• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    Överste Senap skrev 2021-05-22 22:26:27 följande:

Till skillnad från dig har Moa presenterat länkar till vetenskapliga tidskrifter som underlag för sina ståndpunkter. Du har inte lyckats med en enda källa.

Och ändå så bevisar dem inte det hon påstår.
  • EpicF
    Anonym (öh) skrev 2021-05-22 22:21:33 följande:

Men varför pratar du om 100-200 fall per dag? Siffrorna är ju mycket mycket högre än så på riksnivå? Många tusen fall per dag. Bor du inte i Sverige eller?

På risknivå ja. Men inte i kommunerna. Ja, jag bor i Sverige i en liten håla.
  • Anonym (öh)
    EpicF skrev 2021-05-22 22:51:30 följande:

På risknivå ja. Men inte i kommunerna. Ja, jag bor i Sverige i en liten håla.

Men varför tar du upp sådana siffror?
  • EpicF
    Anonym (öh) skrev 2021-05-22 23:00:04 följande:

Men varför tar du upp sådana siffror?

Ja, varför inte?
  • Anonym (öh)
    EpicF skrev 2021-05-22 23:04:49 följande:

Ja, varför inte?

Det saknar ju relevans för det du försöker föra i bevis.
  • EpicF
    Anonym (öh) skrev 2021-05-22 23:08:07 följande:

Det saknar ju relevans för det du försöker föra i bevis.

Saknar relevans? Jaha, så tycker du. Jag tycker det iallafall högsta grad var relevant till i lägger.
  • EpicF
    EpicF skrev 2021-05-22 23:21:59 följande:

Saknar relevans? Jaha, så tycker du. Jag tycker det iallafall högsta grad var relevant till i lägger.

*det i allra högsta grad var relevant till inlägget.
  • Karlington
    EpicF skrev 2021-05-22 21:54:43 följande:
    Din påstående:

Du har nu fått flera länkar som motsäger det du sagt om att Covid-19 är väldigt mycket mer smittsamt än vattkoppor.

Mitt svar: Inte en enda. Dvs jag har inte fått en enda länk. Noll länka.
    Du fick en länk av mig där en expert uttryckligen sade att vattkoppor är mer smittsamt än Covid-19.

Här får du den igen:

health.ucdavis.edu/health-news/newsroom/covid-19-insights-from-the-expert-leading-uc-davis-healths-coronavirus-fight/2020/08
  • mari123
    Anonym (Rädd) skrev 2021-05-08 15:50:05 följande:

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

Eeee du ÄR ju vaccinerad!? Antar att du jobbar inom vården? Var är problemet? du ska väl inte vaccineras IGEN?
  • Anonym (Isis)
    mari123 skrev 2021-05-23 03:38:57 följande:

Eeee du ÄR ju vaccinerad!? Antar att du jobbar inom vården? Var är problemet? du ska väl inte vaccineras IGEN?

Missat man ska ta två sprutor? El kanske fler vi som lär blanda.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?