EpicF skrev 2021-05-23 15:28:17 följande:
EpicF skrev 2021-05-23 15:26:03 följande:
Du har en stor tendens att haka upp dig på saker istället för att läsa vad som står. Och då blir det till meningslöst babbel.
Vad är det jag inte har svarat? Jag har svarat på varenda inlägg du har skrivit!
Och återigen, vad är det för desinformation jag har kommit med?
Ehhh...Fem myror är lika mycket som fem elefanter zå begge antalen är fem. Dvs lika många.
Var har jag glömt alla de miljarder som fått vattkoppor?
Och en bonus fråga till dig; vad är mest av 150-160 miljoner vs 140 miljoner?
Du förstår väl att en sjukdoms smittsamhet inte enbart kan mätas efter hur många som har den totalt? R-numret mäter hur smittsam en sjukdom är.
Mässlingen är ju en av världens mest smittsamma sjukdomar, mer smittsam än både vattkoppor och Covid-19. Men ändå mycket mer ovanlig än båda p.g.a. vaccinationer, immunsystem, o.s.v.
Vattkoppor är mer smittsamt än Covid-19 som du fått länkade bevis för ett flertal gånger i den här tråden. Däremot så har ju ett flertal länder allmänna vaccinationer mot vattkoppor, i andra länder låter man med flit barn med vattkoppor leka med varandra så de ska bli immuna innan de blir vuxna och sjukdomen kan ta sig farligare uttryck. Det finns alltså redan ett mycket stort nummer människor som är immuna mot vattkoppor.
Man tycker ju att du borde lyssna på vetenskapsmännen som säger att R-numret mäter smittsamhet och att vattkoppor har högre nummer än Covid-19, men du förkastar accepterad vetenskap för att bara sitta och mäta antal smittade och tror att du är klokare än infektionsläkarna och forskarna.