• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Karlington
    klyban skrev 2021-05-22 18:01:24 följande:

Tack!

Hade inte kollat upp detta innan, ska nog ta en sådan längre fram.
    Sett de som fått bältros i min och inser det var rätt otrevligt för dom.
    Och en har fått men efteråt.

Inga problem. :)
    EpicF skrev 2021-05-22 18:04:16 följande:
    Finns två. Ett kom i 2013 och det andra i 2020

Japp. Det senare (Shingrix) ska vara bättre, då det har en effektivitet på över 90% jämfört med 50% (!) för det tidigare.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-22 18:07:32 följande:
    Nej, Sverige fick sitt första officiella bekräftade fall i Jönköping 31 januari 2020. Före det testade man inte för covid-19.

Ja, jag känner endel som haft klassiska corona syntom redan i december 2019 och en som hade det i oktober 2019 (denne hade dock varit utomlands nyligen).

Nope, vi har fall där man konstaterat smitta och antikroppar och tidigare.
    Men inget test som konfirmera det dock, men väl skador på lungorna som överensstämmer med COVID-19.
    Men väl berätta viruset var här troligtvis minst i December.

Precis inget ändrar sig efter det inlägget du skrev där.

Vi är i december helt klart, du pratar om nått annat som vanligt av någon udda anledning.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Skogshuggaren skrev 2021-05-22 18:06:32 följande:

Två dagar senare, inga symptom alls. Körde ett tufft intervallpass igår, och allt kändes som vanligt. Idag styrketräning för axelmuskeln där jag fick sprutan, inga problem.

(Y)
  • EpicF
    Skogshuggaren skrev 2021-05-22 18:06:32 följande:

Två dagar senare, inga symptom alls. Körde ett tufft intervallpass igår, och allt kändes som vanligt. Idag styrketräning för axelmuskeln där jag fick sprutan, inga problem.

Så bra!
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-22 18:08:47 följande:

Så om man ringer sin VC och vill ha "bältros-vaccin" så är det fritt fram?. Man får tid snabbt? Jag har ALDRIG hört talas om ngn som tagit det vaccinet men när/om jag får barnbarn så är jag på hugget. 

Ingen aning. Beror på om de har tider och vaccinet.
  • Anonym (Hockey)

Jag är 48 och vaccinerades med Moderna i torsdags.

Hade de erbjudit Astra (vilket de ju inte nu gör) hade jag gått därifrån.

• Anonym (Hockey)

Jag är 48 och vaccinerades med Moderna i torsdags.

Hade de erbjudit Astra (vilket de ju inte nu gör) hade jag gått därifrån.

• EpicF
    klyban skrev 2021-05-22 18:09:05 följande:

Men inget test som konfirmera det dock, men väl skador på lungorna som överensstämmer med COVID-19.

Vi är i december helt klart, du pratar om nått annat som vanligt av någon udda anledning.

Pratar om något annat? Jaha, och vad var det jag skrev?

Vi fick första bekräftade fallet 31 januari 2020. Innan dess testade man inte för covid-19 vilket innebär att vi inte har bekräftade fall från tidigare.

Jag har också folk som haft klassiska syntom tidigare, så ja, det har förmodligen funnits sedan oktober/november. Jag styrkte det du skrev!
  • EpicF

Vi testade inget innan 31 januari 2020. Så nej, vi har inga bekräftade fall från tidigare.
  • EpicF

Vi testade inget innan 31 januari 2020. Så nej, vi har inga bekräftade fall från tidigare.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?