• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    Karlington skrev 2021-05-22 21:01:05 följande:

Jodå, det är det. Men jag förväntar mig inte att du ska lita på mig, en random på familjeliv.se

Du kan t.ex. läsa om det här:

health.ucdavis.edu/health-news/newsroom/covid-19-insights-from-the-expert-leading-uc-davis-healths-coronavirus-fight/2020/08

"?We haven?t seen anything this transmissible in our lifetime outside of measles and chicken pox,? he said."

(Chickenpox är vattkoppor på engelska, som också ofta benämns varicella.)

Nej, det är inte det längre. Och ja, jag vet vad både chickenpox och varicella är.

Nyss blev familjeliv vetenskaplig och din källa är inte en vetenskaplig artikel så den är inte giltig.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-05-22 20:48:41 följande:
    2 är snart. Första är inte sanning.
    Angående första; har du en länk, någonting, som stödjer ditt påstående om att Covid-19 är mer smittsamt än vattkoppor?
  • Anonym (W)
    EpicF skrev 2021-05-22 21:01:33 följande:

När blev familjeliv ett vetenskapligt forum?

Sedan när är FL ett forum för att sprida desinformation?
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-22 21:04:22 följande:

Angående första; har du en länk, någonting, som stödjer ditt påstående om att Covid-19 är mer smittsamt än vattkoppor?

Då prövar vi igen.

Har du hört talas om vattenkoppspandemin? Där 100-200 stycken blir smittade per dag? Där en hel samling av människor smittas innom loppet av en halvtimme?

poster
  • EpicF
    Anonym (W) skrev 2021-05-22 21:04:52 följande:

Sedan när är FL ett forum för att sprida desinformation?

För rätt länge sedan.

Vad är det för desinformation jag enligt dig har spridit?
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-05-22 21:04:13 följande:
    Nej, det är inte det längre. Och ja, jag vet vad både chickenpox och varicella är.

Nyss blev familjeliv vetenskaplig och din källa är inte en vetenskaplig artikel så den är inte giltig.
    Du har nu fått flera länkar som motsäger det du sagt om att Covid-19 är väldigt mycket mer smittsamt än vattkoppor.

Kan du inte erkänna att du har haft fel?
  • Karlington
    EpicF skrev 2021-05-22 21:04:13 följande:
    Källa?
  • Anonym (W)
    EpicF skrev 2021-05-22 21:08:08 följande:

För rätt länge sedan.

Vad är det för desinformation jag enligt dig har spridit?

Då vet vi att du inte vill eller kan föra vetenskapliga diskussioner eller klarar av att hitta vetenskapliga källor till ditt nonsensspridande.

MEtt av många exempel är att det förekommit en vattkoppspandemi. Det har det inte.
  • Anonym (W)
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-22 21:11:54 följande:

Du har nu fått flera länkar som motsäger det du sagt om att Covid-19 är väldigt mycket mer smittsamt än vattkoppor.

Kan du inte erkänna att du har haft fel?

Han har redan erkänt att han inte för vetenskapliga diskussioner och därför bara svamlar.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-05-22 21:07:35 följande:
    Då prövar vi igen.

Har du hört talas om vattenkoppspandemin? Där 100-200 stycken blir smittade per dag? Där en hel samling av människor smittas innom loppet av en halvtimme?
    poster
    Ska dessa frågor vara ditt "bevis" på att Covid-19 är mer smittsamt än vattkoppor? Detta med pandemin verkar vara det enda du har. Återigen, jag har aldrig talat om någon vattkoppor-pandemi och  enkom ett högt R0-tal bestämmer inte att ett utbrott kommer klassas som pandemi.

Kan du inte vara lite mer seriös och länka till någonting som stödjer ditt påstående?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?