Vågar ni vaccinera er mot covid?
Men varför pratar du om 100-200 fall per dag? Siffrorna är ju mycket mycket högre än så på riksnivå? Många tusen fall per dag. Bor du inte i Sverige eller?
Men varför pratar du om 100-200 fall per dag? Siffrorna är ju mycket mycket högre än så på riksnivå? Många tusen fall per dag. Bor du inte i Sverige eller?
Men varför tar du upp sådana siffror?
Det saknar ju relevans för det du försöker föra i bevis.
Saknar relevans? Jaha, så tycker du. Jag tycker det iallafall högsta grad var relevant till i lägger.
Detta verkar gälla folk 65 år och ÄLDRE? Varför yngre ska ta annat vaccin i dos två fattar jag inte.
Jag har gett dig tre länkar:
En som talar om vad R0 är (mått på smittsamhet) En som anger R0 för Covid-19 (WHO) En som anger R0 för vattkoppor (Cambridge) Någon annan i tråden gav dig en länk en annan länk där det stod, jag citerar:
"?We haven?t seen anything this transmissible in our lifetime outside of measles and chicken pox,?"
Behöver du en översättning?
Vad i länkarna tycker du är fel?
Så jag tycker nog du ska ge en länk nu som stödjer ditt påstående för dessa länkar motsäger ditt påstående men jag förstår om du inte kan
Varför är det relevant?
Och varför har vi inte vattkoppsepidemier? För att de flesta människorna har haft dem eller är vaccinerade. Och man kan bara få den en gång (förutom sällsynta undantag). Det är den enda anledningen.
Om hela befolkningen skulle sakna immunitet mot vattkoppor så skulle det självklart sprida sig som en ENORM epidemi över hela befolkningen, eftersom det är ett verkligen luftburet virus och därmed mer smittsamt än covid-19.
Det är ju du som påstått något och jag har lagt in länkar som motsäger det du säger. Länkar från WHO och Cambridge.
Kan du aldrig erkänna att du har fel?
Annars kan du väl länka till någonting som stödjer det du säger, eller?
Men varför är det relevant anser du?