade sig vara att jag blev mer fertil!

Till min stora förvåning och glädje blev jag gravid i mars. Lyckan var total. Men det blev ett MA.. Den 18 maj i v9 fick jag Cytotec och missfallet kom ut.

Igår kom min första mens efter missfallet. Så nu är jag på G igen! Jag vill försöka bli gravid igen även om jag har åldern emot mig. Dock så vet jag ju att jag faktiskt kan, jag menar om det gick i mars, varför skulle det inte gå nu igen? Om min cykel är som den var för missfallet så har jag 26 dagar emellan mens.

Jag har i så fall BIM 8/7.

Jag ska lämna blodprov på onsdag för att se hur prolaktinet ligger. Jag har inte fått äta Dostinex sedan jag var gravid. Hoppas jag får börja nu, och med samma dos som i våras, då kan det finnas en chans för ett plus i sommar ändå!

Så med ålder och prolaktin emot mig så kan jag behöva lite pepp från er andra.

Lycka till tjejer med förhoppningsvis många plus i sommar!

//Jolly74 ,2 barn, 1 försöket efter MA, BIM 8/7

• Jolly74

Här går det trögt..

Borde ha ägglossning imorgon men kroppen visar inga tecken och inte heller ägglossningsstickorna.

Jag fick tillbaka provsvar på mitt prolaktin och det är för högt sedan missfallet. Ligger på 318, i vintras var det nere på runt 50 och helst ska det vara ännu lägre. Men när jag började med medicineringen så var det 1400 så det borde gå rätt snabbt att få ner värdet igen. Har fått börja medicinera idag. Gladsmiley.

Kanske har jag senare ägglossning denna månad, kanske ingen alls, då tar vi nya tag nästa månad och hoppas att prolaktinet ligger rätt då.

Lycka till alla! Jag håller tummarna för er!

• Jolly74

Jag får nog flytta min BIM till 26/7?

För några dagar sedan, vid ägglossningstid ungefär, så fick jag en mellanblödning. Det har jag aldrig haft förut så jag var väldigt förvånad. Å andra sidan har jag precis börjat ta Dostinex igen för att sänka prolaktinet som hade höjts i o m graviditeten i våras som slutade i ett MA. Jag har testat med ägglossningsstickor fram till där ägglossningen borde vara men de var blanka.. Testade efter mellanblödningen och blankt där med. Inga äggviteliknande flytningar heller. Alltså noll symptom på ägglossning. Uppehåll från mellanblödning några dagar och så nu då, nu börjar det blöda som en vanlig mens! Jag hade den förra 12 juni och som varade i 7 dagar.. Så ingen riktig reda med nånting här denna månaden..

Men om jag räknar idag som första mensdag och om jag kommer att ha en cykel som före mitt MA så borde jag kunna ha BIM den 26/7 istället. Hoppas hoppas!

Och lycka till alla ni som inväntar positiva test här i juli.

• Jolly74

Jag ändrar min BIM till 26/7, fick supertidig mens efter endast tio dagars uppehåll?

1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

3/7 Anonym (JG), 34 år, (3e försöket, 2a barnet)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3:e försöket, 1:a barnet)

5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3:e försöket, 1 barn, 1 ängel)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet)

13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3:e försöket, 2:a barnet. 1 missfall)

14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)[/quote]

• Jolly74

Har testat med ägglossningsstickor i en vecka. Trodde jag skulle ha ägglossning den 12 eller 13 juli men det har varit svagt hela tiden fram tills idag! Två lika starka streck på stickan och faktiskt lite äggvitesekret igår. Lyckans ost som fick till det i morse på semestern under smygande viskningar på hotellrummets badrum utan lås! Barnen sov i bäddsoffan sidanom vår säng så inte så lätt att vara diskret mer än att försöka stänga in sig i badrummet! Hahaha! Idag åker vi hem från Spanien så vi hinner nog med lite mer mys innan det är försent.

Min BIM skulle ju vara den 26/7 men nu vet jag inte?

Spännande detta. Återkommer om 12-14 dagar med uppdatering. Gladsmiley.

• Jolly74

Jolly74 skrev 2021-07-18 12:20:35 följande:

Har testat med ägglossningsstickor i en vecka. Trodde jag skulle ha ägglossning den 12 eller 13 juli men det har varit svagt hela tiden fram tills idag! Två lika starka streck på stickan och faktiskt lite äggvitesekret igår. Lyckans ost som fick till det i morse på semestern under smygande viskningar på hotellrummets badrum utan lås! Barnen sov i bäddsoffan sidanom vår säng så inte så lätt att vara diskret mer än att försöka stänga in sig i badrummet! Hahaha! Idag åker vi hem från Spanien så vi hinner nog med lite mer mys innan det är försent.

Min BIM skulle ju vara den 26/7 men nu vet jag inte?

Spännande detta. Återkommer om 12-14 dagar med uppdatering. Gladsmiley.

Stämde älen med appen?

Jag har inte använt någon app. Jag har bara räknat på hur många dagar jag har i cykeln vilket brukar vara 26. Om ägglossningen är 14 dagar före mens så borde den vara den ca den 12:e juli. Men då var det bara svaga streck på ägglossningsstickor, Testlagrets. Idag var det superstarkt. Så kanske är min cykel något längre denna månad, typ 28 dagar eller mer, eller så har jag bara vääääldigt sen ägglossning? Vi får se.

• Jolly74

Ja då började mensen så smått igår på BIM-dagen.

Nytt försök i augusti. Ses i nästa tråd. Heja, heja!

Svar på tråden BIM JULI