molly50 skrev 2021-06-14 13:30:23 följande:
Ja,man kan ju inte göra så mycket annat än att försöka bemöta detta med saklig,och trovärdig, information.
Frågan är bara vilken information som kan vara trovärdig för en antivaccer.Tyvärr är all fakta som berättar de har fel i nått, anser de är ICKE trovärdig.
Men håller med dig, det är bara upprepa fakta om och om igen i sina här ämnet.
Det var dock rätt komiskt att personen säger inga studier utförs, och jag ser en DIREKT koppling till deras troende system och där fakta som talar emot dom ska censureras bort.
Det är vad som sker i teologier som inte är baserat på en verklighet, antivaccers är en sekt som är ointresserad av fakta kring vaccin.
Och saker som att alvedon är extremt hög farlighet(använder här en persons omdefiniering av ordet hög, självfallet är det väldigt lågt och det är som är poängen också med detta massiva användandet som faktiskt vaccineringen överstiger och ändå en så otroligt låg prevalens, men här väljer epic att blanda in de som får blodpropp av dålgit leverne eller normal genetisk betingelse, för här pratar vi om en annan genetisk betingelse, men det ska blandas ihop av någon underlig anledning.)
Det som är mysko, det är att det är så enkelt att ta reda på själv, men ändå struntar dom i det:
Så vart de hämtar information vet jag inte, en sak är säker dock, det är inte av någon sakkunnig.
Karlington skrev 2021-06-14 13:37:12 följande:
Slog ut nästan hela avdelningen? Hurdå?
Jag har hört att feber kunde göra det på astras och med en hög prevalens för feber.
Polaren så fick 8av10 hög feber på sin avdelning(och de var lite "korkade" och vaccinera alla på deras avdelning i ett svep), en fick mot 41 grader och sökte sjukhusvård och skickades hem rätt omgående och efter febern var hävd och jobbade igen 3 dagar senare.
Ska bli intressant och höra svaret på frågan du ställer, för där fabuleras det omfattande där på den punkten.
Hade h*n däremot sagt att de flera fick hög feber och fick stanna hemma 1-2 dagar ett par av dom, så hade ingen ens ifrågasatt denna tokiga.
AndreaBD skrev 2021-06-14 14:00:24 följande:
Får jag vara lite behjälplig här och föreslå att ni kanske båda är inne på att även om biverkningarna inte nödvändigtvis har med effekten att göra, så brukar man ju väga upp effekten mot biverkningarna. Dvs. är effekten värd biverkningarna? Eller också: Är biverkningarna så pass sällsynta att det är okej att ta den risken?Yupp, och det är så man räknar ut den medicinska nyttan, och på detta område har man mediciner som är riktigt jävla farliga och att dessa får vaccinen se ut som saltlösning i jämförelse.
Antivaccers är tyvärr inte intresserade av din saklighet där, men viktigt att upprepa ofta.
AndreaBD skrev 2021-06-14 14:05:48 följande:
Precis. Själv fick jag bara lite ont i armen. Min man fick det lite värre, han kände sig lite febrig, lite influensa-symptom (en dag). Men det var vi ju förbereda på. Och vi har haft covid - det var värre. Och det hade ju kunnat varit ännu mycket värre. Och jag tror jag har lite post-covid också, det är ju det som man inte vill ha.
Jag fick ömhet och kände mig skum dag ett, ont dag två, påminde om en svår träningsvärk,och sen dag tre kunde man inte längre känna av att det gjrode ont i armen eller denna skumhet.
En biverkning verkar jag har fått, och det är näsan som spelar spratt med en med snor och täppthet och sen är det borta i par dagar för återkomma.
Har aldrig varit allergisk innan, och det var det första jag tänkte på, men känns ologiskt att det skulle var allergi pga det försvinner hela tiden, ofta räcker det snyta sig två gånger så är det borta i par dagar igen.
Jag härleder denna till vaccinationen, och är en galet mild biverkning, så inte värt att nämna nästan.
Jag har haft 3 tillfällen i livet innan där jag haft COVID-19 symtomer och långvariga, en gång var jag sjuk i 8-10 veckor.
Inget farligt, men tex klarade inte gå upp för 5st halvtrappor, utan var tvungen sätta mig ned och vila efter två av dom.
molly50 skrev 2021-06-14 14:09:26 följande:
Jag har ett par vänner som båda fik influensasymptom efter vaccinet. Och det varade kanske ett par dagar.
Jag skulle hellre ta det än att riskera att drabbas av viruset och kanske få betydligt värre komplikationer eller rentav dö.
Eller att utsätta andra för risken att smittas.
Par stycken på jobbet har fortfarande smak och lukt-problem efter sin COVID-19.
För mig skulle det vara förödande och pga att jag älskar laga mat.
Och inte längre kunna äta sina favoriträtter och för de smakar konstigt, det låter hemskt för de som drabbats av detta.(Ska fråga h*n på jobbet som hade det först och om smaklökarna har förbättrats, det var någon månad sedan sist jag frågade, dock framsteg allt eftersom tiden går, men galet långsamt.)