• Anonym (Nyfiken)

Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..

• Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Q 40+) skrev 2021-04-12 12:45:09 följande:
    Ja,
    och om du ser till att läsa mina tidigare inlägg, och om du läser hela tråden, så finns både "brasklappar" och öppet utbyte av information även gällande svårigheter och risker. Glad
    Nja. Du vet ju om att din man är en cock, så för dig är det ju lugnt. Det VET ju inte ts om sin man ännu, eftersom dom inte förverkligat sin/hans fantasi ännu. Så ni som är Hot Wives eller cockar kanske skulle torna ner de glada tillropen lite. 
    Vad jag sett har du varit sparsam med dina "brasklappar" hittills.
  • Anonym (Moi)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-11 08:28:08 följande:
    En sak är säker i alla fall. Min man skulle vara den största supportern till detta.
    Man kan ju tro det men hans intresse för detta riskerar att dö mycket snabbt
    i en verklig situation. Varit där själv och vet hur det kan sluta.

Min man skulle inte delta, bara titta på och han var enormt upphetsad
    tills det gick för honom. Det tog ca. 1 minut.
    Resterade 30 minuterna av vårt möte med denne man var en psykisk tortyr
    för honom. Lätt att vara kaxig och tuff när man är upphetsad.

Men men prova ni - Kan inte sluta värre än att någon mår dåligt en tid
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Moi) skrev 2021-04-12 15:49:45 följande:

Jag vet verkligen inte hur allt skulle bli, om saker och ting skulle förverkligas. Klart att saker och ting går lite i vågor beroende på om man är upphetsad, eller precis blivit tillfredsställd. Frågan är ju om man får med sig positiva eller negativa erfarenheter med lite distans till vad som hänt. I vårt fall, så uttrycker min man dessutom inte någon speciell stor vilja att vara närvarande, om jag är med någon annan. Vad jag har förstått vill han han inte vara närvarande. Det blir en skillnad jämfört med dina erfarenheter.

Hur var detta mötet sett från din synvinkel? 

Tack för att du delar med dig. Mycket uppskattat
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-04-12 14:06:35 följande:
    Nja. Du vet ju om att din man är en cock, så för dig är det ju lugnt. Det VET ju inte ts om sin man ännu, eftersom dom inte förverkligat sin/hans fantasi ännu. Så ni som är Hot Wives eller cockar kanske skulle torna ner de glada tillropen lite. 
    Vad jag sett har du varit sparsam med dina "brasklappar" hittills.
    Jag känner nog att jag har fått en balanserad bild av alla de som har skrivit här. Det är säkert så att de som har positiva erfarenheter av detta, kanske är mer benägna att dela med sig av deras erfarenheter, än de som det inte gått bra för. Samtidigt känner jag att många (inklusive Q 40+) verkligen försöker att ge sin bild av upplevelsen, med de positiva och negativa aspekter som kan finnas.

Men om det för någon har inneburit livsavgörande positiva förändringar i sitt liv, så är klart att den personen måsta få förmedla sin syn på detta. Jag är förhoppningsvis mogen nog att sätta in andras erfarenheter i min egen kontext, för att förstå vad som skulle funka för mig. Jag kommer inte rusa iväg och boka någon resa till Cap d'Agde efter denna konversationen, men det ger mig värdefull input för mina framtida handlingar. Absolut påverkas jag av både positiva och negativa beskrivningar här, men i slutändan måste jag ta ansvar för mitt eget liv. Alla lockas väl av vad som finns på andra sidan staketet, men hur man hanterar det är var och ens ansvar.

Jag uppskattar fortsatta inlägg, där människor vrider och vänder på frågeställningen på alla sätt och vis!
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Moi) skrev 2021-04-12 15:49:45 följande:

Eller resten av förhållandet !?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-15 08:12:01 följande:
    Jag känner nog att jag har fått en balanserad bild av alla de som har skrivit här. Det är säkert så att de som har positiva erfarenheter av detta, kanske är mer benägna att dela med sig av deras erfarenheter, än de som det inte gått bra för. Samtidigt känner jag att många (inklusive Q 40+) verkligen försöker att ge sin bild av upplevelsen, med de positiva och negativa aspekter som kan finnas.

Men om det för någon har inneburit livsavgörande positiva förändringar i sitt liv, så är klart att den personen måsta få förmedla sin syn på detta. Jag är förhoppningsvis mogen nog att sätta in andras erfarenheter i min egen kontext, för att förstå vad som skulle funka för mig. Jag kommer inte rusa iväg och boka någon resa till Cap d'Agde efter denna konversationen, men det ger mig värdefull input för mina framtida handlingar. Absolut påverkas jag av både positiva och negativa beskrivningar här, men i slutändan måste jag ta ansvar för mitt eget liv. Alla lockas väl av vad som finns på andra sidan staketet, men hur man hanterar det är var och ens ansvar.

Jag uppskattar fortsatta inlägg, där människor vrider och vänder på frågeställningen på alla sätt och vis!
    Säkert, har ingen uppfattning om hur du kommer att hantera situationen.
    Det jag reagerar på i denna typen av trådar är ensidigheten. Här samlas cockar,
    Hot wifes, och rent allmänt players (feminina/maskulina), Väldigt få inlägg som ser faran i det levenet, både mänskligt och relationsmässigt. Din rubrik börjar med "Hjälp".
    Betyder det osäkerhet på vad du själv tycker, eller betyder det att du vill ha hjälp med att komma över din egen osäkerhet, och vad det kan innebära för er relation?
    I slutändan... det som betyder något är ju vad som händer med den familjen, partner och barn, när gränsen överskrids.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-04-15 10:08:00 följande:

Hot wifes, och rent allmänt players (feminina/maskulina), Väldigt få inlägg som ser faran i det levenet, både mänskligt och relationsmässigt. Din rubrik börjar med "Hjälp".

Betyder det osäkerhet på vad du själv tycker, eller betyder det att du vill ha hjälp med att komma över din egen osäkerhet, och vad det kan innebära för er relation?

I slutändan... det som betyder något är ju vad som händer med den familjen, partner och barn, när gränsen överskrids.

När du skriver cock menar du då cuckolds? Alltså mån som går igång på att bli förnedrade av att sin kvinna när hon har sex med sin bull?

Jag tror även det finns de som benämner sig som stag/vixen här. Är begreppet okänt så kan du googla.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-04-15 10:08:00 följande:
    Jag hoppas att jag har utvecklat och förklarat, vad jag menade med min rubrik i mitt inledande inlägg. Jag uppskattar hjälp och vägledning, eftersom min man har tankar och önskemål om att jag är med andra män, och att jag är lockad av att fantisera runt detta. Men jag har önskat hjälp att sortera mina tankar runt detta. Jag tycker nog att jag har fått många innehållsrika svar här, som har gett mig större insikt.

Att det finns relationsmässiga risker, har jag nog fattat även innan denna diskussionen. Om parterna går in med olika förväntningar i detta så kommer det självklart inte gå bra. Dessutom är det nog avgörande att ha en öppen och ärlig kommunikation. 

Du får gärna utveckla vilka mänskliga risker du ser med detta, om faktiskt båda parter i ett förhållande är överens om detta, och gör detta gemensamt. Jag vill gärna få inblick i alla perspektiv inom detta område.

Att detta inte är något som alla vill göra, och att det går utanför gällande sociala konventioner i samhället är väl rätt givet, men innebär det med automatik, att det inte är något som en del kan njuta av, utan att det får negativa konsekvenser?
  • Anonym (Q 40+)
    Anonym (Man) skrev 2021-04-16 03:46:10 följande:
    När du skriver cock menar du då cuckolds? Alltså mån som går igång på att bli förnedrade av att sin kvinna när hon har sex med sin bull?

Jag tror även det finns de som benämner sig som stag/vixen här. Är begreppet okänt så kan du googla.
    Tack för inlägg, det förklarar möjligen en liten del av de inlägg som en annan medlem har gjort och som jag har haft svårt att förstå.

Jag har googlat och försökt reflektera.

I cuckold finns inget som jag känner igen mig i och absolut inget som jag tycker har anknytning till min man. I vårt förhållande är det oftast min man som håller i initiativet och också ganska mycket arrangerar och styr vad som ska hända, även i de fall han väljer att titta och i viss mån även när han väljer att lämna mig ensam med min älskare. De som läst mina inlägg vet att jag gillar och föredrar att min man tar huvudansvaret.
    Min och vår upplevelse känner jag ligger väldigt långt från cuckold.
    Jag tycker inte att undergiven/dominant är relevanta eller viktiga begrepp i vår relation men jag känner att begreppen ingår när man pratar om cuckold. För att förklara mig kan jag med säkerhet säga att min man absolut inte är undergiven, i så fall snarare mer åt det dominanta hållet. Jag betraktar mig inte och känner mig inte undergiven, men på en skala skulle jag säga att jag är klart mera undergiven än dominant i förhållande till min man. Detta nämnt då bara som en jämförelse och förklaring. 

Om man tvunget måste sätta en etikett så kan möjligen begreppen stag/vixen ligga lite närmare för oss, utan tvekan mycket närmare än cuckold.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Man) skrev 2021-04-16 03:46:10 följande:

Begreppen är inte okända för mig, men har inget intresse av swingerterminologi, hårklyverier, och sätta en massa etiketter på olika företeelser. Det får dom göra som har behov av det, och lever i den världen.
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-16 08:38:22 följande:
    Du får gärna utveckla vilka mänskliga risker du ser med detta, om faktiskt båda parter i ett förhållande är överens om detta, och gör detta gemensamt. Jag vill gärna få inblick i alla perspektiv inom detta område.
    Mänskligt var nog att ta i, men ersätt det med familjemässigt...?? kanske
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-16 08:38:22 följande:
    Att detta inte är något som alla vill göra, och att det går utanför gällande sociala konventioner i samhället är väl rätt givet, men innebär det med automatik, att det inte är något som en del kan njuta av, utan att det får negativa konsekvenser?
    I ett längre perspektiv tror jag att det får negativa konsekvenser, ja.
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män